افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

فرآیند تولید نیاز به نظارت و برنامه ریزی دارد.

  • کد خبر : 196812
فرآیند تولید نیاز به نظارت و برنامه ریزی دارد.

به گزارش بازار، دستیابی به یک تعریف مشترک از مفهوم بهره وری مبتنی بر فناوری های نوین، موضوع محوری نشست اخیر کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران بود. در این جلسه تاکید شد که اجرای استانداردهای طرح تولید و حرکت به سمت فناوری های نوین در همه زمینه ها یک ضرورت است. برای تحقق […]

به گزارش بازار، دستیابی به یک تعریف مشترک از مفهوم بهره وری مبتنی بر فناوری های نوین، موضوع محوری نشست اخیر کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران بود. در این جلسه تاکید شد که اجرای استانداردهای طرح تولید و حرکت به سمت فناوری های نوین در همه زمینه ها یک ضرورت است. برای تحقق بخشیدن به این مشکل، باید اهداف تعیین کنید، برنامه ریزی کنید و فرهنگ سازی کنید.

در این جلسه تاکید شد که از آنجایی که تولید ارتباط تنگاتنگی با فروش ملک و مستغلات دارد، توجه به این نکته ضروری است که اقتصاد در ایران دارایی محور است و ارزش آن قابل کتمان نیست. بنابراین، با پذیرش این اصل، باید ایده‌ها را توسعه دهیم و ارزش این ویژگی‌ها را اهرمی برای توسعه و پیشرفت به سمت اقتصاد فناوری قرار دهیم.

با مشاهده اعضای کمیسیون و دعوت شدگان به جلسه، مقرر شد دبیرخانه ای در اتاق ایران برای صنایع تولیدی تشکیل شود و با کمک آن پیشنهادات بخش خصوصی دریافت، بررسی و جمع بندی شد. ، با هدف بررسی آیین نامه اجرایی پروژه ساخت در اختیار متولی می باشد.

در ابتدای این نشست سادینا آبایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران با تحلیل مفهوم بهره وری و فناوری های نوظهور گفت: لازم است نظرات و رویکردهای بخش خصوصی در این زمینه جمع آوری شود. بهره وری و نحوه استفاده از فناوری های جدید در مسیر بهره وری، یکپارچه سازی و در دسترس قرار دادن دستگاه های متولی.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با موضوع بهره وری با کارفرمایان در این زمینه اظهار داشت: نتیجه آنچه در آن جلسه مطرح شد این بود که برای نظارت بر روند بهره وری در کشور تشکیل کارگروهی و بررسی روندها تا بدانیم امروز در این حوزه چه می گذرد و برای بهبود آن چه برنامه ریزی باید انجام داد.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی، از زمان تصویب آیین نامه اجرایی طرح تولید که در دی ماه سال گذشته بود، تا به امروز تنها بین 7 تا 10 درصد از برنامه های تعریف شده در کشور اجرا شده است. واقعا معنی برابر با هیچ است.

به گفته این نماینده مجلس ایران، یکی از مشکلات عدم توجه به بازیگران اصلی در این حوزه است. در واقع دولت باید تشخیص دهد که چه کسانی می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند و همه آنها را به مشارکت در گام بعدی دعوت کند. حضور این افراد برای پیشبرد اهداف بهره وری بسیار مهم است.

آبایی تهیه مجموعه داده ها و اطلاعات مربوط به مالکیت دستگاه ها را بستری مهم پیش از گام برداشتن در مسیر تولید عنوان کرد و افزود: بزرگترین سرمایه دانشگاه ها داده ها و اطلاعات آنهاست که باید در اختیار صنعت قرار گیرد. ، به کمک یک مدل درآمد شفاف باید به نفع توسعه صنعت استفاده شود.

دولت کمتر به بهره وری علاقه دارد
در ادامه علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر لزوم بهره وری در کشور تاکید کرد و گفت: مزایا و ابهاماتی که در این مسیر وجود دارد باید بررسی شود. البته در سطح دانشگاه مطالعاتی در زمینه بهره وری انجام شده و شاهد بوده ایم که اتفاقاتی افتاده است. اما عدم علاقه به این موضوع در سطح دولت به وضوح احساس می شود. بنابراین آسیب شناسی و تحلیل دقیق آن لازم است تا مسیر اصلاح شود و گشایش و دگرگونی رخ دهد.

داود ادیب، مدیر مرکز هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا نیز گفت: بهره‌وری نیازمند عقلانی‌سازی مناسب است. هیأت تولید در 30 آذر 1401 آیین نامه اجرایی تولید را تصویب کرد و ماده 7 این آیین نامه مؤسسات را موظف کرد اطلاعات املاک خود را در سامانه SAD ثبت کنند. اما به نظر می رسد اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام نشده است.

