افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

فاز دوم ایستگاه راه آهن شهرکرد تابستان آینده آغاز می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 172069
فاز دوم ایستگاه راه آهن شهرکرد تابستان آینده آغاز می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خطیبی امروز در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن مبارکه سفیدشت شهرکرد با بیان اینکه ساختمان اصلی این ایستگاه 3100 متر و زیربنای کل آن 6500 متر مربع است، اظهار داشت: این پروژه در حال انجام است. وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت سازه های مربوط به ایستگاه راه […]

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خطیبی امروز در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن مبارکه سفیدشت شهرکرد با بیان اینکه ساختمان اصلی این ایستگاه 3100 متر و زیربنای کل آن 6500 متر مربع است، اظهار داشت: این پروژه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت سازه های مربوط به ایستگاه راه آهن شهرکرد بسته شده است، افزود: پیش بینی می شود فاز دوم این پروژه با وام 1.5 میلیارد ریالی اواخر تابستان آینده آغاز شود. ، همچنین در صورت رعایت تمام شرایط. انتظار می رود که ساخت این ایستگاه در زمستان سال آینده به پایان برسد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بندر و فرودگاه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در این زمان ساخت ایستگاه راه آهن شهرکرد 11.2 درصد و ایستگاه سفید دشت دارای پیشرفت فیزیکی است. پیشرفت 24 درصدی .

خطیبی تصریح کرد: طبق مصوبات سفر رئیس جمهور مقرر شد ایستگاه راه آهن شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ایستگاه راه آهن شهرکرد در دو فاز شامل فاز اصلی ساخت و فاز دوم ساختمان های جانبی و پشتیبانی اجرا می شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه ایستگاه شهرکرد به 2500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برای فاز اول 1500 میلیارد ریال و فاز دوم 1000 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. مرحله دوم. وی گفت: پیش بینی می شود ساخت ایستگاه و محوطه سازی این مکان تا پایان سال 1403 به اتمام برسد.

خطیبی در بخشی دیگر از سخنان خود در بازدید از خطوط ریلی مبارکه، سفیدشت و شهرکرد، پیشرفت راه آهن چهارمحال و بختیاری اعم از بار و مسافر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: یکی از نکات قابل توجه سفر رئیس جمهور به چهارمحال بختیاری باید در تکمیل این پروژه مهم تسریع کند. یک استان است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی استان چهارمحال و بختیاری، بیش از 80 درصد خط ریلی در تپه ماهورها و محورهای کوهستانی قرار دارد، افزود: به عنوان نمونه 15 تونل و دو کیلومتر پل با یک شرط خاص در این مسیر مشخص شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بندر و فرودگاه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: تمامی پیمانکاران در پروژه راه آهن مبارکه، سفیدشت و شهرکرد فعال هستند و تمام تلاش ها بر این بوده که این پروژه که دارای 70 پروژه است. درصد پیشرفت فیزیکی و به جز چهار پروژه مهم در کشور تا پایان دولت سیزدهم وجود دارد.

خطیبی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی برای سال 1402 چهار پروژه ریلی شامل راه آهن مبارکه، سفید دشت و شهرکرد را در دستور کار دارد. در دوره رئیس جمهور اول 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این استان برای اجرا مصوب شد و تاکنون 6 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در دومین سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری مبلغ 30 میلیارد ریال برای تحقق پروژه راه آهن این استان در نظر گرفته شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده برای تکمیل این پروژه در تمامی بخش‌های زیربنایی، روسازی و ریل گذاری 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. و ساخت و ساز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.