افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

عکس اجرای داوری دوره جدید در پاریس!

  • کد خبر : 163415
عکس اجرای داوری دوره جدید در پاریس!

آفتاب نیوز: صبا: گروه موسیقی بخش اصلی این کنسرت را تشکیل می دهد: تعزیه. در این شیوه اجرا، خوانندگان همانند نمایش سنتی روی صحنه حضور دارند و قطعات در قالب یک موسیقی متن نمایشی و باشکوه، از قبل از اجرا و در طول اجرا، متناسب با صحنه ها ساخته می شوند. آی تی. نمایش، در […]

آفتاب نیوز:

صبا: گروه موسیقی بخش اصلی این کنسرت را تشکیل می دهد: تعزیه. در این شیوه اجرا، خوانندگان همانند نمایش سنتی روی صحنه حضور دارند و قطعات در قالب یک موسیقی متن نمایشی و باشکوه، از قبل از اجرا و در طول اجرا، متناسب با صحنه ها ساخته می شوند. آی تی. نمایش، در فضاسازی نمایش همراه است.

بنابراین، سماع مانند گوش دادن به یک کنسرت موسیقی یک ساعته در هفت اپراست است که هر قطعه بخشی از داستان حضرت عباس (علیه السلام) در کربلا را روایت می کند.

قبل از شروع هر رویداد، خلاصه ای از ترجمه فرانسوی آن به عموم نشان داده می شود.

آریا عظیمی نژاد (سه تار)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، مقداد شاه حسینی (نوازنده عود)، آرش سعیدی (نوازنده بیس) و فرهاد صفری (نوازنده سازهای کوبه ای) اعضای گروه موسیقی این کنسرت- تعزیه را تشکیل می دهند. ، که در آن ترکیب سازها تغییر می کند.

در این کنسرت سید محسن هاشمی در نقش حضرت عباس بن علی و مجتبی حسنبیگی در نقش شمر بن ذی الجوشن ایفای نقش کردند.

تعزیه که به عنوان میراث ناملموس هنر ایران در یونسکو به ثبت رسیده است، برای اولین بار است که این سبک اجرا در خارج از کشور اجرا می شود.

با توجه به استقبال خوب مردم فرانسه، این رویداد که با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه برگزار شد، پس از وقفه ای کوتاه بار دیگر در پاریس و چند شهر دیگر اروپایی برگزار می شود.

من باید بگویم؛ پوستر این مراسم را محمد روح امین طراحی کرده است.

منبع: صبا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.