افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

فرمانده ارشد سپاه که نامش در سریال ضد ایرانی مطرح شد

  • کد خبر : 242460
فرمانده ارشد سپاه که نامش در سریال ضد ایرانی مطرح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نبرد ما با دشمن و حضور ما در جبهه ها تا زمانی که ظلم و تجاوز باشد ادامه خواهد داشت. این عبارت مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید سید محمد حجازی است. فرماندهی که از دوستان حاج قاسم بود. وی پس از ظهور داعش در سال 1393 برای مقابله با […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نبرد ما با دشمن و حضور ما در جبهه ها تا زمانی که ظلم و تجاوز باشد ادامه خواهد داشت. این عبارت مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید سید محمد حجازی است. فرماندهی که از دوستان حاج قاسم بود. وی پس از ظهور داعش در سال 1393 برای مقابله با این جریان تکفیری در کنار حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور یافت.

به گزارش فارس، اقدامات سردار حجازی در سال های نبرد با داعش باعث شد نام وی در فهرست تحریم ها و تروریسم رژیم صهیونیستی قرار گیرد. حتی یک سریال آمریکایی و ضد ایرانی ساخته شد که یکی از شخصیت ها سردار حجازی نام داشت.

در سریال ضدایرانی میهن یکی از شخصیت ها به نام مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی شد و اقدامات تروریستی زیادی در خارج از ایران به او نسبت داده شد. در حالی که سردار حجازی فردی بود که برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و ریشه کن کردن ریشه ظلم و تجاوز رفت.

او مجاهدی خستگی ناپذیر بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فتح شمال غرب کشور به آنجا رفت و با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، راهی جبهه جنوب شد. او در طول هشت سال سانتا دفنسا مسئولیت های زیادی داشت و در مقطعی مسئولیت اعزام نیرو به جبهه را بر عهده داشت. سردار حجازی در حین اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادت دچار اثرات بمب های شیمیایی جنگ شد.

وی پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادت مسئولیت های دیگری را بر عهده گرفت که از جمله آنها می توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین سپاه قدس اشاره کرد. یکی از وظایف مهم بسیج ایشان که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام می داد، ایجاد بسیج برای احداث و تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بود که در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهران و دکتری مدیریت استراتژیک را در دانشگاه دفاع ملی گذراند.

همسر شهید حجازی درباره اعزام به لبنان می گوید: زمانی که قرار بود مسئولیت سپاه قدس لبنان به سردار حجازی سپرده شود، با من مشورت کرد و گفت: نظر اعلیحضرت این است که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر شماست بریم من هم تابع شما هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چندین سال در آنجا ماندیم. وقتی با شهید حجازی به لبنان رفتیم یک نوه داشتیم و وقتی برگشتیم 6 نوه داشتیم.»

این فرمانده جبهه مقاومت در نهم فروردین 1400 بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سن 65 سالگی به شهادت رسید.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.