افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

عکس پیتزا یا JPEG؟ داستان اولین تراکنش بیت کوین به چالش کشیده شده است

  • کد خبر : 20688
عکس پیتزا یا JPEG؟  داستان اولین تراکنش بیت کوین به چالش کشیده شده است

دیروز اسکرین شات عجیبی در توییتر منتشر شد و سر و صدای زیادی در بین طرفداران بیت کوین به پا کرد. پیش از این تصور می شد که بیت کوین برای اولین بار برای خرید دو پیتزا استفاده شده است. با این حال، این اسکرین شات اولین باری که بیت کوین برای خرید فایل JPEG […]

دیروز اسکرین شات عجیبی در توییتر منتشر شد و سر و صدای زیادی در بین طرفداران بیت کوین به پا کرد. پیش از این تصور می شد که بیت کوین برای اولین بار برای خرید دو پیتزا استفاده شده است. با این حال، این اسکرین شات اولین باری که بیت کوین برای خرید فایل JPEG استفاده شد را نشان می دهد.

گزارش کردن کوین تلگرافUdi Wertheimer، یکی از توسعه دهندگان مستقل بیت کوین، دیروز تصویری را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می دهد برای اولین بار از بیت کوین برای خرید عکس استفاده شده است.

واریز و برداشت نامحدود در صرافی Etrax
با ثبت نام در Etrax 50000 بیت شبا و 500000 بیت تورنت دریافت کنید!

هدیه بگیر!

تاریخ این اسکرین شات 24 ژانویه 2010 است، درست 4 ماه قبل از روز بیت کوین پیتزا. روز پیتزا بیت کوین روزی است که لازلو هانیچ، یکی از توسعه دهندگان بیت کوین، دو پیتزا با 10000 واحد از این ارز خریداری کرد. این خرید اولین خرید با استفاده از بیت کوین در دنیای واقعی است.

توییت ورتایمر
منبع: توییتر

بر اساس این اسکرین شات، ظاهراً کاربری به نام Sabunir به دنبال فروش عکسی در فروم بیت کوین تاک به قیمت 500 بیت کوین بود که در آن زمان حدود 1 دلار ارزش داشت. نکته جالب این است که ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین نیز به فروش این عکس کمک کرده است.

انتشار این اسکرین شات دیروز سر و صدای زیادی در توییتر به پا کرد. مایک مک‌دونالد که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند، در پاسخ به این اسکرین شات ادعا کرد که تراکنشی که پس از انتشار پست انجام شده است ممکن است فقط یک کمک مالی بوده باشد و فایل JPEG هرگز فروخته نشده است.

توییت مایک مک دونالد
منبع: توییتر

ورتایمر سپس توییت دیگری منتشر کرد و گفت که تصورش از این اسکرین شات ممکن است اشتباه بوده باشد. به گفته این توسعه دهنده، اگرچه سابونیر یک عکس برای فروش گذاشته و یک ماه بعد 500 بیت کوین به آدرس او واریز شده است، اما ممکن است سکه های واریز شده به عنوان کمک مالی به کیف پول او ارسال شده و فایل JPEG هرگز فروخته نشده باشد.

به گفته Wertheimer، بدون شنیدن اظهارات سابونیر، مشخص نیست که 500 بیت کوین دریافتی برای چه چیزی منتقل شده است.

اسکرین شات مربوط به اولین خرید احتمالی با بیت کوین در حالی منتشر می شود که بیش از 6.1 میلیون عکس، ویدئو و حتی توکن در شبکه بیت کوین با استفاده از استاندارد BRC-20 و پروتکل Ordinals ایجاد شده است.

نمودار تعداد Ordinal های صادر شده در شبکه بیت کوین - منبع: Dune Analytics
نمودار تعداد Ordinal های صادر شده در شبکه بیت کوین – منبع: Dune Analytics

Wertheimer از زمان عرضه پروتکل Ordinals توسط کیسی رودامور در ژانویه سال جاری، از پروتکل Ordinals پشتیبانی می کند. کاربران می توانند با استفاده از پروتکل Ordinals شکل جدیدی از داده ها را در شبکه بلاک چین بیت کوین صادر کنند.

جالب اینجاست که Wertheimer از آن زمان تاکنون با راه اندازی سری Taproot Wizards سعی در جذب موج جدیدی از علاقه مندان به NFT به شبکه بیت کوین دارد. Taproot نام یکی از آپدیت های شبکه بیت کوین است که امکان ایجاد پروتکل Ordinals را در این شبکه فراهم کرد.



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-15 16:00:45

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.