افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
9

عید کجا بریم؟ ۱۰ هدف جذاب برای سفرهای نوروزی!

  • کد خبر : 15910
عید کجا بریم؟  ۱۰ هدف جذاب برای سفرهای نوروزی!

خیلی از ما، از همین روزها به فکر برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی هستیم. دوست اطلاعاتی در شهرهای ایران و جهان دست بیاوریم تا راحت‌تر از تصمیم بگیریم عید کجا بریم؟ معمولا گرفتن برای تعطیلاتی مثل عید نوروز که سال تنها یک بار تکرار کار آسانی نیست. هم باید هزینه‌های سفر را مدیریت کنیم و […]

خیلی از ما، از همین روزها به فکر برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی هستیم. دوست اطلاعاتی در شهرهای ایران و جهان دست بیاوریم تا راحت‌تر از تصمیم بگیریم عید کجا بریم؟ معمولا گرفتن برای تعطیلاتی مثل عید نوروز که سال تنها یک بار تکرار کار آسانی نیست. هم باید هزینه‌های سفر را مدیریت کنیم و هم با پیدا کردن شهری مناسب به فکر لذرت ارد بردش. سفر در نوروز یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که همه ما خاطرات خوشی از آن، از دوره کودکی داریم. اما انتخاب مقصد برای سفری کار ساده ای نیست. در این مطلب از مجله گردشگری اسمارتک نیوز با بهترین مقاصد نوروزی ۱۴۰۲ آشنا شوید.

خرید بلیط هواپیما

بایدها و نبایدهای سفر در نوروز ۱۴۰۲

وقتی صحبت از سفری در میان باشد، بیشتر مورد بحث نوروز برای اولین موضوع است وقتی بخواهید کم هزینه داشته باشید، نمی‌توان شهرهای خارجی را حتی در همسایه ترکیه فکر کرد. اگر صادقانه، سفر خارجی به همسایه های خاص در ایام نوروز، بالا و دلیل آن برای سفر است.

همچنین از همسایه مثل تاجیکستان، ترکمنستان؛ آذربایجان، گرجستان و چند کشور دیگر نیز نوروز را جشن میگیرند. همین موضوع به جاذبه های این کشور اضافه می شود و هزینه های سفر را در بالا میبرد. اما اگر سفر نوروزی ۱۴۰۲ قصد هزینه های مقاصد، به جای آن به کمتر شناخته شده داخلی فکر ؛ ؛ سفر به این شهرها کم است و تجربه یک سفر ناب را به مسافران می‌دهد.

شهرهای جنوب ایران، عیدها میزبان مهمانان بسیار هستند؛ شهرهای خوزستان بوشهر و بندرعباس هر کدام جاذبه‌های بسیاری دارند و قرار گرفتن در کنار سواحل خلیج فارس نیز در نوروز جذاب‌تر از همیشه می‌کند. از اولین پاییز تا اوایل بهار، گردشگران راهی نیمه جنوبی کشور می‌شوند این بازدیدها در عید به اوج خود می‌رسد.

بسیاری از آثار تاریخی نیز تنها در عید نوروز و برای بازدید گردشگران باز می‌شوند. سایر مقاصد جنوب مانند کیش و قشم همیشه در نوروز هم رونق دارند بسیاری را به سوی خود می‌کشانند.

بهترین مقاصد سفر در نورز که باید بشناسید!

برخی از آنها می‌توانند کمی بیشتر به همسایه یا توریستی سفر کنند. برای سفر در شهرهای نوروزی گردشگران مانند استانبول آنتالیا در ترکیه مطمئنا بسیار خواهد بود، زیرا ایرانی‌های بسیاری در این شهرها خواهند بود. از شهرهایی مانند تفلیس و باکو نیز به عنوان پشت سر گذاشتن زمستان، اکنون آب‌وهوایی مطلوب است و سفر نوروزی کاملا مناسب است.

بهترین مقاصد سفر نوروزی

دسته گردشگران کسانی هستند که بدون نگرانی از هزینه تنها در جستجوی سفری برای خود هستند. اروپا، آمریکا، آفریقا و یا هرجایی روی کره زمین که برایشان جذاب و ناشناخته باشد. شاید پیدا تور برای این گردشگران کار سختی اما به راحتی می‌تواند با بلیط هواپیما و رزرو هتل به طور خاص، هرجایی که می‌خواهند سفر کنند؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ با این کار سفرهای سفر نیز به نصف می‌شود.

از اینجا اطلاعاتی در مورد مقاصد گردشگری جهانی به دست آورد و برای بلیط هواپیما و رزرو هتل اقدام کرد. با توجه به موارد ذکر شده باید بگوییم چه چیزی از همه در سفرهای تعیین‌کننده می‌شود، بودجه، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اول میزان بودجه خود را مشخص کنید و بعد از آن به گزینه‌های پیش رو فکر کنید.

