افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

عکس های ندیده از دختر ناصرالدین شاه که ملکه ژست گرفتن مقابل دوربین بود!

  • کد خبر : 376815
عکس های ندیده از دختر ناصرالدین شاه که ملکه ژست گرفتن مقابل دوربین بود!

هنر عکاسی در ایران اولین بار در شهر تبریز توسط مالک قاسم میرزا آغاز شد. البته ناگفته نماند که ژول ریشار ملقب به میرزا رضاخان که اولین معلم فرانسوی مدرسه دارالفنون بود، اولین خارجی است که در ایران عکاسی کرده است. گفته می شود او از محمدشاه قاجار و ولیعهدش ناصرالدین شاه عکس های داگرئوتیپ […]

هنر عکاسی در ایران اولین بار در شهر تبریز توسط مالک قاسم میرزا آغاز شد. البته ناگفته نماند که ژول ریشار ملقب به میرزا رضاخان که اولین معلم فرانسوی مدرسه دارالفنون بود، اولین خارجی است که در ایران عکاسی کرده است.

گفته می شود او از محمدشاه قاجار و ولیعهدش ناصرالدین شاه عکس های داگرئوتیپ گرفته است که هیچ کدام از آنها باقی نمانده است.

عصمت الدوله، ملکه دربار قاجار

عصمت الدوله نه تنها عکس های زیادی دارد، بلکه به نظر می رسد برای گرفتن ژست های مختلف زمان زیادی را صرف کرده است. او در عکس های فردی خود حالت های متفاوتی به خود گرفته است. از ژست عاشقانه در کنار یک کاسه انار و ژست نوشتن با کاغذ و خودکار تا نگاه به افق در عکس های آتلیه ای.

عکس دسته جمعیشون هم همینطوره در برخی عکس‌ها، او، خادمان و خانواده‌اش صحنه‌هایی خاص و تقریباً تئاتری خلق کرده‌اند. مثل عکسی که او را بالای سر یک خدمتکار سیاه نشان می دهد که سیگاری در گوشه دهانش دارد!

ژست گرفتن ملکه دربار قاجار

در برخی عکس های دسته جمعی (مانند عکس کنار رودخانه یا عکسی که در کنار قفس گرفته شده است) شرکت کنندگان در عکس به صورت پراکنده در گوشه های مختلف نشسته اند و مشخص است که این یک نوع چیدمان نمایشی بوده است عکس بگیرید

ژست گرفتن ملکه دربار قاجار

نکته جالب دیگر این است که عصمت الدوله در اکثر عکس هایش اصلا به دوربین نگاه نمی کند که احتمالا بخشی از ژست خاص او بوده است.

ژست گرفتن ملکه دربار قاجار

فاطمه خانم عصمت الدوله دختر ناصرالدین شاه قاجار و تاج الدوله بود. در سن یازده سالگی با دوست محمد خان پسر معیرالممالک ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد. گفته می شود که او به موسیقی و نواختن پیانو نیز علاقه داشت و از اولین مجموعه داران ایران بود که کتاب ها و نت های کمیاب را جمع آوری کرد.

ژست گرفتن ملکه دربار قاجار

ژست گرفتن ملکه دربار قاجار

ژست گرفتن ملکه دربار قاجار

ژست گرفتن ملکه دربار قاجار

(عکس) تصویری دیده نشده از لوازم آرایش و آرایش زنانه در دوره قاجار.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.