افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

غذاهای شفابخش برای کنترل قند خون.

  • کد خبر : 406081
غذاهای شفابخش برای کنترل قند خون.

آفتاب نیوز: کنترل نوسان سطوح انسولین برای حفظ سلامت و تندرستی کلی افراد دارای سطح قند خون بالا ضروری است. اما در حالی که اکثر مردم برای کنترل قند خون به داروها متکی هستند، متخصصان تغذیه معتقدند که انتخاب یک رژیم غذایی سالم همراه با برخی درمان های خانگی می تواند به کنترل قند خون […]

آفتاب نیوز:

کنترل نوسان سطوح انسولین برای حفظ سلامت و تندرستی کلی افراد دارای سطح قند خون بالا ضروری است. اما در حالی که اکثر مردم برای کنترل قند خون به داروها متکی هستند، متخصصان تغذیه معتقدند که انتخاب یک رژیم غذایی سالم همراه با برخی درمان های خانگی می تواند به کنترل قند خون کمک کند.

این مقاله به 5 ترکیب غذایی موثر اشاره می کند که می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند.

غلات کامل را با پروتئین بدون چربی ترکیب کنید: غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه ای یا جو دوسر کربوهیدرات های پیچیده ای را فراهم می کنند که به آرامی هضم می شوند و به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کنند. هنگامی که با پروتئین های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون یا لوبیا ترکیب می شود، این ترکیب باعث سیری می شود و به حفظ سطح انرژی پایدار کمک می کند. زیرا دارای ترکیب متعادلی از درشت مغذی ها، پروتئین و فیبر است که می تواند به کنترل قند خون کمک کند.

سبزیجات غیر نشاسته ای و چربی های سالم: سبزیجات غیر نشاسته ای مانند اسفناج، کلم پیچ و فلفل دلمه ای، کالری و کربوهیدرات کمی دارند و برای کنترل قند خون عالی هستند. افزودن چربی های سالم از منابعی مانند آووکادو یا روغن زیتون می تواند جذب مواد مغذی را بهبود بخشد و یک وعده غذایی رضایت بخش را فراهم کند.

آجیل و انواع توت ها: ترکیب آجیل و انواع توت ها می تواند ترکیبی سالم برای کنترل بهتر انسولین ایجاد کند. این به این دلیل است که آجیل سرشار از چربی های سالم، پروتئین و فیبر است، در حالی که انواع توت ها قند کمی دارند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. این ترکیب به کند شدن هضم کمک می کند و باعث آزادسازی پایدار انرژی بدون ایجاد افزایش قند خون می شود.

حبوبات و غلات کامل: حبوباتی مانند عدس، نخود و لوبیا سیاه سرشار از فیبر و پروتئین هستند که می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. هنگامی که این حبوبات با غلات کامل ترکیب می شوند، منبع کاملی از پروتئین و تعادل کربوهیدرات ها را فراهم می کنند.

دارچین و جو: این نوع جو منبع خوبی از فیبر محلول است که می تواند به کاهش جذب کربوهیدرات ها کمک کند. نشان داده شده است که دارچین حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. در نتیجه، ترکیب جو و دارچین به ویژه برای کنترل قند خون مفید است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.