افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

عکس/ وضعیت اسفناک ورزشگاه علی دایی

  • کد خبر : 114764
عکس/ وضعیت اسفناک ورزشگاه علی دایی

به گزارش بامداد، ورزشگاه علی دایی در سال 1385 در اردبیل افتتاح شد اما تعمیر و نگهداری آن به درستی انجام نشد و بسیاری از تجهیزات آن به سرقت رفت و به ورزشگاه آسیب جدی وارد شد. ???? اطلاع دادستان جدید اردبیل دستور پیگیری موضوع و برخورد با خاطیان را صادر کرده است. ورزشگاه علی […]

به گزارش بامداد، ورزشگاه علی دایی در سال 1385 در اردبیل افتتاح شد اما تعمیر و نگهداری آن به درستی انجام نشد و بسیاری از تجهیزات آن به سرقت رفت و به ورزشگاه آسیب جدی وارد شد.

???? اطلاع دادستان جدید اردبیل دستور پیگیری موضوع و برخورد با خاطیان را صادر کرده است.

ورزشگاه علی دایی پس از 29 سال ساخت ناتمام مانده است

ورزشگاه 20 هزار نفری «علی دایی» در سال 1386 افتتاح شد اما امکانات پیش بینی شده برای این مجموعه هنوز تکمیل نشده است.

همشهری: ورزشگاه 20 هزار نفری «علی دایی» در 5 کیلومتری شهر اردبیل یکی از پروژه های نیمه تمام استان اردبیل است که در سال 1371 آغاز شده اما هنوز به اتمام نرسیده است. این در حالی بود که این پروژه در خردادماه 1386 با حضور مسئولان افتتاح شد.

اما به دلیل عدم تکمیل امکانات پیش بینی شده، ورزشگاه علی دایی به طور کامل به اداره کل ورزش و جوانان استان واگذار نشده است.

این مجموعه با امکانات و زیر مجموعه های پیش بینی شده نقطه کور امیدی برای تقویت زیرساخت های ورزشی در اردبیل محسوب می شود. اما جوانان و ورزشکاران اردبیلی از قابلیت های موجود در این ورزشگاه به دلیل تکمیل نشدن برخی قسمت ها چندان بهره نمی برند.

ویژگی هایی که هنوز تکمیل نشده اند

علاوه بر زمین فوتبال طراحی شده بر اساس استانداردهای جهانی، احداث پارکینگ 7000 خودرو، استخر، پیست دوچرخه سواری، اتاق ژیمناستیک، اتاق دو و میدانی و اتاق ویژه جانبازان و معلولان از جمله مواردی است که کارهای انجام شده امکانات در نظر گرفته شده برای این ورزشگاه.

اگرچه 13 سال از افتتاح این پروژه می گذرد اما تاکنون امکانات پیش بینی شده در ورزشگاه علی دایی تکمیل نشده و حواشی و وعده ها همچنان ادامه دارد.

غلامرضا دوستی یکی از فعالان ورزشی اردبیلی درباره این پروژه که ساخت آن توسط اداره کل راهداری و شهرسازی در حال انجام است می گوید: این پروژه نباید نیمه کاره افتتاح می شد. این اقدام باعث شد تا روند تکمیل پروژه دچار وقفه شود.

و می افزاید: اگرچه این مجموعه همچنان خدمات خوبی به ورزشکاران اردبیلی ارائه نمی دهد، اما هر ساله هزینه های زیادی صرف نگهداری آن می شود. از طرفی امکانات قبلی ورزشگاه به مرور زمان فرسوده شده و نیاز به بهبود دارد.

تاکید بر رفع نقص

«علی نیکزاد» استاندار وقت اردبیل در سال 1386 یک روز قبل از مراسم افتتاحیه ورزشگاه علی دایی در گفت‌وگوی مطبوعاتی با یادآوری هزینه‌های صرف شده برای این ورزشگاه گفت:

وی ادامه داد: ساخت ورزشگاه علی دایی در زمینی به مساحت 42 هکتار از اوایل دهه 70 آغاز شد اما تا سال 1383 تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده بود که این امر ناشی از نگاه ویژه و محوری دولت نهم به این موضوع است. توسعه زیرساخت های ورزشی کشور و بهره مندی جوانان از امکانات و فضاهای ورزشی، تحول مهمی در این زمینه به وجود آمد.

اکنون پس از 13 سال، نیکزاد این بار به عنوان نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و نایب رئیس شورای اسلامی با تاکید بر تکمیل سریع پروژه پاویون دو و میدانی در این مجموعه ورزشی مدعی است که نقص در زمین چمن ورزشگاه علی دایی شامل سرویس های بهداشتی، رختکن و تاسیسات زیربنایی با اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و پیست تارتان و تعمیرات جزئی این مجموعه با اعتبارات وزارت ورزش و ورزش تکمیل می شود. جوانان.

وی می افزاید: خط اعتباری مجموعه ورزشی علی دایی برای تجهیز و تعمیر باز است و هر ساله اعتباری برای نگهداری این مجموعه اختصاص می یابد.

آخرین وضعیت ورزشگاه

این در حالی است که بر اساس آخرین اخبار، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از اجرای طرح بهسازی ورزشگاه علیدایی اردبیل با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد تومان خبر می دهد.

«سجاد انوشیروانی» با بیان اینکه این ورزشگاه هم اکنون در حال بازسازی است، می افزاید:

در ابتدای سال جاری با انعقاد قراردادی 18 ماهه با پیمانکار، بهسازی ورزشگاه علی دایی در چند فاز آغاز شد که فاز به فاز تکمیل می شود.

و ادامه می دهد: بهسازی سیستم آبرسانی، بازسازی زمین فوتبال و تعویض جایگاه تماشاگران از جمله اقداماتی است که برای بهسازی و مرمت این ورزشگاه انجام می شود.

انوشیروانی با تاکید بر اولویت رعایت کیفیت بر افتتاح و عملکرد سریع اماکن ورزشی می افزاید:

اعتبارات لازم برای بازسازی این پروژه از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته است و تا 2 یا 3 سال آینده نواقص موجود برطرف خواهد شد.

و می افزاید: امیدواریم با تکمیل این ورزشگاه مشکلات و موانع توسعه فوتبال استان اردبیل برطرف شود و شاهد حضور تیم های اردبیلی در لیگ های دسته اول کشور باشیم. چرا که این استان فوتبالیست های شاخصی چون علی دایی، کریم انصاری فرد و علی قلی زاده را به فوتبال ایران و جهان معرفی کرده است.

رفع مشکل دسترسی

استاندار اردبیل نیز بیان می کند: اعتبارات لازم برای بهسازی این ورزشگاه تامین می شود.

همچنین اقدامات اساسی در زمینه تامین آب شرب و آنتن دهی مخابرات در این مجموعه انجام خواهد شد.

«مسعود امامی یگانه» می افزاید: 2 میلیارد تومان برای اصلاح راه دسترسی به این مجموعه در نظر گرفته شده که مطالبه مردم شهرک مجاور نیز می باشد.

و ادامه می دهد: برای اجرای پروژه سالن بدنسازی این ورزشگاه که از مدتی پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد، 30 میلیارد اعتبار تخصیص می یابد.




بعد از بند چهارم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.