افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

فدراسیون فوتبال به داوری اهمیت نمی دهد/فغانی را به راحتی از دست دادیم – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 183140
فدراسیون فوتبال به داوری اهمیت نمی دهد/فغانی را به راحتی از دست دادیم – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت داوری در هجدهمین دوره جام ملت های آسیا اظهار داشت: داوری همیشه نقاط قوت و ضعفی دارد و آسیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس عملکرد داوران در آسیا، تقریباً 70 داور نخبه را برای جام ملت های […]

حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت داوری در هجدهمین دوره جام ملت های آسیا اظهار داشت: داوری همیشه نقاط قوت و ضعفی دارد و آسیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس عملکرد داوران در آسیا، تقریباً 70 داور نخبه را برای جام ملت های 2023 انتخاب کرده است و عملکرد داوران تاکنون بسیار قابل قبول بوده است. در واقع این نشان می دهد که کنفدراسیون فوتبال آسیا داوران باتجربه و قابل اعتمادی دارد. از ابتدای جام ملت ها فقط یکی دو صحنه مطرح شد وگرنه قضاوت ها خوب بود.

وی افزود: تاریخ و تجربه امروز حرف اول را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا در داوری می زند، با توجه به داوری جنجالی که در فوتبال ایران رخ داد و تمریناتی که جدی گرفته نشد، ما فقط یک تیم داوری در این مسابقات داریم. کنفدراسیون فوتبال آسیا تا به امروز فقط یک بازی مقابل تیم ایران قضاوت کرده است و مشخص نیست بعد از بازی عمان و تایلند چه تصمیمی خواهد گرفت.

کارشناس داوری کشورمان درباره شرایط حضور داوران در جام ملت‌های آسیا 2023 گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا سال‌ها تجربه داوری را در نظر گرفته اما نمی‌دانیم چرا هنوز فدراسیون فوتبال ایران در تصمیم‌گیری است. که داورانی که 45 سال سن دارند دوران پیری خود را رها کرده و در AFC حاضر نشوند. در صورتی که چنین چیزی در دنیای فوتبال وجود ندارد. علیرضا فغانی در حال حاضر 46 سال سن دارد و با تجربه زیادی به این مسابقات آمده است و همه قضاوت مطمئن و قاطع او را دیدند. ما او را به راحتی از دست دادیم و استرالیا روی او سرمایه گذاری کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فوتبال ایران نمایندگان خوبی در داوری جام ملت ها ندارد، گفت: از آنجایی که داوری برای فدراسیون فوتبال کشورمان اهمیتی ندارد، نگران بهبود وضعیت داوری نبودند. ببینید کشورهای دیگر برای محکومیت شما چه پرداختی کرده اند. در این دوره ژاپن 8 نماینده در داوری دارد که به معنای اهمیت و سرمایه گذاری ژاپن در موضوع داوری است که بسیار مهم است. با وجود اینکه یک سال از جام جهانی تا جام ملت ها فرصت داشتیم، کمیته داوران فدراسیون فوتبال موثر عمل نکرد.

عسگری در پایان گفت: امیدوارم فدراسیون فوتبال توجه بیشتری به داوری داشته باشد تا در آینده شاهد شرایط بهتری باشیم. در حال حاضر داوران لیگ برتر شرایط خوبی ندارند و باید منتظر ماند و دید فدراسیون چه زمانی برای بهبود وضعیت داوری در ایران اقداماتی انجام خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.