افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

عکس ماشین جنگی جدید اروپا

  • کد خبر : 199446
عکس ماشین جنگی جدید اروپا

به گزارش خبرآنلاین، چلنجر 3 جایگزین تفنگ اصلی 120 میلی متری L30A1 با طراحی انگلیسی با اسلحه 120 میلی متری L55A1 طراحی آلمانی می شود. برخلاف سایر ارتش های ناتو که بر روی نسخه ای از تفنگ بدون اتاق آلمانی استاندارد شده بودند، بریتانیایی ها هنوز از تفنگ های تفنگدار استفاده می کنند. مهمات تانک […]

به گزارش خبرآنلاین، چلنجر 3 جایگزین تفنگ اصلی 120 میلی متری L30A1 با طراحی انگلیسی با اسلحه 120 میلی متری L55A1 طراحی آلمانی می شود. برخلاف سایر ارتش های ناتو که بر روی نسخه ای از تفنگ بدون اتاق آلمانی استاندارد شده بودند، بریتانیایی ها هنوز از تفنگ های تفنگدار استفاده می کنند. مهمات تانک ها با خان و بدون خان با هم ناسازگار هستند. این مشکل نه تنها تانک های انگلیسی را از قرض گرفتن مهمات از متحدان خود باز می داشت، بلکه باعث می شد “چالی 2” نتواند از پیشرفت های مهمات در سایر کشورهای عضو ناتو استفاده کند.

بر اساس گزارش روزیاتو، اسلحه جدید L55A1 شباهت زیادی به اسلحه M256 روی تانک های آمریکایی دارد، اما لوله بلندتری دارد. این باعث ایجاد شتاب بیشتر در گلوله می شود و به چلنجر 3 توانایی نفوذ به زره های سنگین تر در فواصل دورتر را می دهد. تنها نقطه ضعف آن این است که طول کلی مخزن را افزایش می دهد و هنگام سفر در جنگل هایی که می توانید در درختان گیر بیفتید می تواند کمی مشکل باشد.

زره تانک چلنجر 3 ضخیم‌تر به نظر می‌رسد و ماهیت مدولار آن ارتقاء آینده را بسیار آسان‌تر می‌کند.

برجک تغییرات حفاظتی اصلی در چلنجر 3 را در خود جای داده است. برجک تانک تقریباً به اندازه و شکل چلنجر 2 است، اگرچه تغییرات کلیدی وجود دارد. زره برجک جلو در حال حاضر شیب یکنواخت دارد و پیچ‌هایی در سراسر برجک، بدنه و پهلوها وجود دارد. احتمالاً برای ایمن سازی “زره ماژولار مستقل بریتانیا” استفاده می شد و ماهیت ماژولار این محافظ به این معنی بود که می توان آن را به راحتی در زمان جنگ تعمیر یا ارتقا داد تا در برابر تهدیدات ضد زره مقاومت کند. مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک مستقر در لندن می‌گوید که این تانک ممکن است دارای «پانل‌های انفجاری» باشد که به‌جای انفجار در داخل، امکان خروج مهمات مرگ‌بار به سمت بالا را فراهم می‌کند. .

مهم ترین گزینه جدید روی این تانک، سیستم حفاظت فعال متغیر نیمه تروفی است. سامانه تروفی که توسط سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل اسرائیل توسعه یافته است، شامل حلقه‌ای از حسگرهای رو به بیرون است که برای شناسایی موشک‌های ورودی و موشک‌های ضد تانک مستقر شده‌اند. هنگامی که اسلحه ضد زره به تانک نزدیک می شود، Trophy نفوذگرهای بسته و مواد منفجره را که برای از بین بردن سلاح ها در اواسط پرواز طراحی شده اند شلیک می کند. این تروفی روی تانک های اروپایی Leopard 2 و برخی تانک های آمریکایی M1A2 Abrams نیز استفاده می شود.

چلنجر 3 از سیستم تعلیق ارتقا یافته و هیدروگاز نسل سوم استفاده می‌کند که از گاز تحت فشار (نیتروژن) و مایع استفاده می‌کند تا به عنوان صندلی برای خودرو و سرنشینان در یک سواری ناهموار عمل کند. موتور ارتقا یافته است، اما ظاهراً در همان سطح 1200 اسب بخار باقی خواهد ماند. اضافه شدن زره های بهبود یافته و سیستم تروفی که حدود 2.5 تن وزن دارد، می تواند بدون افزایش قدرت موتور، تانک را کندتر و تنبل تر کند.

پلتفرم چلنجر 30 سال است که ارتقاء سنسور نداشته است، بنابراین افزودن نسل سوم دوربین های حرارتی آن پیشرفت بزرگی خواهد بود. فرمانده تانک و توپچی دارای دوربین های حرارتی ثابت خواهند بود، در حالی که فرمانده یک دوربین حرارتی پانورامیک Thales Orion برای آگاهی از موقعیت و شناسایی هدف خواهد داشت. راننده همچنین دارای دید حرارتی جلو و عقب خواهد بود.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.