افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

غذاهایی که طول عمر را افزایش می دهند

  • کد خبر : 239175

به گزارش بازار، گذراندن بیشتر اوقات جلوی تلویزیون یا صفحه کامپیوتر و موبایل بدون هیچ حرکت فیزیکی، حذف وعده های غذایی به دلیل فشار کاری و البته متوسل شدن به غذاهای ناسالم بعد از ساعت ها گرسنگی و لذت بردن از پرخوری به گونه ای که انگار آخرین روزی که غذا می خوریم یکی از […]

به گزارش بازار، گذراندن بیشتر اوقات جلوی تلویزیون یا صفحه کامپیوتر و موبایل بدون هیچ حرکت فیزیکی، حذف وعده های غذایی به دلیل فشار کاری و البته متوسل شدن به غذاهای ناسالم بعد از ساعت ها گرسنگی و لذت بردن از پرخوری به گونه ای که انگار آخرین روزی که غذا می خوریم یکی از عواملی است که خطر سلامتی را افزایش می دهد و باعث بیماری های غیر معمول می شود. شاید پدربزرگ و مادربزرگ ما چیزی در مورد بیماری های غیرعادی دوران مدرن نشنیده باشند. با این حال، شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها با ایجاد چند تغییر در سبک زندگی خود، می‌توانید چندین دهه به زندگی خود اضافه کنید. غذاهای زیر را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید و خودتان شاهد تغییر باشید.

شکل
این میوه به صورت تازه و خشک مصرف می شود و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، از پتاسیم، ویتامین های A، C و K گرفته تا روی، آهن و منگنز. محتوای پتاسیم انجیر فواید زیادی دارد: به حفظ فشار خون کمک می کند و هضم مناسب را تضمین می کند. همچنین حاوی فیبرهای غذایی است که معده شما را برای ساعات طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و از هوس خوردن غذاهای ناسالم جلوگیری می‌کند. وجود اسیدهای چرب مانند امگا 6، امگا 3 و فنل در این میوه خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد و در عین حال حرکت سالم روده را تضمین می کند.

کلم
کلم پیچ می تواند جایگزین خوبی برای سیب زمینی سرخ کرده باشد. کلم از خانواده کلم ها است که در ایران نیز رایج است و حتی در شیراز هم غذایی داریم که به طور سنتی با این نوع کلم درست می شود به نام کلم پلو. کلم پیچ سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها، کلسیم، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. استفاده از کلم پیچ یک درمان مکمل عالی برای بیماری های مختلف قلبی و حتی بیماری های کشنده مانند سرطان است و می توان آن را به روش های مختلف اعم از سالاد، سوپ و یا حتی خام مصرف کرد. این سبزی همچنین یکی از بهترین منابع ویتامین K است و به پیشگیری از پوکی استخوان که در خانم ها شایع تر است کمک می کند.

سیب
سیب که معمولا در سبدهای میوه روی میزهای غذاخوری اکثر خانواده ها یافت می شود، یک میان وعده عالی محسوب می شود که می تواند به سرعت هوس های درونی شما را مهار کند. این میوه سرشار از فیبر و آب است و به طور قابل توجهی به کاهش سطح کلسترول کمک می کند و ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. فیبر محلول یا پکتین و اسید مالیک موجود در سیب باعث تسهیل هضم و جلوگیری از یبوست می شود. علاوه بر این، وجود پلی فنول ها در سیب دیابت را درمان می کند و از آسیب بافتی به سلول های بتا پانکراس جلوگیری می کند. سلول های بتا بدن انسان اغلب به دلیل دیابت آسیب می بینند و هیچ درمانی بهتر از مصرف منظم سیب برای رفع این مشکل وجود ندارد.

ثابت شده است که سیر دارای ترکیباتی است که خواص دارویی دارند. ترکیبات فعال موجود در سیر می تواند فشار خون و سطح کلسترول و حتی علائم بدن مانند درد و سرما را کاهش دهد. بهترین راه برای مصرف سیر خوردن دو حبه خام در روز با معده خالی است.چای سبز یکی از نوشیدنی های سالم و سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که در صورت مصرف منظم فواید زیادی برای بدن به همراه دارد. این نوشیدنی که به عنوان مکمل چربی سوز نیز شناخته می شود، به کاهش چربی بدن و سرعت بخشیدن به متابولیسم (تولید سوخت) کمک می کند. خوردن یک یا دو فنجان از این نوشیدنی شگفت انگیز با داشتن اثر محافظتی در برابر رشد سلول های سرطانی به مبارزه با سرطان کمک می کند. وجود آنتی اکسیدان های قوی این امکان را می دهد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. ترکیب مفید دیگری به نام کاتچین در چای سبز وجود دارد که آن را به یک ماده غذایی موثر در درمان بیماری های مرتبط با مغز تبدیل می کند. این نوشیدنی تاثیر مثبتی بر نورون ها دارد، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و از شما در برابر آلزایمر محافظت می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.