افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

فرزانه صادق فرد توانمندی است/ مشکل سوخت کامیون داران هنوز به طور کامل حل نشده است

  • کد خبر : 375030
فرزانه صادق فرد توانمندی است/ مشکل سوخت کامیون داران هنوز به طور کامل حل نشده است

به گزارش رکنا، جلسه دویست و سی امین شورای عالی هماهنگی حمل و نقل کشور روز سه شنبه 12 مهرماه برگزار شد. فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر و نمایندگان بخش خصوصی در امور حمل و نقل و سایر اعضای این شورا وزارت راه و شهرسازی در این جلسه 22 نفر از مدیران […]

به گزارش رکنا، جلسه دویست و سی امین شورای عالی هماهنگی حمل و نقل کشور روز سه شنبه 12 مهرماه برگزار شد. فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر و نمایندگان بخش خصوصی در امور حمل و نقل و سایر اعضای این شورا وزارت راه و شهرسازی در این جلسه 22 نفر از مدیران اتحادیه ها و تشکل های متخصص در حوزه حمل و نقل ریلی، زمینی و دریایی چالش ها و مشکلات خود را برشمردند که مهمترین آنها عدم توجه و حمایت دولت از بخش خصوصی بود. دخالت مکرر دولت در موارد متعدد، عدم ارتباط کارفرما با بخش دولتی، تحریم ها و خودتحریمی های بین المللی، مدیریت ضعیف موجود، قیمت های اجباری، بی اعتنایی به دیپلماسی حمل و نقل، محدودیت ها و مشکلات در تخصیص ارز. و عدم هوشمندی و کارآمدی سیستم های حمل و نقل، لزوم ساماندهی مرزها و تشکیل شورای ترانزیتی، لزوم کاهش مالکیت دولت، لزوم نوسازی حمل و نقل در تمامی زمینه ها و ….

در این دیدار فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی پس از حدود سه ساعت استماع چالش ها و مشکلات بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل، ضمن تشکر از دغدغه آنها، سخنان آنها را مهم توصیف کرد و گفت: : مشکلات موجود و اعتراض اتحادیه ها، تشکل ها، کامیون داران، اتاق های بازرگانی، گمرک و … حکایت از وجود مشکلاتی دارد که باید با همفکری آن ها را برطرف کنیم.

از این نظر گفتگوی رکنا با سید جلال موسوی نایب رئیس اتحادیه سراسری انجمن های کارفرمایی رانندگان کامیون کشور را بخوانید:

بذرپاش بی لیاقت ترین وزیر راه و شهرسازی در چند دهه اخیر است.

سیدجلال موسوی در جلسه روز سه شنبه با حضور فرزانه صادق در پاسخ به رکنا مبنی بر اینکه آیا این جلسه قبلا برگزار شده است یا خیر، گفت: این جلسه تا زمان رستم در وزارت راه و شهرسازی برگزار می شد. قاسمی اما در زمان مهرداد بذرپاش حتی یک بار هم در این جلسه شرکت نکرد و به نظر من مهرداد بذرپاش وزیر شایسته ای در جمهوری اسلامی نبود.

وی با بیان اینکه جلسه روز سه شنبه بسیار خوب و رضایت بخش بود و امیدواریم مثمر ثمر باشد، گفت: فرزانه صادق فردی توانمند و کوشا است. مثلاً به درخواست سازمان ها مدیرکل راه آهن را تغییر داد. به همین دلیل مشخص است که می خواهد کار کند و تشکل ها را زیر بغلش بگذارد.

موسوی با بیان اینکه فرزانه صادق ارتباط بسیار خوبی با تشکل ها دارد، اظهار داشت: روز سه شنبه بر تشکیل کارگروه و کمیته تشکل ها تاکید کرد و این نشان می دهد که برای تغییر آمده است و از ایشان تشکر می کنم. بخش .

خبرنگار رکنا در پاسخ به این سوال که آیا مشکل سوخت کامیون داران حل شده است؟ وی بیان کرد: این موضوع هنوز به طور کامل حل نشده است اما با توجه به جلساتی که اخیرا در این خصوص برگزار شده امیدواریم مشکل سوخت کامیون داران نیز حل شود. این موضوع در دست بررسی است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.

به گزارش رکنا، گفتنی است بیش از یک ماه پیش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اجرای طرح جدید سوخت رسانی، محدودیت های شدیدی را برای کامیون داران اعمال کرد. این طرح که با هدف مبارزه با قاچاق سوخت اجرا شد، چندین کامیون را در سراسر کشور فلج کرد و در حمل و نقل کالا اختلال ایجاد کرد. کامیون داران از مسدود شدن کارت سوخت خود و عدم امکان سوخت گیری در مسیرهای تعیین شده گلایه داشتند و این طرح را بدون تجربه کافی اجرا و مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد کرد که با تلاش برخی نمایندگان مجلس و پیگیری های صورت گرفته تا حدودی رفع شد. نمایندگان اتحادیه کامیون داران اما هنوز به طور کامل حل نشده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.