افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

غذاهای مناسب برای کاهش درد قاعدگی / این غذاهای خوشمزه بدون توجه به درد مردگان را زنده می کند

  • کد خبر : 223548
غذاهای مناسب برای کاهش درد قاعدگی / این غذاهای خوشمزه بدون توجه به درد مردگان را زنده می کند

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- در واقع قاعدگی یا درد پریود چیزی است که هر زنی هر ماه آن را تحمل می کند. برای یک زن کمتر و برای زن دیگر بیشتر است! خانمی را می بینیم که ظاهراً پریود نشده است و از طرف دیگر خانمی را می بینیم […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- در واقع قاعدگی یا درد پریود چیزی است که هر زنی هر ماه آن را تحمل می کند. برای یک زن کمتر و برای زن دیگر بیشتر است! خانمی را می بینیم که ظاهراً پریود نشده است و از طرف دیگر خانمی را می بینیم که به دلیل بد خلقی و درد شدیدش به درمانگاه رفته است. برای خانم هایی که کینه زیادی دارند، این درد گاهی اوقات صبر آنها را می گیرد و به قدری ناراحت کننده است که فرد حتی نمی تواند به درستی بنشیند و درد اغلب بر اعصاب و روان تاثیر می گذارد.

اما راه حل چیست؟ مطمئنا راه حلی وجود دارد، درست است؟ چیزی که می تواند به بدن برسد و وضعیت را بهبود بخشد! بله همینطور است، شما بانوی عزیز کافیست این مقاله را دنبال کنید تا با غذاهایی که درد را درمان می کنند آشنا شوید.

ماهی بخور ضرر نکن

ماهی، به ویژه ماهی های چرب مانند سالمون، یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 است. از آنجایی که امگا 3 می تواند تولید پروستاگلاندین های التهابی را کاهش دهد، استفاده از غذاهای حاوی این چربی سالم ممکن است به کاهش درد شدید قاعدگی نیز کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که افزایش امگا 3 از منابع دریایی ممکن است با کاهش درد همراه باشد و افرادی که درد زیادی دارند در مقایسه با کسانی که درد کمتری دارند ماهی کمتری مصرف می کنند. اگر ماهی دوست ندارید، می توانید از غذاهای دیگری که دارای امگا 3 هستند مانند دانه چیا، گردو و آووکادو استفاده کنید.

لبنیات به جز پنیر برای دردهای قاعدگی مفید است.

لبنیات منبع خوبی از کلسیم هستند. کلسیم می تواند سلول های ماهیچه ای را برای پاسخ به تحریک عصبی تنظیم کند. بنابراین کاهش آن می تواند باعث اسپاسم و انقباض عضلانی و در نتیجه درد شود. در واقع، سطح کلسیم می تواند بر شدت درد مانند درد قاعدگی تأثیر بگذارد. البته از طرفی مطالعات نشان می دهد که بین مصرف لبنیات و درد پریود رابطه معکوس وجود دارد. شیر، ماست و کفیر می توانند به کاهش درد قاعدگی کمک کنند. اما بهتر است از تکیه بر پنیر به عنوان یک محصول لبنی خودداری کنید.

درمان درد قاعدگی

هر میوه ای که می خواهید بخورید، عالی است.

میوه ها به طور طبیعی سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند. نتایج برخی از مطالعات بر این واقعیت استوار است که افرادی که میوه های بیشتری می خورند به اندازه افرادی که میوه کمتر می خورند، دچار درد قاعدگی نمی شوند.

ظاهرا همه میوه ها به کاهش درد قاعدگی کمک می کنند اما در واقع خوردن توت فرنگی به صورت خاص می تواند تاثیر بیشتری در این موضوع داشته باشد. مصرف انجیر نیز در یک مطالعه کوچک موثر بوده است.

درمان درد قاعدگی

نوشیدنی های بدون کافئین

اگر در طول قاعدگی درد زیادی دارید، بهتر است از مصرف کافئین خودداری کنید. زیرا کافئین منقبض کننده عروق است و مصرف آن ممکن است با افزایش درد قاعدگی همراه باشد. به عنوان مثال، به جای نوشیدن چای و قهوه کافئین دار، می توانید از قهوه بدون کافئین، دمنوش های گیاهی یا آب استفاده کنید. یکی دیگر از گزینه های خوب این است که از آب میوه های 100% طبیعی غافل نشوید که می توانند ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن و البته بخشی از مصرف روزانه میوه را تامین کنند. البته زیاد آب میوه نخورید مخصوصا افراد دیابتی!

درمان درد قاعدگی



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.