افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

عکس/ کشف سازه های مرموز در «ماداگاسکار» که احتمالاً منشأ «ایرانی» دارند.

  • کد خبر : 363144
عکس/ کشف سازه های مرموز در «ماداگاسکار» که احتمالاً منشأ «ایرانی» دارند.

آفتاب نیوز: در این مطالعه که زیر نظر Guido Schroerz، دانشیار علوم زمین‌شناسی در دانشگاه برن، سوئیس آغاز شد، محققان ساختارهای باستان‌شناسی اخیراً کشف‌شده شامل تراس‌ها، دیوارهای سنگی، حوضچه‌های سنگی و سازه‌های صخره‌ای در انواع مختلف را مستندسازی کردند. اندازه ها و شکل ها در پایان هزاره اول و آغاز هزاره دوم پس از میلاد […]

آفتاب نیوز:

در این مطالعه که زیر نظر Guido Schroerz، دانشیار علوم زمین‌شناسی در دانشگاه برن، سوئیس آغاز شد، محققان ساختارهای باستان‌شناسی اخیراً کشف‌شده شامل تراس‌ها، دیوارهای سنگی، حوضچه‌های سنگی و سازه‌های صخره‌ای در انواع مختلف را مستندسازی کردند. اندازه ها و شکل ها در پایان هزاره اول و آغاز هزاره دوم پس از میلاد ساخته شده اند.

کاوش های باستان شناسی و بررسی های میدانی در «تنیکی» نشان می دهد که این منطقه بسیار بزرگتر و از نظر باستان شناسی بسیار مهمتر از آن چیزی است که تصور می شد.

جالب اینجاست که نزدیک ترین شباهت های سبکی به این معماری را می توان در هزاران کیلومتر دورتر یعنی در ایران و به ویژه در منطقه فارس یافت. سازه‌های صخره‌ای تنیکی مشابه مکان‌های یافت شده در محوطه‌های مختلف ایران هستند که قدمت آن به هزاره اول یا پیش از آن می‌رسد و مربوط به آیین‌های تدفین زرتشتیان است.

سازه‌های سنگی تازه کشف‌شده و دیوارهای ماسه‌سنگ حکاکی‌شده رادیوکربن هستند که از زغال‌سنگ به‌دست‌آمده در حفاری‌هایی که در اواخر هزاره اول پس از میلاد و اوایل هزاره دوم پس از میلاد ساخته شده‌اند، تقریباً بین قرن‌های 10 و 12 پس از میلاد، قطعات سرامیکی مربوط به چین و آسیای جنوب شرقی ساخته شده‌اند همچنین در اینجا یافت می شود که به طور کلی مربوط به قرن 11 تا 14 است.

این کشف با وجود فاصله بیش از 200 کیلومتری از نزدیکترین ساحل بسیار جالب است زیرا نشان می دهد که ساکنان “تنیکی” در قرون وسطی بخشی از شبکه های تجاری اقیانوس هند بوده اند.

بر اساس شباهت ها، محققان معماری صخره ای تنیکی را بخشی از یک گورستان باستانی که توسط مهاجران زرتشتی تبار ساخته شده است، تفسیر کرده اند. با این حال، آنها خاطرنشان می کنند که برای آزمایش این فرضیه و پاسخ به سؤالات کلی به تحقیقات باستان شناسی بیشتری نیاز است.

محققان این احتمال را رد نکرده اند که این سازه های باستانی کار گروهی از مردم با آیین ها و اعتقادات خاص خود باشد که پس از ورود به جزیره شکل گرفته و تکامل یافته اند و سازه های صخره ای آنها به طور اتفاقی شباهت هایی به سازه های زرتشتی در ایران داشته باشد.

با این حال، آنها معتقدند مردمی که به سواحل ماداگاسکار آمدند و در نهایت در تنیکی ساکن شدند، آیین ها و اعتقادات خود را از خارج از جزیره آورده و در آنجا به روشی مشابه انجام دادند.

دکتر شروورز و همکارانش تاکید می کنند که صرف نظر از منشأ، مذهب و آیین های تدفین ساکنان باستانی تنیکی، مطالعات باستان شناسی بیشتری برای تعیین کامل مکان این محوطه باستانی در ماداگاسکار و غرب اقیانوس هند مورد نیاز است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.