افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
4

غذای سیب زمینی یک غذای مقوی و خوشمزه است که سفر شما را خوشایند می کند. حتما امتحانش کن

  • کد خبر : 24384
غذای سیب زمینی یک غذای مقوی و خوشمزه است که سفر شما را خوشایند می کند.  حتما امتحانش کن

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به اسمارتک نیوز– تعدادی غذا وجود دارد که با آنها می توانید غذاهای متنوعی درست کنید که در دستور پخت ها استفاده می شود، یکی از این غذاها سیب زمینی است که ممکن است مورد توجه شما قرار گیرد زیرا این غذا حاوی پتاسیم، فیبر و ویتامین […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

اسمارتک نیوز– تعدادی غذا وجود دارد که با آنها می توانید غذاهای متنوعی درست کنید که در دستور پخت ها استفاده می شود، یکی از این غذاها سیب زمینی است که ممکن است مورد توجه شما قرار گیرد زیرا این غذا حاوی پتاسیم، فیبر و ویتامین های C و B6 است. همگی برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.علاوه بر این، سیب زمینی سرشار از فیبر است که به میزان قابل توجهی به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند و در یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که مصرف 4069 میلی گرم پتاسیم در روز می تواند خطرناک باشد. بیماری ایسکمیک قلبی را تا 49 درصد کاهش می دهد، سیب زمینی می تواند این مقدار پتاسیم را تامین کند.

حالا جدا از خواص بی شمار و عالی که سیب زمینی دارد، یک چیز بسیار خوب در این غذا وجود دارد که روش های مختلفی برای پخت سیب زمینی وجود دارد که در هر صورت خوشمزه است، مثلا می توانید آن را آب پز کنید و سپس له کنید. مخلوط با نعناع می توانید آن را روی زغال بگذارید و به صورت کبابی میل کنید و برای سرخ کردنش هم عالی است حالا در مطلب امروز می خواهیم شما را با غذایی آشنا کنیم که با سیب زمینی درست می شود و یکی از غذاهای فوق العاده است. در خاورمیانه طرفداران زیادی دارد و با طبخ آن در خانه احساس می کنید در یک کشور همسایه یعنی ترکیه هستید و در یک رستوران نشسته اید و از این غذای خوشمزه لذت می برید، زیرا این غذا طعم ترکی دارد. . و او در ترکیه طرفداران زیادی دارد پس بیایید دیگر وقت را از دست ندهیم و به سراغ تهیه این غذای خوشمزه برویم.

مواد لازم برای تهیه کاسه سیب زمینی

  • سیب زمینی: چهار عدد
  • گوشت چرخ کرده: 250 گرم
  • پیاز: یک میخک
  • گوجه فرنگی: یک عدد
  • فلفل سبز: یک عدد
  • سیر: سه حبه
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به اندازه کافی
  • روغن: به مقدار لازم
  • گوجه گیلاسی و فلفل دلمه ای سبز – چند عدد برای تزیین

مواد لازم برای تهیه سس

  • آب: یک لیوان
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق چایخوری

جام 46464

طرز تهیه کاسه سیب زمینی

برای تهیه این غذای لذیذ و لذیذ در ابتدا و اولین مرحله باید سیب زمینی ها را خیلی خوب بشویید و پوست آن ها را جدا کرده و از وسط نصف کنید، حالا با قاشق یا چنگال داخل آن ها را خالی کرده و به شکل بچینید. یک کاسه و سپس ماهیتابه مناسبی برمی داریم و روی آتش می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم و سیب زمینی ها را در آن تفت می دهیم تا از دو طرف سرخ شوند. .

حالا پیاز را پوست بگیرید و در ماهیتابه با کمی روغن تفت دهید تا روشن و طلایی شود، سپس فلفل سبز را به همراه سیر رنده کنید و به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا عطر همه یکپارچه شود و سپس گوشت چرخ کنید و اضافه کنید و با مواد خوب تفت دهید و سپس رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه هایی مانند زردچوبه و فلفل و نمک به محتویات تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا خامی رب گرفته شود و سپس گوجه فرنگی ها را رنده کنید و اضافه کنید. آنها را به مواد داخل تابه بریزید و در این زمان در تابه قرار دهید تا با هم خوب بپزند.

کاسه

حالا آب اضافی مواد را باید به تابه منتقل کنید و مواد با هم بپزند سپس برای ادامه کار فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید و سیب زمینی ها را در سینی فر قرار دهید و مقداری ادویه و نمک اضافه کنید. داخل تمام سیب زمینی ها را با مخلوط گوشت پر کنید و اگر دوست داشتید روی هر کدام یک گوجه گیلاسی و یک فلفل سبز قرار دهید، برای سس، آب و رب گوجه فرنگی را مخلوط کرده و روی مواد بریزید و از یک تکه روغن استفاده کنید. کاغذ را خوب خیس کنید و روی سیب زمینی ها بچینید و بگذارید سی دقیقه در فر بپزد، بعد از این مدت غذای شما آماده سرو شد، نوش جان کنید.

اگر دوست دارید آشپزی ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانوز سر بزنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.