افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

عکاسی فیلم هرگز نمی میرد/فیلم و تئاتر یک هنر فردی نیستند

  • کد خبر : 249233
عکاسی فیلم هرگز نمی میرد/فیلم و تئاتر یک هنر فردی نیستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه فیلم، امیر عابدی در ابتدای این کارگاه گفت: حضور در موقعیت های مختلف سینمای ایران را تجربه کردم تا بدانم چه زمانی می خواهم فیلمی را کار کنم به دلیل روابط متفاوتی که وجود دارد. بین کلاس ها وجود داشته باشد. بله، چگونه باید عمل […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه فیلم، امیر عابدی در ابتدای این کارگاه گفت: حضور در موقعیت های مختلف سینمای ایران را تجربه کردم تا بدانم چه زمانی می خواهم فیلمی را کار کنم به دلیل روابط متفاوتی که وجود دارد. بین کلاس ها وجود داشته باشد. بله، چگونه باید عمل کنم؟ به عنوان مثال، یک برنامه‌ریز زمانی موفق است که بداند هر گروه کاری باید در چه ساعتی در صحنه باشد.
وی ادامه داد: در دوران تجربه سعی کردم حرفه های مختلف را در فیلم یاد بگیرم و تجربه کنم و به دیگران توصیه می کنم ابتدا عکاسی را با فیلم کوتاه تجربه کنند تا روابط بین گروه های مختلف را یاد بگیرند.

کار در سینما طاقت فرسا است.

عکاس فیلم «شب یلدا» افزود: کار در سینما کار طاقت فرسایی است و مراحل تصویربرداری برخی پلان ها را می توان بارها تکرار کرد. برخی افراد فکر می کنند که عکاسی فیلم کار آسانی است. برخی نیز فکر می کنند که ما فقط قاب دوربین را در نظر می گیریم، در حالی که همیشه اینطور نیست. در بسیاری از موارد، عکاس زاویه مورد نیاز خود را از قبل انتخاب می کند. در واقع، من به طور ذهنی نحوه ضبط بسیاری از عکس ها را در حین خواندن فیلمنامه مرور می کنم. برخی از همکاران ما در حوزه عکاسی فیلم از فیلمنامه آثاری که در آن حضور دارند اطلاعی ندارند و این موضوع در هیچ کدام قابل قبول نیست. شکل. وقتی فیلمنامه را می خوانید، شخصیت ها را تجزیه و تحلیل می کنید و ایده های جدیدی به ذهنتان می رسد.

عکاسی فیلم هرگز نمی میرد/فیلم و تئاتر یک هنر فردی نیستند
یک شخصیت منفی به یک لنز باز نیاز دارد.

عابدی با بیان اینکه گاهی کارگردان تحت تاثیر کادربندی من قرار می گرفت، تصریح کرد: به عنوان مثال می توان از لنز واید برای تصویربرداری نزدیک از یک شخصیت منفی و از لنز تله برای یک شخصیت مثبت استفاده کرد و این به دلیل اثرات روانی از لنزها این موارد زمانی برای شما مفید خواهد بود که فیلمنامه نمایشنامه را به خوبی مطالعه کنید. یکی از وظایف یک پروژه، همراهی کامل با عکاس است.
وی ادامه داد: ارتباط بین عوامل به صورت ارگانیک مانند چرخ دنده، فیلم و تئاتر به هیچ وجه هنر فردی نیست. برقراری تعامل و روابط عمومی بالا بخشی از وظیفه یک عکاس است. بازیگر جلوی دوربین، شریک عکاس محسوب می شود و باید بتواند تعامل مناسبی با او داشته باشد.
در ادامه این برخورد، عکاس «رد» گفت: سال ها پیش یک دوره یک ساله بازیگری را گذراندم تا بدانم یک بازیگر چگونه رفتار می کند و احساسات خود را به صورت فیزیکی یا چهره بیان می کند. رویکردهای متفاوتی در بازیگری وجود دارد. اجرا. ، برخی کاملاً حسی بازی می کنند و برخی دیگر بر اساس تکنیک عکاس در یک پروژه هستند که باید با هر کدام از اینها متفاوت باشد.

عابدی با بیان اینکه در گذشته عکاسی با نگاتیو انجام می شد و به همین دلیل با سختی های بیشتری همراه بود، ادامه داد: به دلیل وجود نگاتیو در آن زمان دقت بیشتری در رعایت شرایط عکاسی داشتم. اصولاً در هر فیلمی یک تمرین پایانی وجود دارد که همه چیز اعم از گریم و لباس باید مانند اجرای نهایی باشد و در این شرایط می توان تعداد زیادی از عکس ها را در تمرین آماده کرد. یادگیری سینما از صفر و درک کامل فرآیند تولید بسیار مهم است. یادگیری این موارد در دوران کاری برای من بسیار مفید بود و به خصوص شرکت در کلاس های بازیگری تاثیر زیادی در زندگی حرفه ای من داشت.

یکی از وظایف عکاس برانگیختن کنجکاوی عمومی است.

