افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

فرانسه فوتسال «محلی» می کند/در دفاع ضعیف هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 370374
فرانسه فوتسال «محلی» می کند/در دفاع ضعیف هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتسال ایران در جام جهانی 2024 و در گروه F موفق شد تیم های ونزوئلا و گواتمالا را شکست دهد و جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را از آن خود کند و در سومین دیدار باید به مصاف تیم ملی برود. تیم فوتسال فرانسه نقش سرگروه را مشخص […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتسال ایران در جام جهانی 2024 و در گروه F موفق شد تیم های ونزوئلا و گواتمالا را شکست دهد و جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را از آن خود کند و در سومین دیدار باید به مصاف تیم ملی برود. تیم فوتسال فرانسه نقش سرگروه را مشخص خواهد کرد.

مصطفی نظری کارشناس فوتسال و دروازه بان سابق تیم ملی در گفتگو با خبرنگار مهر به بررسی شرایط تیم ملی و ارزیابی رقبای ایران در این مسابقات پرداخت.

در دفاع مشکل داریم.

مصطفی نظری در خصوص دیدار تیم ایران مقابل گواتمالا گفت: گواتمالا در رده بندی فیفا تیم چهلم بود و انتظار داشتیم بازیکنانمان ثبات بیشتری داشته باشند و در نیمه اول بازی بهتری ارائه کنند. هر چقدر هم که تیم ما در بازی هجومی خوب و بدون خطا و قوی باشد، باز هم در دفاع و هماهنگی بین دفاع و دروازه بان مشکل داریم و نمی دانم چرا این مشکل برای ما پیش آمده است. اما او معتقد است که شرایط بازی به بازی بهتر می شود.

وی گفت: به هر حال آمادگی چندانی برای بازی نداشتیم و از این بازی ها به عنوان یک بازی تدارکاتی استفاده کردیم. نتیجه مقابل گواتمالا قابل قبول بود و نتیجه خوبی هم گرفتیم اما نقاط ضعفی داریم که قبل از بازی با فرانسه باید آنها را برطرف کنیم.

دروازه بان سابق تیم ملی ایران درباره عملکرد دو دروازه بان تیم ملی در این دیدار گفت: موضوع مهم در دنیای فوتسال این است که همه با هم گل می زنند و همه با هم گل می خورند. این طور نیست که اگر گلی به ثمر می رسد، تقصیر دروازه بان یا بازیکن وسط باشد، بلکه کل تیم نقش بازی می کند. فکر می کنم مشکل دفاعی ما عدم هماهنگی دروازه بان و خط دفاعی است. مدافعان در ضدحملات نسبت به بازیکنان حریف سرسخت نبودند و در یک سوم دفاعی سختی کمی داشتیم.

دروازه بان های تیم ملی مکمل یکدیگر هستند

وی ادامه داد: اینکه آقای شمسایی برای دو دروازه بان ما بازی می کند خیلی اتفاق خوبی است. سعید مومنی در حرکات پا عالی است و فقط باید تمرکز بیشتری داشته باشد. باقر محمدی برخلاف مومنی تمرکز بالایی در دفاع از دروازه دارد اما نیاز به تقویت پای خود دارد. اما در کل دو دروازه بان مکمل هم داریم.

این کارشناس فوتسال درباره تیم فوتسال فرانسه که رقیب بعدی ایران در مرحله گروهی است و دیدار با این تیم رتبه اول را مشخص می کند، گفت: وقتی در رده چهارم جهان قرار می گیرید و تیم ملی فوتسال ایران هستید، لازم نیست از هیچ تیمی بترسید. تیم هایی مثل فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا تیم هایی نیستند که بتوانند فوتسال ما را اذیت کنند.

