افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

عکس روح ایرانی که پزشکان را در آسمان اسکورت می کرد! + ببین

  • کد خبر : 386851
عکس روح ایرانی که پزشکان را در آسمان اسکورت می کرد! + ببین

به گزارش مانیبان، در جریان سفر مسعود بیزیکیان چهاردهمین رئیس دولت ایران به قطر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، سه فروند جنگنده نیروی هوایی، هواپیمای رئیس جمهور را اسکورت کردند. مسعود بیشیکیان نیز با خلبان یکی از این جنگنده ها به گفت و گو پرداخت. اما این جنگنده ها چه نوع جنگنده هایی بودند و […]


به گزارش مانیبان، در جریان سفر مسعود بیزیکیان چهاردهمین رئیس دولت ایران به قطر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، سه فروند جنگنده نیروی هوایی، هواپیمای رئیس جمهور را اسکورت کردند. مسعود بیشیکیان نیز با خلبان یکی از این جنگنده ها به گفت و گو پرداخت. اما این جنگنده ها چه نوع جنگنده هایی بودند و برای چه تهدیداتی در اسکورت هوایی مناسب هستند؟

بر اساس اطلاعات اولیه از گفتگوی پزشکان با خلبان یکی از هواپیماهای جنگنده، این پرندگان از پایگاه هشتم شکری اصفهان به اسکورت هواپیمای رئیس جمهور ملحق شده بودند.

ویدئوی منتشر شده از این پرواز، هواپیماهای فانتوم F4 های سری E نیروی هوایی را نشان می دهد که برای اطمینان از ایمنی پرواز پزشکی به قطر، به تعدادی مهمات هوا به هوا مجهز شده بودند.

سری F4 فانتوم E در طول سالیان خدمت در نیروی هوایی ایران یک جنگنده قدرتمند و قابل اعتماد بوده و به عنوان ستون فقرات نیروی هوایی ایران نیز شناخته می شود.

سری F4 فانتوم E در طول جنگ ایران و عراق بسیار مورد استفاده قرار گرفت و نقش مهمی در انهدام جنگنده های عراقی در طول جنگ 8 ساله داشت.

اما چه اطلاعاتی در مورد موشک هایی که بیشتر در این جنگنده استفاده می شود، از جمله پرواز اسکورت پزشکی وجود دارد و آنها در این پرواز با چه سلاح هایی مقابله می کردند؟

تصاویر منتشر شده از پرواز جنگنده ها برای اسکورت رئیس دولت چهاردهم نشان از مجهز بودن این جنگنده ها به موشک هوا به هوا دارد. این موشک ها به حرارت حساس هستند و می توانند تهدیدات هوایی را از فاصله چند ده کیلومتری شناسایی و نابود کنند.

موشک های هوا به هوا مادون قرمز AIM-9J Sidewinder اولین و رایج ترین سلاح های هدایت شونده هوا پرتاب ارتش برای به کارگیری این فانتوم ها بودند.

هنگام بررسی تصاویر پرواز اسکورت تور پزشکی جنگنده ها، موشک های حمل شده توسط این جنگنده ها از سری موشک های AIM-9J Sidewinder است که یکی از اصلی ترین سلاح های نصب شده بر روی جنگنده های F4 فانتوم می باشد. این موشک های کوتاه برد هوا به هوا اهداف هوایی را با استفاده از سیستم هدایت مادون قرمز شناسایی و منهدم می کنند.

در برخی منابع ذکر شده است که مشخصات کلی موشک های AIM-9J از 1 تا 35.4 کیلومتر و وزن 85.3 کیلوگرم است.

روح 2

چگونه موشک های سایدواندر را هدف قرار دهیم

موشک های Cyndander سری AIM-9J با استفاده از حسگر گرمای اجسام را تشخیص می دهند. این حسگر به عنوان چشمی عمل می کند که می تواند داغ ترین جسم اطراف خود را تشخیص دهد. هنگامی که هواپیمای دشمن در آسمان پرواز می کند، موتور آن گرمای زیادی تولید می کند. سنسور موشک این گرما را تشخیص داده و موشک را به سمت آن هدایت می کند. این موشک با استفاده از بال های کوچک خود مسیر حرکت خود را تنظیم می کند تا همیشه به سمت داغ ترین نقطه حرکت کند. هنگامی که موشک به هدف نزدیک می شود، کلاهک آن منفجر می شود و ترکش آن هدف را منهدم می کند.

چه اهدافی را می توان نابود کرد؟

موشک های سری Cynander G برای انهدام جنگنده ها، هلیکوپترها و پهپادهای دشمن استفاده می شود.

برخی از انواع این موشک ها توسط صنایع نظامی و دفاعی ایران برای انهدام اهداف زمینی ساخته شده است. هلیکوپترهای ایرانی توانسته اند آنها را حمل کنند و به عنوان ضد زره عمل کنند.

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.