افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

عکس ۲ اسطوره سینمای ایران در فیلم گمشده دختر عمو + فیلم

  • کد خبر : 408570
عکس ۲ اسطوره سینمای ایران در فیلم گمشده دختر عمو + فیلم

به گزارش رکنا، فیلم دختر دایی گمشده ساخته داریوش مهرجویی یکی از شاعرانه ترین آثار سینمای ایران است. خط افق در مرکز نقاشی قرار دارد و آرامش رویای ابدی را به ما یادآوری می کند که در نهایت انسانیت را در بر می گیرد. آن دو ایستاده اند، سرشان را روی شانه های یکدیگر گذاشته […]

به گزارش رکنا، فیلم دختر دایی گمشده ساخته داریوش مهرجویی یکی از شاعرانه ترین آثار سینمای ایران است.

خط افق در مرکز نقاشی قرار دارد و آرامش رویای ابدی را به ما یادآوری می کند که در نهایت انسانیت را در بر می گیرد. آن دو ایستاده اند، سرشان را روی شانه های یکدیگر گذاشته اند و به افق نگاه می کنند. در این میان دوستی و اعتمادی هست که نفس آیزد را می بندد.

داریوش مهرجویی دست ها روی گردن خسرو شکیبایی و شیکیبایی دستش را دور کمر مهرجویی حلقه کرد. این تک تصویر روایت یک صدم ثانیه دوستی است. دوستی که در دنیای دیگر ادامه خواهد داشت.

سر صحنه فیلمبرداری «دختر عمو گمشده» از سریال «قصه های کیش» روبه روی دریا ایستاده بودند و انگار ناگفته ها و حرف های مگو را با هم زمزمه می کردند.

تصویر حاوی نفس یک فرد در قفسه سینه است. هامون را به این دنیا برگردان و حرف بزن. “انسان همیشه به یاد می آورد اما می خواهد فراموش کند.” مثل این روزهایی که همیشه در یادها می ماند اما انسان عمیقاً می خواهد آنها را فراموش کند.

عکس داریوش مهرجویی و خسرو شکیبایی که جمشید بایرامی – عکاس – در صفحه مجازی خود منتشر کرده است.

«قصه های کیش» فیلمی اپیزودیک است که قرار بود توسط هفت کارگردان ساخته شود. «در» محسن مخملباف، «دستور» ابوالفضل جلیلی، «کشتی یونانی» ناصر تقوایی، «دختر گمشده عمو» داریوش مهرجویی، «باران و بومی» رخشان بنی اعتماد و «صحبت با باد» نوشته بهرام بیضایی; البته در نهایت پروژه آنطور که انتظار می رفت پیش نرفت و همه این فیلم ها ساخته نشد.

جمشید بایرامی که برای اولین بار این عکس را منتشر کرد، در توضیح این عکس نوشت: خاقان ما را به طرز عجیبی در پشت صحنه فیلم دختر دایی گشوده / جزیره کیش / از مجموعه داستان های کیش رها کردند. / تهیه کننده جمشید بایرامی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.