افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

غرق شدن خیابان های اصفهان; فرسودگی لوله های فاضلاب باعث این حادثه شد

  • کد خبر : 413193
غرق شدن خیابان های اصفهان; فرسودگی لوله های فاضلاب باعث این حادثه شد

به گزارش رکنا از اصفهان، منصور شه فروش با اشاره به ایجاد چاله و آبادی در خیابان شهیدان کاظمی شهر اصفهان گفت: این حادثه بر اثر ریزش لوله بتنی قدیمی فاضلاب رخ داد. وی افزود: ماموران امنیتی، پلیس راهوشار، تیم فنی و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام شدند و با اعمال […]

به گزارش رکنا از اصفهان، منصور شه فروش با اشاره به ایجاد چاله و آبادی در خیابان شهیدان کاظمی شهر اصفهان گفت: این حادثه بر اثر ریزش لوله بتنی قدیمی فاضلاب رخ داد.

وی افزود: ماموران امنیتی، پلیس راهوشار، تیم فنی و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام شدند و با اعمال محدودیت های ترافیکی، اقدامات لازم برای رفع خطر و پرکردن محل انجام شد. کادر فنی شرکت آب و فاضلاب استان طی 5 ماه گذشته عملیات تعویض و نوسازی 2000 متر از لوله بتنی 1400 میلی متری فاضلاب خیابان شهیدان کاظمی را انجام داد و لوله های قدیمی با لوله های پلی اتیلن جایگزین شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه حادثه اخیر مربوط به خط قدیم است که فقط نیاز به پرکردن و رفع خطر دارد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی لوله های انتقال فاضلاب در شهر اصفهان، این حادثه به دلیل ساییدگی و فرسودگی لوله های انتقال فاضلاب در شهر اصفهان انجام شده است. که بیش از 50 سال قدمت دارند و عوارض غرق شدن. پس از این حوادث 193 کیلومتر از خطوط اولویت دار شهر بازسازی و جایگزین شده است. همچنین امسال 20 کیلومتر شبکه فرسوده در خیابان های کاوه، شهید چمران، هفتتون، قمیه و کاسکاد در برنامه بازسازی است.

این فروشنده شیشه با تاکید بر اینکه بیش از 300 کیلومتر از شبکه های انتقال فاضلاب اصفهان به دلیل قدمت 50 ساله فرسوده و نیاز به تعمیر دارد، گفت: 44 کیلومتر از این خطوط به دلیل قرار گرفتن در مناطق آسیب پذیر و به دلیل قرار گرفتن در مناطق آسیب پذیر اولویت اجرا دارند. برای تامین مالی نیاز به حمایت ملی دارند که باید توسط وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود.

وی همچنین بیان کرد: تسریع در اجرای طرح بازسازی شبکه به دلیل کم آبی و فرونشست زمین در اصفهان بسیار حائز اهمیت است. بررسی ها نشان می دهد که فرونشست زمین نیز باعث تشدید حوادث در این شبکه ها شده است. راه حل موثر برای کاهش اثرات فرونشست زمین و جلوگیری از آسیب به بناهای تاریخی، منازل، اراضی و تأسیسات شهری، ادامه جریان رودخانه زاینده رود و تغذیه سطح زیرزمینی آب، اجرای طرح های آبخیزداری و تضمین قانونی بودن کشاورزی و زیست محیطی است. . حقوق، احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی. برای این منظور وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور باید اعتبارات لازم برای اجرای برنامه مصوب را تامین کنند. آب برنامه های آبرسانی استان، برای جلوگیری از بارگیری در قسمت بالای حوضه زاینده. حمایت از طرح های آبرسانی استان و تسریع در اجرای طرح های احیای زاینده رود و اعطای حقوق قانونی برای حوضه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=413193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.