افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

فرمانداران بر اساس شاخص های کارایی و محبوبیت انتخاب می شوند

  • کد خبر : 371162
فرمانداران بر اساس شاخص های کارایی و محبوبیت انتخاب می شوند

ایسنا/ کردستان وزیر کشور گفت: استانداران بر اساس شاخص کارآمدی و محبوبیت انتخاب می شوند، بر این اساس فرقی نمی کند که از کدام قوم، جناح و مرام باشند. اسکندر مومنی امروز (اول مهرماه) در بدو ورود به فرودگاه سنندج اظهار کرد: برای انتصاب استانداران کمیته هایی متشکل از افراد مجرب و متخصص تشکیل شد […]

ایسنا/ کردستان وزیر کشور گفت: استانداران بر اساس شاخص کارآمدی و محبوبیت انتخاب می شوند، بر این اساس فرقی نمی کند که از کدام قوم، جناح و مرام باشند.

اسکندر مومنی امروز (اول مهرماه) در بدو ورود به فرودگاه سنندج اظهار کرد: برای انتصاب استانداران کمیته هایی متشکل از افراد مجرب و متخصص تشکیل شد و این کمیته بر اساس شاخص های نخبگان افراد را به عنوان استاندار در نظر گرفت. نظر گرفته شد و رعایت شاخص ها توسط این افراد در نهایت امکان انتخاب فرد مورد نظر و واجد شرایط را فراهم می کند.

وی بیان کرد: پنج تا هفت نفر به عنوان استاندار معرفی می شوند و یکی از آنها توسط وزیر کشور منصوب و به هیئت وزیران معرفی می شود که آقای آرش زارلهونی برای استان کردستان انتخاب و به هیئت وزیران معرفی می شود. از سه آنها وزرا را با رای اتفاق آرا و اکثریت کابینه وزیران گرد هم می آورند.

مومنی با اشاره به انتصاب استاندار شیعه و سنی گفت: آقای لهونی با همین سازوکارها و بدون هیچ توصیه و دستوری مطرح شد چرا که هرگونه توصیه و پیگیری نمره منفی در دستور کار نیست.

وی ادامه داد: برای انتخاب استانداران یک سری شاخص های کلی و اختصاصی در نظر گرفته شده که مهم ترین آنها کارآمدی و مردمی بودن است.

مومنی خاطرنشان کرد: این شاخص در همه انتصابات مورد توجه قرار می گیرد و صرف نظر از اینکه فردی با کارآمدی و میهن پرستی از چه قومیتی، جناحی و عقیدتی باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.