افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

غذای یک سوم ایرانی ها دور ریخته می شود

  • کد خبر : 404965
غذای یک سوم ایرانی ها دور ریخته می شود

به گزارش بازار، سیدمجتبی خیام نکویی امروز در اولین همایش ملی اخلاق در کشاورزی و غذا افزود: در واقع مصرف یک قاشق غذاخوری برنج برای هر ایرانی، نه تنها غذای 500 هزار نفر را هدر می دهد، بلکه برابر است با برنج وارداتی در سال مدیرعامل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: گزارش […]

به گزارش بازار، سیدمجتبی خیام نکویی امروز در اولین همایش ملی اخلاق در کشاورزی و غذا افزود: در واقع مصرف یک قاشق غذاخوری برنج برای هر ایرانی، نه تنها غذای 500 هزار نفر را هدر می دهد، بلکه برابر است با برنج وارداتی در سال

مدیرعامل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: گزارش ها حاکی از آن است که تمام مشکلات بشر امروز با وجود پیشرفت های شگفت انگیز علم و فناوری های نوین ناشی از رعایت نکردن اصول اخلاقی است.

وی با بیان اینکه کشورهای استکباری از فناوری های هسته ای برای کشتار جمعی استفاده می کنند، گفت: فناوری های هسته ای 70 سال پیش وارد کشاورزی شد و کاربردهای زیادی برای افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی داشته است.

خیامنکوی تصریح کرد: امروزه فناوری بیولوژیکی، علوم زیستی و هوش مصنوعی نیز می تواند نقش مهمی در تامین امنیت غذایی، افزایش تولید در واحد سطح و افزایش بهره وری ایفا کند، در حالی که با بداخلاقی قدرت های استبدادی، همین فناوری ها مانند سلاح های بیولوژیک باعث ایجاد انسان می شود. قتل عام ها .

معاون وزیر جهاد کشاورزی معتقد است که هر چقدر از اخلاق دور شویم، نقطه عذاب است.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین سند امنیت غذایی کشور تنظیم شد که حاصل تلاش شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و تمامی دستگاه ها و سازمان های تابعه کشور است. وزارت جهاد کشاورزی.

وی رعایت کرامت انسانی برای دسترسی به غذای کافی، پرهیز از ضایعات و ارتقای شاخص های کیفی و بهداشتی مواد غذایی را از اهداف سند امنیت غذایی دانست و گفت: تامین امنیت غذایی در کنار رعایت اخلاق از مواردی است که باید مورد توجه محققان قرار گیرد. در بخش کشاورزی

خیامنکویی افزود: برپایی این گونه همایش ها با هدف اجرای سیاست های سند ایمنی غذایی در سراسر زنجیره از تولید، عرضه و مصرف غذای حلال گرفته تا سفره مردم است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.