افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

عکسی از رهبر انقلاب در کلاس درس یک شهرک محروم

  • کد خبر : 402614
عکسی از رهبر انقلاب در کلاس درس یک شهرک محروم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مردم مازندران در نخستین روزهای دهه سوم مهر 1374 از رهبر معظم انقلاب پذیرایی کردند و در 31 مهر ماه همان سال حضرت آیت الله خامنه ای به مازندران سفر کردند که از نظر سیاست های تقسیم بندی شامل این سفرها بود. گلستان فعلی و تا ششم مهرماه علاوه بر دیدار […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مردم مازندران در نخستین روزهای دهه سوم مهر 1374 از رهبر معظم انقلاب پذیرایی کردند و در 31 مهر ماه همان سال حضرت آیت الله خامنه ای به مازندران سفر کردند که از نظر سیاست های تقسیم بندی شامل این سفرها بود. گلستان فعلی و تا ششم مهرماه علاوه بر دیدار با مسئولین و اعضای شورای اداری و کمیسیون بانوان استان، فرهنگیان و دانشگاهیان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، روحانیون اهل سنت و شیعه مازندران، بزرگواران و طلاب حوزه های علمیه استان، فرماندهان و کارکنان سپاه و بسیج و حضور در مراسم مشترک نظامی در پادگان 30 ارتش گرگان در شهرهای ساری، بابل، گنبدکاووس و گرگان با اقشار مختلف مردمی دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، یکی از برنامه های سفر پنج روزه رهبر معظم انقلاب، بازدید از عملیات اجرایی سد شهید رجایی ساری بود که در آن زمان مراحل ساخت آن در میانه راه بود. سدی که بهره برداری از آن از سال 70 آغاز و در سال 75 و کمتر از یک سال پس از سفر رهبر معظم انقلاب به مازندران و بازدید ایشان از این پروژه مهم زیربنایی استان به بهره برداری رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح 3 مهر 1374 از محل احداث سد بازدید کردند و پس از بازدید از روند اجرای سد و نمایشگاه مربوطه که در این مکان برپا شده بود، پس از تشریح مشخصات پروژه توسط بیژن نامدار زنگنه. وزیر نیرو وقت و جعفر فهیمی مدیرعامل وقت شرکت آب منطقه ای مازندران در جمع مدیران صنعت آب و عوامل و کارکنان پروژه سد شهید رجایی ساری سخنرانی کردند. اولین بار

رهبر معظم انقلاب در بیانات 3 اسفند 1374 فرمودند: اقدامی مانند سدسازی برای بنده مژده و بشارت بسیار است. اما در اینجا علاوه بر این پدیده خوشایند و شیرین، پدیده دیگری نیز وجود دارد که از اهمیت کمتری برخوردار نیست، بلکه به نوعی بیشتر از آن برخوردار است. واقعیت این است که ساخت این سد توسط نیروهای ایرانی و کارشناسان داخلی و بدون دخالت افراد خارجی انجام شده است. این یک خبر بسیار خوب و یک پدیده شیرین است.

وی افزود: از برادران زحمتکش در ساخت این سد و عزیزانمان در آبفای کشور و وزارت نیرو تشکر می کنم و امیدوارم موفق باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: باید موضوع آب را خیلی جدی بگیریم. اگر بتوانیم کاری کنیم که حتی یک قطره آب از رودخانه های کشور هدر نرود، مستحق این نعمت الهی هستیم و این کار شما در آن مسیر است. این یکی از آرزوهای ماست.

رهبر فرزانه انقلاب خاطرنشان کردند: به برادرانی که در اینجا و جاهای دیگر مشغول سدسازی هستند می‌گویم شجاعت، اعتماد به نفس و ایمان به توانایی‌هایشان، ارزشی است که انقلاب به ما داد. . زیرا قبل از انقلاب همه تلاش ها این بود که به ایرانی ها نشان دهند که نمی توانند این کار را انجام دهند. درست برعکس چیزی که یک ملت به آن نیاز دارد.

وی گفت: تحقیر توانمندی های یک ملت از برنامه های تراز اول استکبار و استعمار است. چه در دوره استکبار و چه در دوران معاصر; ملت ها را تحقیر کنید، توانایی هایشان را دریغ کنید و به آنها بفهمانید که بدون اعتماد به ما هیچ کاری نمی توان کرد. انقلاب دقیقا برعکس عمل کرد و الحمدلله امروز نتایج و ثمرات آن را می بینیم.

عکسی از رهبر انقلاب در کلاس درس یک شهرک محروم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: شما باید به این خط ادامه دهید. البته سخت کار کن ایرانی ها باید به سخت کوشی عادت کنند تا جنسیت ایرانی، کار ایرانی و تولید ایرانی در داخل و خارج از کشور شناخته شده باشد. زیرا این تعلیم اسلام است و فرمود: رحمت الله امر به عمل است; یعنی «رحمت خدا بر آن کسی باشد که کاری را انجام دهد و آن را با صلابت و استحکام انجام دهد». به قدرت در کار توجه کنید و سخت تلاش کنید، شما می توانید بیشتر و بهتر از این کار کنید.

رهبر معظم انقلاب پس از این بازدید به اروست روستای کم بازده از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری رفتند و با مردم این روستا دیدار کردند. بخشی از حضور وی در شهرک اروست نیز به دیدار دانش آموزان دبستان «المهدی» این شهرک اختصاص داشت.

عکسی از رهبر انقلاب در کلاس درس یک شهرک محروم

استقبال بی سابقه و پرشور رهبر معظم انقلاب از آن سفر خاطره انگیز مردم مازندران باعث شد که پس از پایان سفر و بازگشت حضرت آیت الله خامنه ای به تهران، دفتر رهبر معظم انقلاب پیامی صادر کند. یادداشت قدردانی از مردم مازندران که با عنوان «دفتر مقام معظم رهبری بر خود لازم می‌دانند از مردم قدرشناس و شهیدپرور همه شهرستان‌ها و شهرستان‌های استان مازندران تشکر و قدردانی عمیقی داشته باشند. و استقبال محترمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نمایندگان آن و خداوند متعال عزت و عظمت در حد مقدور که اسلام و سربلندی مایه مردم وفادار استان مازندران باشد.

عکسی از رهبر انقلاب در کلاس درس یک شهرک محروم

۲۷۲۱۱

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.