پیشنهادهایی برای سفر خارجی در نوروز

در ادامه چند مورد از بهترین مقاصد سفر نوروزی را ببینید. اگر امسال نوروزتان را با یک سفر جذاب سپری کنید، می‌توانید از پیشنهادات زیر انتخاب کنید.

۱- استانبول و وان | شهرهای توریستی ترکیه

استانبول به یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان مقصدی عالی برای سفر نوروزی. این شهر ایام نوروز میزبان ایرانیان بسیاری از فروشگاه ها و مراکز استانبول نیز می باشد. مطمئن باشید که سفر به استانبول در نوروز کمی بالا است.

اگر دوست دارید تا خیلی سفر در نوروز بخرید، اما برای یک سفر خارجی می‌خواهد، شهر را در برنامه خود قرار دهید. سفر به وان ارزانتر و اقتصادی است و علاوه بر آن می توانید به صورت زمینی زمینی هم به آن بپردازید. وان در ایام نوروز شور و حال ویژه ای دارد و مراکز خرید، تخفیف های خوبی ارائه می‌دهد

سفر نوروزی ترکیه

جالب است که جشنواره های نوروزی جذابی در ایام در شهرهای وان برگزار می شود که برای شما جذاب خواهد بود. اما وقتی صحبت از سفرهای نوروزی در میان باشد، ترکیه، بسیار جذاب است. سفر آنتالیا، کوش آداسی، آدنا و شهرهای این کشور اروپایی-آسیایی در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

۲- ایروان | پایتخت ارمنستان

گزینه دیگری برای سفر خارجی در نوروز، سفر به ایروان است. ایروان پایتخت جذاب ارمنستان که در همسایگی ایران قرار دارد. اگر دوست نوروز ۱۴۰۲ را متفاوت و یک سفر خارجی لذت ببرید بخش تر همیشه اسپری کنید، به ایروان بروید. این شهر ایام نوروز میزبان ایرانیان است به همین دلیل هم جشنواره نوروزی در آن برگزار می شود. در سفر به این شهر بازدید از جاذبه های معروف ایروان را از دست ندهید.

سفر نوروزی ایروان

۳- دبی | شهر لوکس امارات

اگر هزینه سفر مورد نظر برای شما قابل توجه است و می‌توانید قدر نیاز داشته باشید، برای سفر در نوروز دبی انتخاب کنید. سفر به عنوان لوکس ترین شهر حتی شاید جهان در نوروز از بهترین سفرهای عمرتان خواهد بود. دبی با های لوکس و مجلل و جاذبه عجیب، به شهر اولین و برترین ها تبدیل شده و میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. جاذبه های گردشگری و متفاوت دبی اوقات خوشی در نوروز برای شما رقم خواهد زد.

سفر نوروزی برای دبی

۴- تفلیس | پایتخت متفاوت گرجستان

یکی دیگر از روزهایی که نوروز در آن جشن گرفته می‌شود، گرجستان است. بنابراین اگر سفری را برای خود یک کشور خارجی داشته باشید اما با هوای سال نو سپری کنید گرجستان نیز پیشنهاد خوبی می شود. تفلیس پایتخت و مهمترین شهر گرجستان است که می تواند شما را در نوروز ۱۴۰۱ میزبانی کند.

سفر نوروزی برای تفلیس

۵- نوروز ۱۴۰۲ در پوکت

پوکت نیز یکی از جذاب ترین مقاصد خارجی به ویژه برای ایرانی است. اگر دلتان یک سفر طبیعت گردی در کشور تایلند می‌خواهد، جاذبه های پوکت را در یک سفر نوروزی جذاب از دست ندهید. شهرهای دیگر تایلند مثل بانکوک و پاتایا نیز گزینه های خوبی برای سفرهای نوروزی هس

سفر نوروزی 1402 برای پوکت

بهترین پیشنهادهای سفرهای داخلی در نوروز

با وجود کشوری پهناور مثل ایران، سفر خارجی را همیشه در اولویت های بعدی خود قراردی. حتم خیلی از شما بیشتر از ۷۰ جاذبه های گردشگری ایران را و به آن سفر نکرده اید. در ادامه با چند مورد از بهترین مقاصد گردشگری داخلی برای نوروز ۱۴۰۲ آشنا شوید.

۱- اصفهان | تجربه نصف جهان در یک شهر!