عابدی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف عکاس فیلم وسوسه و ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب است. مثلاً شهاب حسینی در فیلم «مرد طبقه متوسط» در 38 نقش مختلف بازی کرد که عکس‌های آن شخصیت‌ها می‌تواند تبلیغات مثبت زیادی ایجاد کند. اگر فقط یک عکس از آن فیلم به عنوان تبلیغات در شهر کافی بود.
عکاس فیلم «آلزایمر» افزود: برخی معتقدند عکاسی فیلم مرده است و این باور اشتباه است… یادم می آید برای اولین بار در اواسط دهه 80 در فیلم «مزرعه» از دوربین دیجیتال استفاده کردم. پدر.”، که برای من ریسک بزرگی به حساب می آمد. .
وی ادامه داد: باید توجه داشت که تمام زوایایی که عکاس تهیه می کند دقیقاً با زوایای روی فیلم یکسان نیست. علاوه بر این، بخش پشت صحنه را نیز پوشش می دهد. علاوه بر این، خلاقیت نقش بسیار مهمی در زمینه عکاسی دارد. به همین دلایل است که معتقدم عکاسی فیلم هرگز نخواهد مرد.
اکبر عالم علم بود.

عکاسی فیلم هرگز نمی میرد/فیلم و تئاتر یک هنر فردی نیستند

عکاسی فیلم هرگز نمی میرد/فیلم و تئاتر یک هنر فردی نیستند

وی افزود: دلیل اینکه خواندن فیلمنامه برای من مهم است این است که کل فیلم و شخصیت ها را تحلیل کنم و بفهمم برای هر کدام چقدر تمرکز لازم دارم. همچنین، وقتی فیلمنامه ای را می خوانم، متوجه می شوم که کدام قسمت ها نیاز به عکس دارند.
عابدی به اکبر عالمی اشاره کرد و گفت: ایشان در این زمینه دریای دانش بودند و من همیشه از او آموختم. متاسفانه ما آن را در دوران کرونا از دست دادیم. اگر عالمی امروز در جمع ما حضور داشت از دانش او بسیار استفاده می کردم.
وی با اشاره به اهمیت تهیه کننده خاطرنشان کرد: برای درک میزان حرفه ای بودن یک تهیه کننده کافی است دید عکاس انتخاب شده برای یک فیلم چقدر حرفه ای و با تجربه است چرا که این انتخاب نشان می دهد که تهیه کننده چقدر درآمد دارد. نظر شما در مورد تبلیغات صفحه نمایش چیست؟

ماندن در سینما مهم است

وی درباره نحوه ورود به سینما نیز گفت: ورود به سینما آنقدرها هم سخت نیست اما ماندن در این فضا مهم است. بارها افراد را به دلیل داشتن مهارت ها و استعدادهای خاص با پروژه های مختلف آشنا کرده ام. اما اکثر آنها نمی توانستند چیزی جز حضور در یک پروژه را تجربه کنند. خیلی ها نمی توانند در شرایط کاری موفق شوند. مسیر من این بوده است که ابتدا به دنبال یادگیری فیلم بودم و سپس حضور در فیلم های کوتاه و پروژه های مختلف در این زمینه را تجربه کردم. این روند سه سال به طول انجامید. امروزه حتی با موبایل هم می توان فیلم ساخت، در صورتی که ساخت فیلم و عکاسی با نگاتیو بسیار سخت بود. جوانترها آنقدرها هم دنبال تجربه های جدید نیستند، اگر فردی مثل علیرضا داودنژاد فیلم «روغن مار» را با آیفون گرفته باشد.
وی ادامه داد: یک عکاس خوب فیلم علاوه بر داشتن اطلاعات کافی در زمینه عکاسی باید به رسانه فیلم و اجزای آن نیز تسلط کامل داشته باشد. هنوز هم در آموزشگاه های سینمایی برای افرادی که بازیگری و کارگردانی خوانده اند و دوره های مختلف را گذرانده اند، دوره می دهم. در این کلاس ها در مورد رابطه بازیگری با سایر رشته ها به خصوص عکاسی صحبت می کنم. در گذشته بازیگران قبل از امضای قرارداد نام عکاس را می پرسیدند و این موضوع برایشان اهمیت زیادی داشت چون عکس ها زیاد دیده می شد. البته امروزه تصویر سینمایی از نظر دیده شدن اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا محیط ارائه آن بسیار گسترده تر شده است.

خلاقیت بزرگترین عنصر یک عکاس است.

عابدی درباره شاخص های عکاسی خوب گفت: نوردهی صحیح اولین مسئله است و نورسنجی نیز باید به درستی انجام شود و این موضوع الفبای هنر عکاسی است. نکته بعدی ترکیب بندی یا استفاده مناسب است و نکته بعدی کل کنش بازیگر، نورپردازی، منظره و خلق لحظه ای است که یک عکس را ماندگار می کند.
وی ادامه داد: مجموعه ای از عناصر زیبایی شناسی یک عکس خوب می سازد. همچنین نورپردازی در عکاسی فیلم توسط نورپردازی پروژه انجام می شود و به همین دلیل فرآیند فیلمبرداری زمان زیادی نمی برد.
این هنرمند گفت: بزرگترین عنصری که هر عکاسی می تواند در کار خود به آن تکیه کند استفاده از خلاقیت است. عکاس رایگان و ارزان یکی از مشکلات این حرفه است. میانگین تعداد عکس ها در گذشته 40 رول سی و شش تایی بود، در حالی که امروزه بسیاری از عکاسان تعداد زیادی عکس در هر جلسه فیلم می گیرند. در ابتدای ورود فناوری دیجیتال به سینما اعتماد کافی به آن وجود نداشت و به همین دلیل عکس ها هم به صورت دیجیتال و هم با نگاتیو تهیه می شدند. متاسفانه امروزه ویرایش های زیادی روی عکس و حتی تغییر سایز قاب انجام می شود که بسیار غیرحرفه ای است.

۲۲۰۵۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=249233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.