وی به تجربیات جهانی اشاره و تصریح کرد: این روند در کشورهای دیگر انجام شده و شاهد موفقیت آن به ویژه در فرانسه، سنگاپور، کره جنوبی و ترکیه بوده ایم. بهره وری باعث افزایش سطح درآمدزایی در این کشورها شده است.

بر اساس اظهارات ادیب، تنها 10 درصد از برنامه های مندرج در آیین نامه اجرایی ساخت و ساز در ایران در سال گذشته محقق شده است، زیرا ما فقط در قالب فروش ملک به آن نگاه می کنیم. اما مدیریت اموال مهمتر است. اولویت باید به کاهش اندازه دولت، گردش اموال و غیره داده شود.

همچنین علی زند وکیلی، مشاور وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی یکی از دلایل بازدارنده حرکت بهره وری را نبود اطلاعات و اطلاعات دولتی می داند و تاکید کرد: دولت در حال حاضر در حال شناسایی اموال خود است. ” در این راه به همکاری سازمان ثبت نیاز دارید. از سوی دیگر، مقامات از فروش اموال خود هراس دارند زیرا چنین استنباط می شود که ملک خاصی در حضور شخصی فروخته شده و پول آن صرف امور جاری شده است. بنابراین بهتر است از فروش ملک صرف نظر کنید و به سمت بهسازی و نظافت حرکت کنید.

بابک ضرغامی، مشاور سازمان خصوصی سازی، رویکردی را که در ابتدای تولید مدنظر قرار گرفت، رویکرد فروش ملک خواند و گفت: رویکرد فروش ملک در ابتدای کار بسیار حائز اهمیت بود. اما کم کم این موضوع تغییر کرد، زیرا به نظر می رسید که فروش ساده املاک منجر به موفقیت در فرآیند بهره وری نمی شود. بنابراین این فروش باید در راستای تبدیل ملک انجام شود.

شهرام حلاج مشاور کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و ساختمان اتاق ایران نیز در این جلسه حضور داشت و تاکید کرد: فرآیند بهره وری باید با نگاه تخصصی به موضوع و بررسی اینکه کدام پروژه بیشترین ارزش را ایجاد می کند انجام شود. اضافه. برای هدایت وجوه به سمت این پروژه ها.

به گفته وی، آنچه در اینجا مهم است این است که ساختار و آمادگی لازم برای تولید در کشورهایی مانند سنگاپور، فرانسه و … آنها مدتها قبل از این که این کشورها بتوانند گامی در جهت تولید موفق بردارند، فراهم شده بودند. در این فرآیند، دارایی های دولت باید به پول تبدیل و در بازار رقابتی عرضه شود، بنابراین جبران خسارت امری استثنایی است و نباید ملاک قرار گیرد.

اطلاعات نادرست و ناقص مانعی برای تولید موفق است
فرشید شکرخدایی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی خانه ایران از وجود داده ها و اطلاعات غیرشفاف و نادرست صحبت کرد و گفت: آنچه در گام اول مانع بهره وری محسوب می شود وجود اطلاعات نادرست و ناقص است. . قدم بعدی اهمیت پذیرش ارزیابی های کارشناسی املاک و مستغلات است که متاسفانه مورد قبول نیست.

وی پیشنهاد کرد: برای شروع طرح ساخت، 10 نمونه از 10 صنعت مختلف با سطوح مختلف توسعه و از مکان های مختلف پیدا کنیم و همراه با آنها چند شرکت خصوصی تولیدی در قالب مشاور ایجاد کنیم تا به اجرای دقیق این طرح کمک کنند. از طرفی فروش را ممنوع کرده و ملک را به وثیقه و اعتبار تبدیل کرده و به متقاضیان عرضه کنیم. بدون شک اولین تجربه راه را باز خواهد کرد.

نصراله جهانگرد از کارکنان پژوهشی مرکز تحقیقات مخابرات نیز اظهار داشت: در فرآیند بهره وری بهتر است دانشگاه ذی نفع شود و دارایی ها را به دست نیاورد، در این صورت می توان انتظار بهره وری را داشت.

وی خاطرنشان کرد: تحول دانشگاه‌ها در نسل چهارم با محوریت پروژه‌ها موضوعی جدی است و دو دهه است که در دستور کار قرار گرفته است. تبدیل ظرفیت دانشگاه ها و حرکت به سمت پردازش با فناوری های نوین نیازمند بلوغ است و هدف از کنار هم قرار دادن بازار و صنعت باید حل مشکلات طرف مقابل باشد. به این معنا که دانشگاه مشکلات صنعت را حل می کند و صنعت در مسیر حل مشکلات دانشگاه حرکت می کند، این بلوغ باید رخ دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.