فرانسه فوتسال بازی می کند

فرانسه فوتسال “در سطح محلی” بازی می کند.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی فرانسه بازیکنان بسیار تکنیکی هستند و به قول فوتسالیست ها “بازیکنان بومی” هستند و فوتسال دنیا را نمی شناسند اما تیم فوق العاده سمی است و قد بلندی دارند.در فوتسال به انواع تیم ها می گویند تیم های خانگی اما در عین حال بازیکنان ما باید در ضدحمله ها مراقب باشند تیمی که می تواند تیم جمهوری اسلامی ایران را ناراحت کند.

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتسال گفت: ممکن است در این دیدار شرایط سختی پیش رو داشته باشیم که دلیل آن استرس این است که بخواهیم تیم اول شویم یا به عنوان تیم دوم صعود کنیم. فرانسه تیم چندان قدرتمندی نیست و جا دارد به بهترین تیم های دنیا برسد.

وی گفت: اینکه بخواهیم تیم اول باشیم یا دوم تصمیم کادرفنی است و قطعا به این موضوع فکر می کنند. اما اگر سمتی در کادرفنی داشتم قطعا راه خودم را ادامه می دادم و به تیم اول و دوم فکر نمی کردم. ما تیم ملی ایران هستیم. ما در جام جهانی سوم و در رده بندی چهارم هستیم و تیم های دیگر باید شیوه بازی خود را تغییر دهند تا ما را شکست ندهند.

مصطفی نظری گفت: سه ستاره ما می توانند فرانسه را در یک بازی رسمی شکست دهند. فکر نمی کنم این نوع مسائل مرتبط باشد، اما نظر کادر فنی باقی می ماند. می دانم که تمرکز کادرفنی این است که بازی به بازی پیش برویم و برنده شویم و از ستاره های تیم انتظاری نداریم.

وی ادامه داد: خط دفاعی تیم حتما درست می شود و بازی تدارکاتی خوبی نداشتیم. قبول دارم که مشکل دفاعی داریم. ما با هماهنگی دروازه بان و دفاع مشکل داریم. به خصوص در ضدحملات فشار لازم را وارد نمی کنیم. اما ما بازیکنان بزرگ و با تجربه ای داریم که بازی به بازی پیشرفت می کنند. با توجه به دیداری که مقابل گواتمالا انجام دادیم، کادر فنی نقاط ضعف این تیم را شناسایی کرد و برای دیدار با فرانسه آن ها را حل خواهد کرد.

فرانسه فوتسال بازی می کند

ما باید به پلتفرم جهانی فکر کنیم.

کارشناس فوتسال در خصوص نتایج تیم های آسیایی در این مسابقات گفت: تیم ازبکستان در بازی های آسیایی بی نظیر بود. با توجه به اینکه آنها میزبان هستند و مربی بزرگی دارند، نتایج این تیم دور از تصور بود. فوتسال در آسیا مدت هاست که در حال پیشرفت است و این برای ما زنگ خطری است. ما آقای فوتسال آسیا هستیم و خواهیم بود اما آیا باید به عرصه جهانی برسیم و سطح خود را بالا ببریم؟

وی ادامه داد: اگر قرار باشد به قهرمانی آسیا بسنده کنیم این تیم ها اجازه نمی دهند در سال های آینده به راحتی قهرمان شویم. ما باید در تورنمنت‌های بین‌المللی موقعیت‌هایی را کسب کنیم و لایق پلتفرم‌های جهانی باشیم. ما در هر دوره ای نسل های طلایی داریم و تیم فعلی ما شایسته حضور در سکو است.

مصطفی نظری درباره مدعیان کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات گفت: تیم های بزرگ دنیا کم کم تلاش می کنند تا با کار بدنی تیم خود را در مسابقات بزرگ به اوج برسانند. این تیم ها بدنسازی شدیدی را تمرین می کنند که ممکن است در ابتدای مسابقات کمی سنگین به نظر برسد، اما با گذشت زمان بهبود می یابد. تیم های پاراگوئه و مراکش عملکرد خوبی داشته اند. اما به غیر از ایران امیدوارم تیم های پرتغال، آرژانتین و برزیل را در جمع چهار تیم برتر جهان ببینم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.