افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
9

فرانسه و امباپه در این جام جهانی دوباره عظمت خود را به رخ می کشند

  • کد خبر : 2787
فرانسه و امباپه در این جام جهانی دوباره عظمت خود را به رخ می کشند

این بازیکن 23 ساله پس از فتح تمام چهار سال پیش، کاملاً پیشتاز می شود و Le Bleus دوباره ظاهر یک مدعی را دارد. دوحه، قطر – بودنفرانسهاین است که برنده توپ طلا را به دلیل مصدومیت در آستانه جام جهانی از دست بدهی و “مجبور” شوی به جانشینی بسنده کنی که صرفاً در آستانه […]


این بازیکن 23 ساله پس از فتح تمام چهار سال پیش، کاملاً پیشتاز می شود و Le Bleus دوباره ظاهر یک مدعی را دارد.

دوحه، قطر – بودنفرانسهاین است که برنده توپ طلا را به دلیل مصدومیت در آستانه جام جهانی از دست بدهی و “مجبور” شوی به جانشینی بسنده کنی که صرفاً در آستانه تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ شماست.

فرانسه بودن به معنای تلقی یک بازی مرحله یک هشتم نهایی در جام جهانی به عنوان یک نقطه عطف است تا مقصد. و فرانسه بودن، البته، داشتن امتیاز تقریباً ناعادلانه رها کردن کیلیان امباپه غیرقابل توقف است.

سفر Les Bleus، یا شاید این یک ازدحام، به سوی تکرار جام جهانی، عصر یکشنبه از ورزشگاه Al Thumama در جنوب دوحه گذشت و سپس لهستان شجاع را با هم برابر کرد. اولیویه ژیرو، جانشین نمادین و پرامتیاز کریم بنزما برنده جوایز، دروازه فرانسه را به ثمر رساند و کمک کرد تا دومی تماشایی آن رقم بخورد.

سپس، در شبی که ژیرو، هوگو لوریس دروازه بان و آنتوان گریزمان، بازیساز، همگی به نقاط عطف فردی که نماد برتری فردی و جمعی پایدار بود، رسیدند، امباپه توجه را ربود و پیروزی 3-1 فرانسه را با دو ضربه به یاد ماندنی دیگر رقم زد. اگر یک جایزه MVP در مرحله گروهی وجود داشت، وویچک شزنی، دروازه بان لهستان، شانس زیادی برای کسب آن داشت. او دو ضربه پنالتی از جمله یکی از لیونل مسی را متوقف کرد و برای بهترین درصد سیو این تورنمنت در دور اول مساوی شد. اما امباپه مانند هر کس دیگری در Al Thumama، چیزی بیش از یک تماشاگر شگفت‌انگیز بود، زیرا امباپه مهر انفجاری، پر زرق و برق و منحصربه‌فرد خود را بر روی کار گذاشت.

امباپه یکی از دو گل خود را برای فرانسه مقابل لهستان جشن می گیرد.

Marcelo Machado de Melo/Fotoarena/Imago Images

“هیچ دستور العملی وجود ندارد. چسلاو میخنیویچ، سرمربی لهستان، که برای اولین بار در 36 سال گذشته، عقاب ها را به دور دوم هدایت کرد، گفت: هیچ مربی دستورالعملی را برای متوقف کردن امباپه به شکلی که در حال حاضر در آن است، نمی داند. او بازیکن فوق العاده ای است و امروز به ما آسیب رساند. اما من به او ریشه می دهم. من او را تشویق می کنم زیرا او یک ستاره واقعی است. من در مورد مسی، رونالدو، لواندوفسکی صحبت می‌کنم، کسی قرار است هدایت این تیم را بر عهده بگیرد و فکر می‌کنم امباپه بهترین بازیکن برای سال‌های طولانی خواهد بود.»

در 23 سالگی، محصول حومه پاریس که به بزرگترین کارخانه ریخته گری توسعه بازیکن در سیاره تبدیل شده است، در حال حاضر تحسین برانگیز است. با 5 گل در قطر، او اکنون دومین گلزن برتر (با 9 گل) در تاریخ جام جهانی فرانسه است – این سابقه ای است که شامل دو عنوان قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو مدال برنز است. و او تنها بازیکن تاریخ مسابقات است که قبل از 24 سالگی 9 گل زده است.

دیدیه دشام، مدیر باشگاه لس‌بلئوس گفت: «او می‌تواند یک مسابقه را در یک لحظه تغییر دهد. و او همیشه با چنین شادی بازی می کند و همه ما می خواهیم این لبخندها را با او به اشتراک بگذاریم. فرانسه امشب به یک کیلیان امباپه بزرگ نیاز داشت و آنها هم یکی را دریافت کردند.

ژیرو با اعتصاب خود در برابر لهستان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی مردان فرانسه شد.

تصاویر مایکل کینزلر/اولمر/تیم فوتو/ایماگو

فرانسه واقعاً چیزی فراتر از امباپه است، حتی اگر نتوان از او چشم برداشت. او در نهایت ممکن است هر رکوردی را داشته باشد. اما روز یکشنبه، این ژیرو بود که نام خود را در تاریخ Les Bleus ثبت کرد، و در آخرین لحظات نیمه اول با یک شوت خانگی (طبعاً از روی پاس امباپه) به بهترین گلزن این برنامه تبدیل شد. ژیرو که تا حدودی به دلیل ناکامی در گلزنی فرانسه به قهرمانی 2018 بدنام بود، سومین گل ژیرو در این تورنمنت نیز 52مین بازی او با پیراهن تیم ملی بود. تیری هانری با 51 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

دشان گفت: “اولیویه همیشه بازیکن مهمی بوده است و چهار سال پیش او گل نمی زد اما بازیکن بسیار مهمی برای ما بود و… امروز ما کیفیت او را می بینیم.” او اغلب مورد انتقاد قرار می گرفت، اما او توانسته قوی بماند – از نظر ذهنی قوی – و بله، او رکورد را شکست. شکستن این رکورد بسیار سخت است.”

