افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

غزه وضعیت وحشتناکی را تجربه می کند

  • کد خبر : 132772

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل گفت: غزه وضعیت وحشتناکی را تجربه می کند و مردم غزه شاهد جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی هستند و همدردی در چنین شرایطی کافی نیست. به گزارش 9 صبح، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت […]

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل گفت: غزه وضعیت وحشتناکی را تجربه می کند و مردم غزه شاهد جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی هستند و همدردی در چنین شرایطی کافی نیست.

غزه وضعیت وحشتناکی را تجربه می کند

به گزارش 9 صبح، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره وضعیت غزه افزود: غزه وضعیت وحشتناکی را تجربه می کند. و مردم غزه شاهد جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی هستند. سرزمین آنها در اشغال است و علیرغم درخواست جهانی برای آتش بس، از جمله درخواست مجمع عمومی و شورای امنیت برای توقف بشردوستانه، همچنان از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه آنها رنج می برند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: در چنین شرایطی همدلی کافی نیست. انتظار عمومی این است که محورهای اصلی قطعنامه مجمع عمومی که با اکثریت 121 عضو تصویب شد، به ویژه نکته مهم نیاز مبرم به آتش بس فوری و پایدار، در محتوای توافقنامه امنیتی نیز تکرار شود. . مصوبه شورا

ایروانی تصریح کرد: متاسفانه برخی از اعضای شورای امنیت با وجود اینکه به قطعنامه مجمع عمومی رای مثبت دادند، به دلیل تهدید به وتوی قطعنامه شورای امنیت، با اصلاحیه ای که آتش بس به این قطعنامه اضافه شد، موافقت نکردند. در نتیجه این اقدام، قطعنامه شورای امنیت فاقد مفاد کافی برای پایان دادن به جنگ است که می توانست جلوی جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان غزه را بگیرد.

وی گفت: اما پس از تصویب این مصوبه چه شد؟ آیا تعداد حملات علیه مظلومان کاهش یافته است؟ آیا این کمک های بشردوستانه کافی برای مردم غزه فراهم کرده است؟ خیر

نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد: در عوض نماینده رژیم اشغالگر در همان جلسه گفت هر کاری بخواهند انجام می دهند. این رژیم از اولین قسمت این نشست (سه روز پیش) به طور مستقیم به دو مدرسه آنروا که هزاران خانواده آواره فلسطینی را در خود جای داده است، حمله کرده است. همه اینها به دلیل مشکل اساسی این مصوبه است که ضمانت اجرایی در این زمینه ارائه نمی کند. این قطعنامه (چون تحت فصل 7 منشور نیست) اجرای قانونی کافی را تضمین نمی کند.

ایروانی تصریح کرد: ما معتقدیم مجمع عمومی باید از قدرتی که منشور به آن اعطا کرده است استفاده کند و در این زمینه حرف اول را بزند. در دو سال گذشته از ظرفیت مجمع عمومی برای حل مسائل مربوط به صلح و امنیت استفاده شده است و اکنون جامعه بین المللی نیز همین انتظار را دارد. برای کمک به مردم فلسطین در این وضعیت ناگوار باید از ظرفیت مجمع عمومی مجددا استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.