افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 4 October , 2024
1

فراخوان پایان همکاری فرانکفورت با اسرائیل و گشایش نمایشگاه دفاع مقدس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 384984
فراخوان پایان همکاری فرانکفورت با اسرائیل و گشایش نمایشگاه دفاع مقدس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر و موم گروه فرهنگ و ادب: با خواندن و مرور اخبار این هفته در حوزه کتاب و ادبیات، چهار اتفاق مهم را بررسی می کنیم. این هفته با توجه به ترور شهید سید حسن نصرالله و جنایات رژیم صهیونیستی، یکی از مهم ترین اخبار حوزه کتاب و ادبیات، درخواست ناشران برای پایان دادن […]

خبرگزاری مهر و موم گروه فرهنگ و ادب: با خواندن و مرور اخبار این هفته در حوزه کتاب و ادبیات، چهار اتفاق مهم را بررسی می کنیم.

این هفته با توجه به ترور شهید سید حسن نصرالله و جنایات رژیم صهیونیستی، یکی از مهم ترین اخبار حوزه کتاب و ادبیات، درخواست ناشران برای پایان دادن به همکاری با نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود با رژیم صهیونیستی رژیم

افتتاح نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از دیگر خبرهای مهم این هفته بود. همچنین افتتاح نمایشگاه کتاب نایروبی با حضور ایران و آغاز دوره زبان فارسی در دانشگاه ساراتوف از دیگر اخبار مهم این هفته در حوزه کتاب و ادبیات بود.

دقیق این گزارش را در زیر بخوانید:

افتتاحیه نمایشگاه کتاب نایروبی با حضور ایران

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب نایروبی با حضور جمهوری اسلامی ایران از روز چهارشنبه چهارم شهریور ماه مصادف با چهارم مهرماه (1403) در مرکز سریت کنیا آغاز شد و تا 29 شهریور ادامه داشت. مربوط به یکشنبه هشتم مهر.

صدها ناشر و ناشر کنیایی از کشورهای مختلف یا ناشران خارجی از جمله ایران، ترکیه، مصر، هند و غیره در این نمایشگاه که در بزرگترین مرکز خرید نایروبی و در مساحتی بیشتر برگزار شد، شرکت کردند. بیش از 1500 متر مربع. .

شروع دوره زبان فارسی در دانشگاه ساراتوف

در دانشگاه دولتی ساراتوف دوره آموزش زبان فارسی ویژه ترم پاییز 2024-2025 با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و نماینده بنیاد سعدی آغاز شد.

زبان فارسی در این دانشگاه با استفاده از کتابهای انتشارات بنیاد سعدی. حامد میرزاخانی «گام اول» و «مینا» را تدریس می کند.

درخواست ناشران برای پایان دادن به همکاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت با رژیم صهیونیستی

ناشران برای فلسطین، یک گروه همبستگی جهانی متشکل از بیش از 500 ناشر از 50 کشور جهان، در نامه ای سرگشاده به نمایشگاه کتاب فرانکفورت، از سازمان دهندگان آن خواست تا به حمله اسرائیل به نویسندگان، دانشجویان، مدارس، دانشگاه ها، کتابخانه ها، بایگانی ها و … پایان دهند. ناشران کتاب نسل کشی جاری در غزه را محکوم کنید.

این تخریب دانش به طور گسترده مستند است، همانطور که گزارش جامع کتابداران و بایگانی‌ها در فلسطین تأیید می‌کند و سازمان ملل نیز «قتل دانش» در غزه را تأیید کرده است.

ناشران ایرانی مانند لفاق، ترنجستان، آرما، راه یار، انتشارات بین المللی، شرکت مشاور تند آیو، انتشارات تمدن نوین اسلامی، انتشارات سنور، نشر رواق اندیشه، نشر اسم، کتابفروشی بادبادک، انتشارات جمکران، انتشارات امیر کبیر نیز به تازگی . این بیانیه را امضا کردند و به نظر می رسد در روزهای آینده ویراستاران ایرانی بیشتری برای حمایت از همکاران خود در فلسطین به این گروه بین المللی بپیوندند.

افتتاحیه نمایشگاه کتاب سانتا دیفنسا

سیزدهمین نمایشگاه سراسری دفاع مقدس و کتاب مقاومت بعدازظهر یکشنبه 8 مهر با حضور آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم(عج) شهرستان، یوسف نوری استاندار از مازندران ، علی رمضانی; سردار حسین معروفی، مدیر کل خانه کتاب و ادبیات ایران؛ سردار سیاوش مسلمی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین؛ توسط فرمانده سپاه کربلای مازندران سردار عبدالرضا آزادی مسئول سازمان حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج و جمعی از خانواده های معظم شهدا و سردبیران این سپاه افتتاح شد. منطقه

این نمایشگاه تا امروز جمعه 22 مهرماه ادامه داشت و میزبان 103 ناشر از استان های مختلف کشور بود. همچنین بیش از پنج هزار جلد کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در گونه های مختلف ادبی، تاریخ شفاهی، رمان، داستان کوتاه و داستان کوتاه، خاطرات، زندگی نامه، شعر و پژوهش برای گروه های مختلف کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان ارائه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.