افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

فراخوان اولین کنفرانس ملی حاکمیت و نظام سیاست گذاری فرهنگی منتشر شد

  • کد خبر : 403440
فراخوان اولین کنفرانس ملی حاکمیت و نظام سیاست گذاری فرهنگی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محورهای اصلی این همایش در 16 بند با محوریت حکمروایی فرهنگی تنظیم شده است. به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «الگوی حکمرانی و چارچوب حوزه ها در مرحله دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر بصیرت ائمه انقلاب» ، «حکومت، عدالت و پیشرفت با […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محورهای اصلی این همایش در 16 بند با محوریت حکمروایی فرهنگی تنظیم شده است.

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «الگوی حکمرانی و چارچوب حوزه ها در مرحله دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر بصیرت ائمه انقلاب» ، «حکومت، عدالت و پیشرفت با تأکید بر بیان گام دوم انقلاب» و «نظریه ها و مدل های حکمرانی (سیاسی سازی، مقررات گذاری و نقشه برداری نهادی)» از جمله محورهایی است که در این همایش مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین پژوهشگران می توانند موضوعاتی مانند «حکمرانی و فرهنگ در ایران 1450 (چشم انداز، چالش ها و راهبردها)»، «حکمرانی فرهنگی و سیاست های جمعیتی در کشور (باروری، ازدواج، پنجره جمعیتی، مهاجرت و سالمندی)»، «فرهنگ و حکمرانی اجتماعی، فضای مجازی و حکمرانی فرهنگی و چشم انداز توسعه خانواده مقالات و آثار علمی خود را ارسال کنند.

از دیگر محورهای این همایش می توان به «حاکمیت، نظارت و رصد نهادهای فرهنگی»، «حاکمیت و نظارت بر نهادها و مؤسسات فرهنگی (عمومی، عمومی و دولتی)»، «حکمرانی و اقتصاد فرهنگ» اشاره کرد. توانمندی ها و تهدیدها»، «حکومت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی»، «حکمرانی و الگوهای مشارکت مردمی، جبهه فرهنگی و نهادهای غیردولتی» و «حکمرانی و مدیریت کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی».

«ابزارها و فرآیندهای حکمرانی فرهنگی؛ الگوی ارزیابی نظام مدیریت فرهنگی کشور»، «ابزارها و فرآیندهای حکمرانی فرهنگی؛ بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» و «ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه مقاومت در عرصه‌های فرهنگی». حکمرانی» نیز از دیگر محورهای پیشنهادی در اولین همایش ملی حمرانی و نظام تدوین سیاست های فرهنگی است. ارسال اثر برای پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگی.

اما در این رویداد ملی 5 محور ویژه از سوی برگزارکنندگان برای ارائه ارائه در نظر گرفته شده است که از جمله آنها موضوع «حکمرانی فرهنگی و اجتماعی در مقاطع استانی نقشه مهندسی کشور» و «الگوی تأسیس جامعه فرهنگی» است. وی خاطرنشان کرد: سیستم پیوند دهنده در طرح ها و طرح های ملی.

دبیرخانه این همایش شامل «شناسایی چالش‌های قوانین و مقررات در حوزه فرهنگی»، «توانمندی‌های فرهنگی مغفول مانده در قانون اساسی» و «اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی فرهنگسرا کشور بر اساس مصوبات قبلی» بوده است. اسناد و چالش های جامعه ایران» در فهرست محورهای ویژه.

آخرین مهلت ارسال مقالات 9 آبان ماه سال جاری است و بر این اساس نتایج داوری 17 آذرماه اعلام می شود.

اولین همایش ملی حکمرانی و نظام تدوین سیاست های فرهنگی آذرماه به همت گروه کارشناسی مسائل حاکمیتی کشور و ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی برگزار می شود. 14 امسال

۲۴۴۵۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.