افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

عکس/ آیا می دانستید این حیوان نر به دلیل رابطه جنسی زیاد با جنس مخالف می میرد؟

  • کد خبر : 278570
عکس/ آیا می دانستید این حیوان نر به دلیل رابطه جنسی زیاد با جنس مخالف می میرد؟

شاید برای شما عجیب باشد که بدانید کیسه‌داران نر در اثر رابطه جنسی زیاد با جنس مخالف می‌میرند. برای برخی، شادی به خواب کافی بستگی دارد. اما برای یک کیسه دار کوچک در استرالیا، رابطه جنسی اولویت بالاتری دارد و او حاضر است هر روز ساعت ها بخوابد تا به آنچه می خواهد برسد. دانشمندان […]







شاید برای شما عجیب باشد که بدانید کیسه‌داران نر در اثر رابطه جنسی زیاد با جنس مخالف می‌میرند.





برای برخی، شادی به خواب کافی بستگی دارد. اما برای یک کیسه دار کوچک در استرالیا، رابطه جنسی اولویت بالاتری دارد و او حاضر است هر روز ساعت ها بخوابد تا به آنچه می خواهد برسد.

دانشمندان استرالیایی می گویند کیسه داران نر برنامه خواب خود را تغییر می دهند تا زمان بیشتری برای فعالیت جنسی در فصل جفت گیری داشته باشند.

هنگامی که محققان یک کیسه‌دار نر را در یک دوره زمانی مشاهده کردند، متوجه شدند که او زمان خواب خود را به نصف کاهش داد تا بتواند بیشتر رابطه جنسی داشته باشد. این اولین بار است که چنین موردی در یک پستاندار مشاهده می شود.

ماوس

اریکا زید، نویسنده اصلی و پژوهشگر رفتار حیوانات در دانشگاه لاتروب ملبورن می گوید: حیوانات برای انتقال ژن های خود نیاز به تولید مثل دارند، اما برای زنده ماندن نیز به خواب نیاز دارند.

وی افزود: حیواناتی مانند انسان و فیل عمر طولانی دارند و به همین دلیل فشار زیادی را برای تولید مثل در مدت زمان کوتاه احساس نمی کنند.

دکتر زید با اشاره به عمر 11 ماهه کیسه داران نر گفت: برخلاف همتایان ماده خود، آنها فقط یک بار در زندگی خود می توانند تولید مثل کنند. این امر باعث می شود که خواب طولانی مدت برای آنها یک امر تجملی باشد و می تواند فرصت انتقال ژن های خود را برای آنها تمام کند.”

اگرچه کیسه داران به طور معمول به طور متوسط ​​15.3 ساعت در روز می خوابند، اما این زمان در طول فصل جفت گیری کاهش می یابد. داده‌های دانشمندان نشان داد که موش‌های نر در طول دوره جفت‌گیری تقریباً سه هفته‌ای هر شب به‌طور میانگین سه ساعت کمتر می‌خوابیدند.

جان لسکو، دانشیار جانورشناسی در دانشگاه لاتروب، گفت که خواب “یک رفتار اساسی و کلی در قلمرو حیوانات” است و اظهار داشت که “خوابیدن سه ساعت در شب بر بیداری در انسان تاثیر می گذارد، در حالی که کیسه داران اینطور نیست.” او این کار را به مدت سه هفته انجام داد. بنابراین ممکن است این حیوان در برابر کم خوابی مقاوم باشد و مکانیسم ناشناخته ای برای رشد با خواب کمتر در این مدت داشته باشد.

منبع: راز بقا.







لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.