در حالی که دشان صحبت می کرد، امباپه وارد اتاق کنفرانس مطبوعاتی الثوما ​​شد. مدیر به سمت او برگشت و گفت: “و یک مرد دیگر در کنار من است که ممکن است یک روز آن را بشکند.”

امباپه اکنون با 33 امتیاز در رده هفتم قرار دارد و تنها 19 با ژیرو فاصله دارد که به او کمک کرد تا در دقیقه 74 بازی سه بر سه را به پایان برساند. گریزمان که یکشنبه با هفتاد و یکمین بازی متوالی بین‌المللی خود یک رکورد فرانسوی را به نام خود ثبت کرد، بازی را با یک فاصله طولانی و بلند از محوطه جریمه آغاز کرد که ژیرو ماهرانه آن را حل کرد. فوروارد وسط سپس ضد حریف را شروع کرد، اما بدون خودخواهی توپ را به عثمان دمبله بسیار سریعتر و ماهرتر در سمت راست رساند. وینگر بارسلونا سپس از داخل جدا شد و دفاع لهستان را به سمت خود کشید و سپس به امباپه در سمت چپ غذا داد. پایان او به گوشه سمت چپ بالا رعد و برق بود.

امباپه در طول صعود فرانسه به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، چیزهای زیادی برای لبخند زدن داشت.

ناتاچا پیسارنکو/AP

امباپه دومین گل خود را در وقت های تلف شده به ثمر رساند، پاسی از مارکوس تروم، بازیکن تعویضی را زیر پایش زد، سه مدافع لهستانی را منجمد کرد و سپس ضربه ای را از روی دروازه و به گوشه سمت راست بالای دروازه کوبید. لهستان که روز یکشنبه بدون ترس به میدان رفت و چندین موقعیت خوب برای خود داشت، با پنالتی روبرت لواندوفسکی در ضربه پایانی مسابقه، به شایستگی از بسته شدن بازی جلوگیری کرد.

دشان اذعان کرد: «تیم لهستان هجومی‌تر از آنچه ما انتظار داشتیم بود.

یوریس اولین تلاش لواندوفسکی را نجات داد. این بازی راهی مناسب برای کاپیتان تیم برای جشن گرفتن نقطه عطف خود بود – تساوی مدافع افسانه ای لیلیان تورام (پدر مارکوس) با 142 بازی ملی در فرانسه. اما قضاوت شد که لوریس زودتر از موعد خط دروازه خود را ترک کرده است و لواندوفسکی این بازی را تبدیل به گل کرد تا لهستان پس از خروج از جام جهانی، افتخاری ملموس به دست آورد. در همین حال، لوریس در بازی روز شنبه مقابل انگلیس یا سنگال، رکورد تورام را خواهد شکست.

میخنیویچ در اینجا گفت که لهستان با خروج از گروه دشواری که شامل آرژانتین و مکزیک بود به هدف خود دست یافت.

او گفت: “هرچه زمان بیشتر بگذرد، فکر می کنم ما دیدگاه را تغییر خواهیم داد.” پس از هفته‌ها و ماه‌ها، ما می‌توانیم با افتخار بگوییم که به چیزی دست یافتیم که لهستان در 36 سال نتوانست به آن دست یابد.»

امباپه برای فرانسه در جام جهانی کاملاً نتیجه داده است و پنج گل او در مسابقه کفش طلا پیشتاز است.

ناتاچا پیسارنکو/AP

فرانسه، کهنه سربازان و ستاره جوان درخشانش اهداف متفاوتی دارند. اغلب به اندازه کافی پیروز می شوید و گل ها، آمار و بازی ها روی هم انباشته می شوند. امباپه پس از جانشینی دشان روی صحنه، گفت که آنقدر روی این جام جهانی متمرکز بوده که تا یکشنبه از صحبت با رسانه ها خودداری کرده است. او گفت که حتی پیشنهاد کرده جریمه ای که فیفا از فدراسیون فوتبال فرانسه گرفته از جیب خودش بپردازد.

او گفت: “این مسابقه رویاهای من است و از حضور در اینجا خوشحالم و در تمام طول فصل از نظر جسمی و روحی برای این مسابقات آماده شده ام.” می‌خواستم برای این تورنمنت آماده باشم و هستم و تا اینجا همه چیز خوب پیش می‌رود. اما ما با هدف نهایی فاصله داریم.»

بازی او مورد توجه و تحسین قرار می گیرد و مردم را در مورد رکوردها و جوایز می پرسند. اما امباپه به وضوح مرد جوانی است که بدون حواس پرتی بازی می کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال جایزه توپ طلای جام جهانی است که به برجسته ترین بازیکن اهدا شده است، گفت: صادقانه بگویم نه. کفش طلا یا توپ طلا. اگر آن را ببرم، مطمئناً خوشحال خواهم شد. اما من اینجا هستم تا برنده شوم و برای کمک به تیم ملی فرانسه آمده ام.

پوشش بیشتر جام جهانی:

  • اشتراوس: امباپه وزن دنیای خود را به دوش می کشد
  • اشتراوس: نفرین قهرمان جام جهانی با امباپه، فرانسه همخوانی ندارد
  • لیتلتون: روانشناسی پشت ضربات پنالتی جام جهانی



Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=2787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.