افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

غریب آبادی خواستار تحریم رژیم اسرائیل بر اساس فصل هفتم شورای امنیت شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز.

  • کد خبر : 377563
غریب آبادی خواستار تحریم رژیم اسرائیل بر اساس فصل هفتم شورای امنیت شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترکاظم غریب آبادی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ششمین اجلاس وزرای دوستان منشور سازمان ملل متحد از اقدامات شورای امنیت و جنایات سازمان ملل به شدت انتقاد کرد. رژیم اسرائیل، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و اعمال تحریم های موثر علیه این رژیم شد. […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترکاظم غریب آبادی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ششمین اجلاس وزرای دوستان منشور سازمان ملل متحد از اقدامات شورای امنیت و جنایات سازمان ملل به شدت انتقاد کرد. رژیم اسرائیل، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و اعمال تحریم های موثر علیه این رژیم شد.

وی با اشاره به وضعیت فاجعه بار فلسطین که روز به روز بدتر می شود، گفت: شورای امنیت به دلیل حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی نتوانسته است جلوی ماشین آدمکشی رژیم صهیونیستی را بگیرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: آمریکا با کمک های بی حد و حصر خود در ارتکاب این جنایات دست دارد و همراه با رژیم اسرائیل مسئول تخلفات بین المللی و جان های از دست رفته است.

غریب آبادی با تاکید بر تحریکات صهیونیست ها، هشدار داد: باید بدانیم که خویشتن داری در برابر این تحریکات بی نهایت نیست و در حالی که رژیم اسراییل تلاش می کند تجاوزات خود را به لبنان گسترش دهد، این امر منطقه را به سمت تشدید غیرقابل برگشت تنش سوق می دهد. چنین تحریکات و وحشیگری ها نمی تواند عزم جمعی ما را برای توقف این رژیم تضعیف کند.

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه خواستار احیای حاکمیت قانون و اجرای عدالت شد و گفت: زمان برقراری قانون و اجرای عدالت فرا رسیده است، شورای امنیت سازمان ملل متحد باید بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، تحریم‌های مؤثری را علیه رژیم اسرائیل اعمال کند: «همه کشورها باید از هرگونه کمک یا تعامل اقتصادی با این رژیم برای کمک به توقف حملات نسل‌کشی و پایان دادن به آنها خودداری کنند».

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت احترام به منشور سازمان ملل متحد و مخالفت با اقدامات یکجانبه گفت: تلاش گروه دوستان منشور برای حفظ جایگاه والای منشور سازمان ملل متحد «اقدامات یکجانبه» را ارج می نهیم تحریم‌ها، تلاش برای نقض حقوق حاکمیتی کشورهاست و باید پاسخی مؤثر و متناسب دریافت کنند.»

غریب آبادی با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی بیشتر در برخورد با اقدامات قهری یکجانبه، تصریح کرد: باید مواضع مشترکی در سازمان ملل اتخاذ کنیم و از پیشنهادات موجود برای رسیدگی به این اقدامات حمایت کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.