افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

فرصتی چهار ساله برای دریافت سفته رسمی برای افراد

  • کد خبر : 147959
فرصتی چهار ساله برای دریافت سفته رسمی برای افراد

به گزارش بازار، حسن بابایی با قدردانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل تصویب طرح اعتبارسنجی اسناد رسمی گفت: خوشبختانه با ارائه پیشنهاد الزام ثبت معاملات ملکی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب ماده (1) آن با درایت رئیس جمهور و اعضای این مجمع در رسیدگی به دغدغه های مقام معظم رهبری […]

به گزارش بازار، حسن بابایی با قدردانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل تصویب طرح اعتبارسنجی اسناد رسمی گفت: خوشبختانه با ارائه پیشنهاد الزام ثبت معاملات ملکی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب ماده (1) آن با درایت رئیس جمهور و اعضای این مجمع در رسیدگی به دغدغه های مقام معظم رهبری و رفع مشکلات و موانع اسناد عادی برای جامعه گفتند: پس از ارسال طرح از مجلس به مجمع، با برگزاری 25 جلسه کارشناسان در دبیرخانه کمیسیون حقوقی قضایی اقدامات خوبی انجام شد و برخی از نواقص آن برطرف شد و کمیسیون 6 جلسه در این خصوص و با درایت و ترقی گرایی به نظر اعضای مجمع، مشکل ماده (1) این طرح که مورد سوال مجلس و شورای نظارت قرار گرفته بود، رفع و تصویب شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشکر از حمایت های رئیس قوه قضائیه و حضور فعال و پیگیر در جلسات اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرد این طرح در جلسات آتی به تصویب کامل برسد. مجمع و ابطال اسناد عادی در مراجع قضایی و اداری باید به گونه ای باشد که پس از تصویب و اجرا، شاهد کاهش تعداد پرونده ها و دعاوی در مراجع قضایی باشیم.

بابایی تصریح کرد: قطعا یکی از آثار خوب این تصویب و نهایی شدن این طرح، حاکمیت سلامت قضایی و حقوقی در بحث تملک، خرید و فروش و معاملاتی است که روی املاک انجام می شود و دغدغه های مردم و دولت در بحث این نوع معاملات کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه ای برای مردم در خصوص زمین و املاک خود وجود ندارد، گفت: با تصویب نهایی قانون الزام به ثبت رسمی معاملات ملکی، سازمان ثبت مکلف به فعال سازی سامانه ای است و در این سامانه صاحبان زمین و مستغلات باید اسناد و مدارک ملکی خود را با مهلت دو ساله بارگذاری کنند و دو سال پس از بارگذاری اسناد فرصت دریافت سند را دارند و در مجموع حدود 4 نفر به افراد داده شده است. سال برای دریافت اسناد رسمی در زمین و املاک.

وی ادامه داد: نقل و انتقالات بعدی به صورت قانونی در سامانه ثبت الکترونیکی اسناد و دفاتر اسناد رسمی ثبت می شود و در صورت عدم رعایت این مراحل، ادعاهای مطرح شده در مراجع قضایی با اسناد عادی دیگر قابل استناد نیست و این اسناد قابل قبول نیست، بنابراین طبیعی است. اسنادی که در اختیار مردم است باطل نمی شود و در این فرآیند افراد امکان تبدیل آنها به اسناد رسمی را دارند.

بر اساس مفاد تبصره الحاقی ماده (1) طرح الزام ثبت معاملات ملکی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادعای اسناد معاملاتی ثبت نشده قبل از لازم الاجرا شدن این قانون پذیرفته می شود. در صورتی که قطعیت آن توسط رئیس قوه قضائیه تعیین شود.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسات آتی خود به سایر مواد بحث برانگیز شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص پیشنهاد الزام ثبت معاملات ملکی رسیدگی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.