افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس: به دولت نسبت به بازگشت دانشجویان متخلف به دانشگاه هشدار داده ایم!

  • کد خبر : 372054
فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس: به دولت نسبت به بازگشت دانشجویان متخلف به دانشگاه هشدار داده ایم!

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی گفت: بحث بازگشت دانش آموزان اشتباه را در جلسه کمیسیون به وزیر بهداشت تذکر دادم. این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح و به دولت تذکر داده شد. فاطمه محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای سه قوه مقننه، […]

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی گفت: بحث بازگشت دانش آموزان اشتباه را در جلسه کمیسیون به وزیر بهداشت تذکر دادم. این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح و به دولت تذکر داده شد.

فاطمه محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه است. همه این سازمان ها دارای امنیت و بازرسی هستند. علاوه بر اینها، نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی وجود دارند.

و افزود: هر کدام از این ارگان ها شرح وظایفی دارند. رئیس جمهور محترم و دولت مجری قانون اساسی و اسناد برتر نظام هستند. اجازه خروج از دایره قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران را ندارند. هر نوع تعیین هنجارهای جدید و وضع مقررات جدید مستلزم همکاری قانونی و حقوقی قوای سه گانه با یکدیگر است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی تصریح کرد: هر چیزی که به شأن جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند یا در چارچوب قوانین نظام تعریف نشده باشد و یا منجر به زیان ارکان نظام شود. موجب خسارات و عقب نشینی کشور از آرمان هایی شود که تاکنون بیش از 230 هزار شهید برای آن تقدیم کرده ایم.

محمدبیگی گفت: دستگاه های نظارتی از جمله شورای اسلامی در نظارت بر عملکرد رئیس جمهور و همه وزرا مختار هستند. دولت تغییر کرده، نظام تغییر نکرده است. آنها نباید شعارهای مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران را منتشر کنند. بنابراین دولت باید تمام کارهای خود را با هماهنگی سه قوه و بر اساس شرح وظایف انجام دهد. تکلیف دولت روشن است.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده و خدمتگزار مردم به دولت تذکر می دهم به وظایف اجرایی خود عمل کند. مجلس قطعا نقش نظارتی خود را ایفا خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون پزشکی و بهداشت شورای اسلامی بیان کرد: در دوره ای که اغتشاشات زنان حیات آزادی بود، با این دانش آموزان دختر طبق قوانین مصوب جمهوری اسلامی ایران رفتار شد. در حال حاضر قوانین تغییر نکرده است. کمیسیون های نظارتی مجلس مانند کمیسیون اصل 90، کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیته بهداشت بدون شک وظایف نظارتی خود را در این مورد انجام خواهند داد.

محمدبیگی گفت: در جلسه کمیسیون موضوع بازگشت دانش آموزان ولگرد را به وزیر بهداشت ابلاغ کردم. این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح و به دولت تذکر داده شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان نبض زنده جامعه در کشور ما هستند. حرکت های انقلابی مانند تسخیر لانه جاسوسی که به انقلاب دوم معروف شد نیز در دانشگاه ها آغاز شد. مایه تاسف است که امروز می خواهیم دانشگاه را که خاستگاه تحولات کشور است به سمت جنبش های قهقرایی مانند جنبش زنان، نهضت زندگی و نهضت آزادی ببریم. جنبش هایی که در 60 سال گذشته در کشورهای غربی رها شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی گفت: توجه به دین، معنویت، حجاب و عفاف در جامعه جهانی در حال گسترش است. جوامع اروپایی و آمریکایی در حال روی آوردن به اسلام هستند، بنابراین دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حال تبدیل شدن به پایگاه بسیج جمهوری اسلامی ایران هستند. آرمان های مقدس جمهوری اسلامی به خوبی در خارج از کشور گسترش می یابد.

محمدبیگی تاکید کرد: جای تعجب است که در چنین شرایطی عده ای در دولت متحجرانه بخواهند به مسائلی برگردند که بسیاری از کشورها تجربه تلخی از آن داشته اند و بر آن غلبه کرده اند. نتیجه این تحرکات قهقرایی چیزی جز سردرگمی، هرج و مرج و فروپاشی کانون خانواده و نظام اجتماعی کشور نیست.

وی ادامه داد: جای تعجب است که چرا دولت محترم به جای پرداختن به مسائل معیشتی و اولویت های اقتصادی به فکر بازگرداندن افراد دارای سوابق بد به برخی پست ها و دانشگاه ها است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی بودند که آرامش روانی مردم را بر هم زدند، گفت: کسانی که اذهان عمومی را تشویش کردند. کسانی که نقش عمده ای در کاهش امید مردم داشتند. کسانی که وحدت بین مردم و مسئولان را از بین بردند، شایسته بازگشت به جایگاهی هستند که مردم برای آن تلاش کردند و خون خود را دادند. کسانی که شایستگی خدمت به مردم را دارند دارای 12 شاخص جایگاه ولی فقیه در انتصابات هستند.

محمدبیگی در خاتمه گفت: خط قرمز ما مشخص است، به گفته رئیس جمهور معیار ما قرآن و نهج البلاغه است و در قرآن بارها به این موضوع اشاره شده که اجازه ندهیم بیگانگان بر کشور مسلط شوند. “. کسانی که به خارجی ها برای تحریم بیشتر کشورمان چراغ سبز نشان می دهند. کسانی که بر اساس حکم قرآنی و نهج البلاغه به بیگانگان اجازه ایجاد هرج و مرج در کشور را می دهند، کسانی نیستند که بتوان زمام امور را به آنها سپرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.