افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

فرهنگ کار باید در کانون توجه قرار گیرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 259032
فرهنگ کار باید در کانون توجه قرار گیرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست دست اندرکاران جشنواره فرهنگی هنری اتقان با حضور محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مجتبی نورانی دبیر ستاد برگزار شد. . نهضت ملی ترویج فرهنگ کار و محمدرضا باقری دبیر این رویداد فرهنگی هنری در سالن خاموش صفرزاده حوزه هنری. در این جلسه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست دست اندرکاران جشنواره فرهنگی هنری اتقان با حضور محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مجتبی نورانی دبیر ستاد برگزار شد. . نهضت ملی ترویج فرهنگ کار و محمدرضا باقری دبیر این رویداد فرهنگی هنری در سالن خاموش صفرزاده حوزه هنری.

در این جلسه احکام اساتید بخش های مختلف جشنواره فرهنگی هنری اتقان داده شد و هر یک از اساتید نقطه نظرات خود را برای ایجاد ارتقای کیفی و هرچه باشکوه و تاثیرگذار این رویداد ارائه کردند. همچنین صابر شیخ رضایی، دبیر گروه گرافیک، عباس حسین نژاد، دبیر گروه طنز، محمدرضا زنگنه، دبیر گروه کاریکاتور و کاریکاتور، سید شهاب الدین وجدی، دبیر گروه عکاسی، کاظم رستمی، دبیر گروه آموزشی گروه شعر سارا عرفانی خود را معرفی کردند و جوایز خود را دریافت کردند.

باقری در این نشست گفت: جشنواره فرهنگی هنری اتقان فرصتی را برای پرداختن هنرمندانه به موضوع فرهنگ کار فراهم می کند و این فعالیت از نظر فرهنگ سازی و اثربخشی برای مردم حائز اهمیت است. فرهنگ کار بر همه ابعاد زندگی تاثیر می گذارد و اگر بتوانیم در دوره اول و دوره های بعدی فرهنگ کار را ارتقا دهیم و جشنواره اتقان را با کیفیت خوب برگزار کنیم، برای همه مفید خواهد بود.

نورانی در ادامه این نشست گفت: محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نگاه دقیق و گسترده ای به فرهنگ کار دارد. 20 سال است که بحث فرهنگ کار مطرح است، اما از نظر داده های علمی و هنری خلأ داریم و مواد لازم برای مداخلاتی که می خواهیم انجام دهیم نداریم.

وی افزود: با پیگیری محمد چکشیان تلاش خواهیم کرد در قالب یک کنفرانس بین المللی و با تعامل جهاد دانشگاهی خلأهای موجود در داده های علمی را پر کنیم و در بحث حوزه هنری به محتوای هنری فرهنگ کار خواهیم پرداخت. . با یک سری ورودی ها و داده های هنری که هنرمندان به آن ها می پردازند.

چکشیان با اشاره به معنای ایقان و اهمیت آن در بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در سه جلسه درباره اقان صحبت کردند و هر بار یک حدیث مربوط به آن را ذکر و آن را توضیح دادند. مقام معظم رهبری در هر جلسه این مناظره به عنوان کارشناس فرهنگ محیط کار شرکت می کردند و آن را تحلیل می کردند. ایشان در بیانات خود به این نکته اشاره کردند که چرا کار جایی ندارد، باید در جامعه آگاهی نسبت به کار وجود داشته باشد، به کارگر احترام گذاشته شود. وی گفت: کار در مکتب اسلام با ادیان دیگر تفاوت اساسی دارد و اسلام به کار اهمیت می دهد و در اسلام کار ارزش ذاتی دارد. سال گذشته حضرت آقا بحثی را مطرح کردند که چرا جوانان به دنبال شغل و مهارت و دانش نیستند و نباید اینطور باشد، بنابراین بحث فرهنگ کار یک موضوع ملی است و سرمایه اجتماعی، رشد اقتصادی و جهش. در تولید جهش پویا اقتصادی، مشارکت مردم در جهش تولیدی، امید انگیزه در فرهنگ کار یا در عوامل موثر در فرهنگ کار یا یکی از پیامدهای ارتقای فرهنگ کار است.

و افزود: در این مراسم به دنبال کلمه ای پر تکرار، زیبا و عمیق بودیم و به همین دلیل ایتقان را انتخاب کردیم. دو سال از آغاز کار بر روی ستاد نهضت ملی فرهنگ کارگری و 24 مولفه دیواستریسم، وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، قابلیت اطمینان، کارآمدی، صداقت، شجاعت، انصاف، کرامت کارگری، انگیزه، رهبری می گذرد. انضباط کاری، خلاقیت و نوآوری، تسلط، اثربخشی، همکاری و کار گروهی، یادگیری، مهارت آموزی، مشاوره مداری، تلاش و پشتکار، حیا و حیا، شادی و امید، احترام و سپاسگزاری و کارآفرینی برای ما مشخص شد. برای فرهنگ کار

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود گفت: در سال 1402 شورای فرهنگ عمومی فرهنگ کار را جزو اولویت های خود قرار داد، سند فرهنگ کار ابلاغ شد و تریبون ها. به این موضوع در نماز جمعه و امروز مرحله پشتوانه علمی نظری و جریان فرهنگی هنری رسانه‌ها می‌تواند کار نخبگانی را به یک کار مؤثر تبدیل کند. اتفاقی که باید بیفتد این است که به گونه ای حرفه ای عمل کنیم که فرهنگ کار در پیش زمینه باشد و علاوه بر پیروی از مفاهیم فرهنگ کار، یک رویداد هنری نیز ایجاد شود.

چکشیان ادامه داد: باید در مدت زمان باقیمانده در فضای عمومی جریان سازی کنیم تا آثار بیشتری به جشنواره فرهنگی هنری اتقان ارسال شود و این رویداد با کیفیت بهتری برگزار شود، چرا که مشکل ما جشن گرفتن جشنواره یا جشن گرفتن نیست. حتی ورود کار، اما ما می خواهیم در حوزه فرهنگ کار فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه ای داشته باشیم و در فضاهای مختلف به آن رونق بدهیم تا این مطالب جاری شود.

وی افزود: فرهنگ کار مربوط به موضوعاتی است که ربطی به فرهنگ کار ندارد بلکه می توان آن را فرهنگ کار دانست. به عنوان مثال، اعتقاد به خدا یکی از مولفه هایی است که در تولید هر اثری در مورد خدا، پیامبر(ص) می توان به آن توجه کرد، اما برقراری ارتباط بین این موضوع و فرهنگ کاری، کاری است که در نظر داریم در عرصه فرهنگی و هنری انجام دهیم. اتقان. جشنواره

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=259032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.