اگر نمی‌توانی کل جهان را ببینی، نصف جهان را ببین! لقبی که به درستی به اصفهان القا شده است. در گذشته این شهر، نصف جهان می و دلیل آن بزرگی و جاذبه گردشگری متفاوت اصفهان بود. از زیبایی طبیعی گرفته تا شاهکارهای معماری فوق، از فرهنگ و مهمان تا طعم خوش غذاهای محلی، را غرق در خوشی خواهد کرد. اگر قبل از این به اصفهان سفر کرده اید، این شهر را برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ انتخاب کنید.

سفر نوروزی شهر اصفهان

۲- شیراز | شهر شکوه تاریخ و معماری

بدون شک در هر لیستی از بهترین شهرهای ایران، شیراز را دید. نزدیک ایران جاذبه‌ها و مناطق گردشگری بکر زیاد دارد. اما اگر شیراز و جاذبه های آن را ندیده، چیزهای زیادی از دست داد! شکوه معماری ایران در دوره های تاریخی مختل، شهر شیراز پنهان شده است. فکرش را یکی از مهمترین اعیاد باستان ایران در سفر به شیراز و کنار تخت جمشید و جشن پایتخت هخامنشیان! برای سفر به این شهر پیشنهاد می کنیم به هتل های سنتی شیراز بروید.

سفرهای نوروزی برای تخت جمشید

۳- مشهد | هم زیارت، هم سیاحت

مشهد در ایام نوروز حال و هوای متفاوتی دارد. تعداد زیادی از شهروندان، برای گذراندن تعطیلات نوروزی، مشهد را انتخاب کنند. البته به از زیارت حرم مطهر امام رضا جاذبه های مشهد بسیار متنوع است که می‌توان یک سفر زیارتی و متفاوت برای شما داشته باشد.

سفر نوروزی و زیارت در مشهد

۴- یزد | شهر خشتی ثبت شده در یونسکو

یکی دیگر از پیشنهادهای جذاب برای سفر در نوروز، سفر به یزد است. نوروز، عید باستانی را در کنار زرتشتیان شیوه باستانی جشن بگیرید و شهر زیبای ایران را در بهترین و هوا تجربه کنید. یزد شهری گرمسیر و کویری است و از ماه های فروردین به بعد، هوا رو به گرم شدن می رود. به همین دلیل نوروز بهترین زمان سفر به این شهر می شود.

سفر نوروزی برای شهر یزد

۵- کیش | جزیره‌ای لوکس و مهیج

سفر به کیش در نوروز ۱۴۰۲ درست مانند هر سال رونق بسیار زیادی خواهد داشت. کیش همیشه در لیست بهترین های ایران برای سفر قرار دارد. جزیره زیبای که به عنوان مروارید خلیج فارس می شود، یکی از مراکز تفریحی کشور است که امکان تفریحات لوکس را به آن می دهد. با توجه به آب و هوای کیش در جنوب، بهترین زمان سفر فصول سال است، بنابراین نوروز نیز زمان سفر به کیش می شود.

بهترین سفر کیش برای نوروز 1402

نوروزی متفاوت در سال ۱۴۰۲ تجربه کنید!

البته بهترین مقاصد سفر نوروزی تنها محدود به همین چند مورد نمی شود. شهرهایی مثل چابهار، دزفول، کرمان و غیره نیز مقاصد جذابی برای سفر در نوروز محسود. همه چیز به شما دارد. این که قصد دارید داشته باشید و ببینید چه جاذبه هایی را می بینید، در انتخاب مقصد سفر نوروزی است. با انتخاب این مقاصدی که در این پیشنهاد دادیم، یک تعطیلات برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

اگر شما پیشنهادی جذاب برای تجربه سفر داشته باشید، با سایر خوانندگان این اشتراک به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفرهای نوروز ۱۴۰۲

عید کجا بریم؟

برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ پیشنهادهای زیادی وجود دارد. قرار دارد که به دنبال سفر داخلی باشید یا خارجی. در این مطلب چند پیشنهاد جذاب برای سفرهای نوروزی وجود دارد.

عید کجا برویم که خلوت تر باشد؟

روستاهای خاص شمال کشور معمول بکرتر و خلوت از جاهای دیگر هستند، مثلا به روستای اولسبلانگا سفر کنید. همچنین در کشور هم جاهای بکر جنوب زیادی وجود دارد. توجه داشته باشید که در هر صورت به حجم بالای سفرهای نوروزی، این جاذبه‌ها شلوغ و سرشار از مسافر هستند.

کدام کشورهای عید، حال و هوای نوروزی دارند؟

غیر ازی مانند ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، ارمنستان، حتی مصر هم نوروز را جشن میگیرند. بنابراین همسایه و فارسی زبان بیشتر از هرجای دیگر حال و هوای نوروزی دارند.

نوشته عید کجا بریم؟ ۱۰ هدف جذاب برای سفرهای نوروزی! اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.