افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

عوامل ناکارآمدی نظام اداری از دیدگاه ابوترابی فرد

  • کد خبر : 306133
عوامل ناکارآمدی نظام اداری از دیدگاه ابوترابی فرد

آفتاب نیوز: حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی سرپرست امام جمعه تهران در خطبه های این نماز با اشاره به نزدیک بودن به انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون شک مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه ها و احزاب در انتخابات است. و انتصاب شایسته ترین فرد برای رهبری قوه مجریه کشور نقش تعیین کننده ای در افزایش اختیارات […]

آفتاب نیوز:

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی سرپرست امام جمعه تهران در خطبه های این نماز با اشاره به نزدیک بودن به انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون شک مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه ها و احزاب در انتخابات است. و انتصاب شایسته ترین فرد برای رهبری قوه مجریه کشور نقش تعیین کننده ای در افزایش اختیارات دارد. نقش ملی ایفا می کند و پیوند بین دولت و ملت را تقویت می کند.

وی ادامه داد: سی و یکم خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران، نماد واقعی پیوند علم و دین، مظهر عالی ترین فضایل انسانی و ارزش های اسلامی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همزمان با سالروز شهادت آیت الله بهشتی، انتظارات دستگاه قضایی را برجسته کرد و گفت: باید این کار را کرد تا همه مظلومانه پرتو امیدی در دل داشته باشند. . که به قوه قضائیه رجوع کند و عدالت را به دست آورد.

ابوترابی فرد ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده اند که در دستگاه قضایی با این قله فاصله داریم و متذکر شدند که باید قوه قضائیه را ملجأ و پناهگاه همه کنیم، بدون شک این مهم ترین دغدغه رئیس قوه قضائیه است. امیدوارم همکاران فهیم و تعهد شما حقوقدانان و اهل علم و اندیشه در مجامع علمی و دانشگاهی از تمام ظرفیت خود برای حرکت این نیرو به سمت جایگاهی که زیبنده نظام جمهوری اسلامی است استفاده کنید.

وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و تاکید کرد: در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم، طبق اصل ششم قانون اساسی این کشور باید با آرای عمومی و با انتخابات اداره شود و جمهوری اسلامی ایران هم بیش از 4 دهه است که در کشوری با سابقه 2500 ساله استبداد، افتخاری در این زمینه ارائه کرده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: علیرغم همه اینها رهبر معظم انقلاب 1402 در بیانات بسیار مهم، قاطع و راهبردی خود در عرصه انتخابات، اصولی را تبیین و در معرض دید عموم قرار دادند و فرمودند: که هم کلمه جمهوری و هم اسلام به انتخابات بستگی دارد، اگر در کشور انتخابات نباشد دیکتاتوری است یا هرج و مرج و ناامنی، این را باید مسئولان ارشد و میانی کشور بشنوند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: وی در ادامه با بیان اینکه اگر حضور پرشور مردم در انتخابات وجود داشته باشد، نشان دهنده وحدت ملی است، در ادامه به پیوند ناگسستنی مشارکت پرشور مردم در انتخابات، وحدت ملی و قدرت اشاره کرد. امنیت، توسعه علمی و اقتصادی کشور.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم اولا با مشارکت بالا زمینه وحدت و اقتدار ملی بیشتر فراهم شود و ثانیا با انتخاب شایسته ترین فرد راه برای تحقق آرمان های اسلامی هموار شود. انجمن. انقلاب، ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه بدون شک مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه ها و احزاب در انتخابات و انتصاب شایسته ترین فرد برای مدیریت قوه مجریه کشور نقش تعیین کننده ای دارد افزایش اقتدار ملی و تحکیم پیوند دولت و ملت گفت: لذا جوانان عزیز و ملت شریف و بانوان و آقایان همه صنوف و اقشار، مجامع علمی و دانشگاهی باید از این ظرفیت اقتدار آفرینی که جمهوری اسلامی ایران است استفاده کنند. نظام با رهبری مدبرانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در اختیار ملت قرار داده است و با حضور گسترده حضور خود را برای تثبیت با اقتدار در منطقه و جهان در برابر قدرت های بزرگ نشان می دهد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد خطاب به رهبری به‌ویژه رئیس‌جمهور منتخب ملت، اظهار داشت: سیاست‌های سلبی و افراطی و قبیله‌گرایی از عوامل اصلی ناکارآمدی نظام اداری و بی‌ثباتی مدیریت است.

وی ادامه داد: ترویج شایسته سالاری و پرهیز از دخالت های غیر سازنده قدرت و سیاست در نظام های اداری کشور یکی از عوامل کارآمدی نظام اداری است و جایگزینی معیارهای سیاسی و جناحی به جای معیارهای شایستگی از عوامل مهمتر است. ناکارآمدی نظام اداری کشور

سخنران نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: قرار دادن همه در جایگاه واقعی خود یکی از ارکان مهم مدیریت سالم و کارآمد است.

وی با تاکید بر اینکه ناهماهنگی نظام بودجه و تعهدات مالی بدون منابع موثق یکی از مشکل سازترین مشکلات اقتصاد کشور است که باید جلوی آن گرفته شود، گفت: نباید تعهدات جدید بدون منابع موثق بر دوش دولت تحمیل شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزایش هزینه ها بدون خلق ثروت و افزایش پای اقتصاد ایران را به معنای افزایش بی تعادلی بودجه، افزایش بدهی های دولت به سیستم بانکی، رشد اقتصاد ایران دانست. پایه پولی و در نهایت رشد تورم را بررسی کرد و گفت: از این منظر انتخاب رئیس جمهور بسیار مهم است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه جایگزینی معیارهای سیاسی و جناحی به جای معیارهای شایستگی یکی از مهم ترین عوامل ناکارآمدی نظام اداری کشور است، گفت: یکی از مهم ترین پیامدهای سیاسی شدن نظام مدیریت کاهش و انحطاط نظام اداری است. کیفیت مدیریت، کندی پیشرفت کشور و اتلاف منابع، گسترش فساد و نیز افزایش سطح نارضایتی مردم و در نهایت بر زمین ماندن برنامه های توسعه کشور است.

وی افزود: مدیریت ضعیف منابع کشور یکی از عوامل اصلی شکست در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با طرح این سوال که چرا «عوده صدیق» سطح اعتماد عمومی را بالا برد، گفت: چرا قدرت سیاسی و نفوذ منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی یکی از مهم ترین عوامل این امر است. همبستگی ملی؟ و انسجام اسلامی به دلیل اینکه نظام دفاعی کشور تحت فرماندهی و مدیریت فرمانده معظم کل قوا با استفاده از تجارب ارزشمند دفاع مقدس و دانشگاهیان متعهد و مجرب و تحلیل صحیح از سمت و سوی امور سیاسی و نظامی؟ اختیارات، برنامه ریزی بر اساس بالاترین سطوح دانش و در نهایت ساختار و نظام اداری مناسب همراه با ارزیابی و ارزیابی. ایشان دائماً متولی این مهم بوده است، این نقشه راه ما برای الگوبرداری از مدیریت ولی فقیه است. .

ابوترابی فرد در پایان خاطرنشان کرد: رئیس دستگاه اجرایی کشور باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کند تا ایران با قدرت بر چالش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فائق آمده و خود را در جایگاهی که شایسته آن است قرار دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.