افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

فاصله زیادی با رونق بازار مسکن داریم افزایش 1000 قرارداد مسکن در فصل زمستان

  • کد خبر : 207549
فاصله زیادی با رونق بازار مسکن داریم افزایش 1000 قرارداد مسکن در فصل زمستان

آمار خرید و فروش ملک در تهران از 3550 قرارداد در آذرماه به بیش از 4500 قرارداد در دی ماه رسید. بیگی نژاد افزود: همانطور که پیش بینی می شد در سه ماهه پایانی هر سال تعداد قراردادهای منعقد شده توسط مشاوران املاک افزایش می یابد و امسال نیز شاهد بودیم که تعداد خرید و […]

آمار خرید و فروش ملک در تهران از 3550 قرارداد در آذرماه به بیش از 4500 قرارداد در دی ماه رسید.

بیگی نژاد افزود: همانطور که پیش بینی می شد در سه ماهه پایانی هر سال تعداد قراردادهای منعقد شده توسط مشاوران املاک افزایش می یابد و امسال نیز شاهد بودیم که تعداد خرید و فروش ملک در شهر تهران از 3550 قرارداد در آذرماه به بیش از 4500 قرارداد در ژانویه.

وی گفت: در دی ماه نیز نسبت به ماه پاییز گذشته شاهد افزایش دو درصدی قیمت مسکن بوده ایم و بر اساس گزارش مرکز آمار متوسط ​​قیمت ها در پایتخت متری 80 میلیون تومان بوده است. این در حالی است که نسبت به دی ماه سال گذشته شاهد کاهش آمار و قیمت خرید هستیم.

در برخی مناطق تهران مانند منطقه 22 شاهد افزایش بسیار ناچیز قیمت ها بودیم.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش قیمت مسکن در برخی مناطق تهران گفت: البته در برخی از مناطق تهران مانند منطقه 22 نیز شاهد افزایش بسیار ناچیز قیمت بودیم. . این آمار و ارقام طبیعی بودن بازار را در ماه‌های پایانی سال نشان می‌دهد که به موجب آن مردم تمایل بیشتری برای جابه‌جایی، خرید و افزایش متراژ خانه خود دارند.

اگر بخواهیم از رکود خارج شویم، حداقل تعداد معاملات مسکن در ماه باید به 10 هزار ثبت قرارداد برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این آماری که بر اساس آن قراردادها به 4500 رسید می تواند نویدبخش رونق در بازار مسکن باشد؟ وی بیان کرد: این ارقام همچنان نشان دهنده رکود معاملات مسکن در پایتخت است چرا که اگر بخواهیم به سمت خروج از رکود حرکت کنیم باید حداقل تعداد معاملات مسکن در ماه به 10 هزار ثبت قرارداد برسد.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد این روزها زمان خرید مسکن است. وی تاکید کرد: تا زمانی که متقاضیان مسکن احساس می کنند توانایی خرید ملک را دارند باید وارد بازار املاک و مستغلات شده و نیاز خود را تامین کنند چرا که به تعویق انداختن آن نیاز می تواند عواقبی برای آنها داشته باشد. زیرا بازار املاک نسبت به سال های گذشته به سرعت نسبت به برخی تغییرات و تحولات واکنش نشان می دهد.

افرادی که توان مالی لازم را دارند و برای رفع نیاز مصرفی خود در بازار املاک نیاز به تغییراتی دارند، پس از نیاز در اسرع وقت اقدام به خرید مسکن کنند.

وی ادامه داد: بنابراین بار دیگر تاکید می کنم افرادی که توان مالی لازم را دارند و نیاز به تغییراتی برای رفع نیاز مصرفی خود در بازار ملک دارند، پس از نیاز در اسرع وقت اقدام به خرید مسکن کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این سوال که آیا سامانه خود امضا می تواند به بازار اجاره مسکن کمک کند؟ وی گفت: کار مشاوران املاک یک شغل تخصصی است که در جامعه جایگاه و منزلت دارد و نیاز به تحصیل و تجربه دارد. این اثر در سراسر جهان جایگاه ویژه ای دارد. بنابراین باید مراقب باشیم که برای ساماندهی بازار اجاره ابتدا باید به تقاضا پاسخ مناسبی داد. یعنی تولید و عرضه مسکن باید به اندازه کافی افزایش یابد.

تلاش برای در دسترس قرار دادن ابزارهای تعدیل قرارداد در دسترس مردم با هدف آرامش بخشیدن به بازار مسکن می تواند خطرناک باشد.

وی افزود: در دسترس قرار دادن ابزار تعدیل قراردادها با هدف آرامش بخشیدن به بازار مسکن ممکن است خطرناک باشد زیرا متقاضیان مسکن به دلیل پرداخت نشدن حقوق مشاوران املاک نمی خواهند جان خود را به دیگران بدهند. . .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.