افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

غزه محور اصلی رایزنی وزرای خارجه ایران و هند است

  • کد خبر : 120842
غزه محور اصلی رایزنی وزرای خارجه ایران و هند است

ایسنا: وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی خود با همتای هندی خود درباره وضعیت منطقه و اقدامات جنایتکارانه ارتش اسرائیل در غزه گفتگو کرد. حسین امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی گفت: انتظار می‌رود هند به همراه سایر کشورهای منطقه و جهان در چارچوب برقراری آتش‌بس ابتکار عمل کند و کمک‌های بشردوستانه گسترده‌ای را برای […]








ایسنا:

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی خود با همتای هندی خود درباره وضعیت منطقه و اقدامات جنایتکارانه ارتش اسرائیل در غزه گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی گفت: انتظار می‌رود هند به همراه سایر کشورهای منطقه و جهان در چارچوب برقراری آتش‌بس ابتکار عمل کند و کمک‌های بشردوستانه گسترده‌ای را برای مردم مظلوم فلسطین در غزه ارسال کند. جلوگیری از اقدامات غیرانسانی نیروها. اشغالگر مرتکب نسل کشی دسته جمعی، مرتکب جنایات جنگی و مهاجرت اجباری ساکنان این منطقه می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران هشدار داد: تداوم حملات رژیم صهیونیستی اوضاع منطقه و گشودن جبهه های جدید توسط نیروهای مقاومت را پیچیده و در نتیجه منجر به ایجاد بحران می شود. افزایش و گسترش درگیری ها در منطقه.

امیر عبداللهیان همچنین در جریان آخرین وضعیت همکاری مشترک برای راه اندازی پروژه بندر چابهار به همتای هندی خود بر رایزنی های آتی دو کشور در این زمینه و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین تاکید کرد.

اس جی شانکار، وزیر امور خارجه هند، وضعیت غزه را غم انگیز توصیف کرد و گفت: این کشور از نزدیک وضعیت منطقه را دنبال می کند و معتقد است که با وجود همه اختلافات منافع، باید اقدامات و تلاش های مشترک برای بهبود وضعیت انسانی انجام شود. وضعیتی که در منطقه غزه رخ داده است و هند آمادگی دارد با ابتکارات پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در روند توقف عملیات نظامی و جلوگیری از تشدید و گسترش بحران نقش آفرینی کند. وزیر امور خارجه هند نیز برخی از مسائل دوجانبه را مطرح کرد.