افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
6

عوارض ناشی از خوابیدن با موی خیس 

  • کد خبر : 15764
عوارض ناشی از خوابیدن با موی خیس 

مراقبت از سلامت و حفظ سلامت آن‌ها نیازمند توجه به اصولی است که باید به آن توجه شود. در کنار مخربی که هوا، تابش خورشید، تماس با مواد شوینده، تغذیه تا مناسب و مصرف داروها بر روی سلامت موها، مواردی را نیز در خود جای داده است، همچنین در بسیاری از موارد ایجاد آسیب‌های آسیب‌های […]

مراقبت از سلامت و حفظ سلامت آن‌ها نیازمند توجه به اصولی است که باید به آن توجه شود. در کنار مخربی که هوا، تابش خورشید، تماس با مواد شوینده، تغذیه تا مناسب و مصرف داروها بر روی سلامت موها، مواردی را نیز در خود جای داده است، همچنین در بسیاری از موارد ایجاد آسیب‌های آسیب‌های جدی، عوامل موثر بر آن هستند. ممکن است از حمام کردن و شستن خشک کردن بدون این که به خشک کردن اصولی آن‌ها توجه کنید، به دلیل زیاد و نداشتن انرژی کافی برای خشک کردن موها به تخت خواب خواب رفته است. این در حالی است که خوابیدن با خیس عوارض چشمگیری را به دنبال خواهد داشت.

چگونه خوابیدن خیس برای شما به عادت شود، دراز مدت صدمات جدی و چشمگیر آن را روی موهای خود مشاهده کرد. اما عوارض خوابیدن با خیس چیست و چگونه می توانم آن را کاهش دهم؟ در ادامه مقاله بررسی نیاز پرهیز از خوابیدن با خیس را بررسی کرده و را به شما ارائه می‌کند که به شما کمک کند می‌توانید عنوان کنید.

چرا نباید با موی خیس بخوابیم؟

مواردی که بر روی مو‌ها تأثیر می‌گذارند از مواردی که به ایجاد عوارض جدی می‌انجامد می‌پردازند. برای جلوگیری از بروز این آسیب‌ها در مواد لازم است حتما نسبت به خشک کردن مو‌ها بعد از حمام توجه کنید. در ادامه عوارض ناشی از خوابیدن با خیس را معرفی می‌کنیم.

خشک شدن موها و ایجاد شوره سر

زمانی که خشک کردن موها بر روی بالش قابل توجه است. کاهش نیاز به مو‌ها باعث خشک شدن و ایجاد شکنندگی در تارها و ساقه‌های مو میش می‌شود.

زمانی که ساقه‌های مو کاهش یابند‌هایی که سطح پوست سر و تارهای وجود دارند به ایجاد شوره سر سرعت می‌بخشند. تولید شوره تنها باعث بروز خارش و آزاردهنده می‌شود، بلکه ظاهر نامطلوبی را موها داده و از زیبایی مو می‌کند.

شکنندگی تارهای مو

مو‌های خیس نسبت به خشک‌های خشک ضعیف‌تر هستند، آسیب‌پذیری آن‌ها بسیار بیشتر است، بنابراین مو‌های خیس در اثر فشارهای محیطی کمتر شکسته می‌شوند و صدمه صدمه می‌بینند.

گرچه حرارت یا الکتریسیته ساکنی که در تماس با باد سشوار با و ساقه‌های مو به بروز صدمه در موها سرعت می‌دهند، اما این موضوع به معنای آن نیست که خواب با خیس خیس کمتری نسبت به خشکی با سشوار دارد. وقتی با خیس سر بر روی بالش می‌گذاری اصطکاک با مو‌ها در حالتی که شما ضعیف و آسیب پذیر است، باعث بروز صدمات جدی در تارهای مو شده و ایجاد موخوره را فراهم می‌کند.

خشن شدن و ایجاد گره در موها

وقتی برای خشک کردن خود استفاده می‌کنید، در زمان مناسب می‌زنید میزان حالت پذیرایی موها و فرم طبیعی آن‌ها حفظ خواهد شد. این در خوابیدن با خیس گره خوردن تارهای مو با می‌شود و موها حالتی وز و خشن خود می‌گیرند.

به این ترتیب لازم است برای برگرد اندن حالت طبیعی به رفتار خود زمان و انرژی بیشتر ص. در حالی که خوردن موها باعث می‌شود مو‌ها تبدیل شوند و هنگام آن‌ها به سختی برخی از عوامل از ریشه جدا شوند که این موضوع باعث می‌شود که ریشه‌ها افزایش پیدا کنند و ضعیف شوند.

افزایش ریزش مو

مواردی که خیس شکنندگی و آسیب بیشتر دارند و به همین دلیل است که می‌زنند مو‌های خیس افزایش ریزش موها خواهند شد. خشک شدن، تبدیل شدن به موها، خوردن موها و بروز بیماری‌ها و بیماری‌هایی که در کنار آن‌ها کشیده می‌شوند، در نتیجه با بالش به سرعت می‌رسند.

بروز بیماریهای و قارچی

قارچ‌ها و باکتری‌ها در محیط‌های گرم و به سرعت رشد کرده و تکثیر می‌بندند. خوابیدن با خیس باعث می‌شود رطوبت مو‌ها با بالش یافته و گرما سر و همچنین در کنار این محیط مناسب برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها ایجاد شود. در مثال به دلیل خوابیدن با بیماری خیس عفونت‌های باکتریایی و قارچی می‌شوند این نوع بیماری‌ها را به افراد منتقل می‌کنند از این رو لازم است برای حفظ سلامت خود و اطرافیان پیش از ورود مو‌ها به رختخواب.

بروز سرما خوردگی و سردرد

یکی از رفتارهایی که باعث ایجاد سرماخوردگی و درد می شود، بی توجهی به موها است. گرما نیاز به گرما از هوای محیط دارند و همچنین پوست شما گرفته می شود. بنابراین خطر بروز سرماخوردگی در نتیجه خوابیدن با آب خیس افزایش خواهد یافت. بهتر است از سرماخوردگی و سردردهای مخصوص روزهای سرد سال حتما بعد از خشک کردن موها وارد رختخواب شوید.

ایجاد جوش و آکنه

باکتری‌هایی که اثر و گرما بر روی پارچه‌های گردآوری یافته‌اند به راحتی پوست منتقل می‌شوند و این زمینه‌ساز به وجود جوش و آکنه بر روی پوست خواهد بود. بنابراین خوابیدن خیس نه تنها باعث ایجاد در موها می شود، بلکه سلامت و زیبایی پوست نیز دچار مشکل می شود.

چگونه عوارض خوابیدن با موی خیس را کاهش دهد؟

برای عوارض خوابیدن با خیس را کم برسانید، می‌توان روش‌هایی را در دستور کار قرار داد:

بستن یا بافتن موها

برای این عوارض خوابیدن با موی خیس را کاهش دهید و فرمی زیبا به دست بدهید. اما این نیز باید پس از گرفتن خیسی موها در حالی که موها در آنجا هستند .

روسری بپوشید

برای اینکه بین موها و بالش به ریزش می شود از روسری نخی ابریشمی در هنگام خواب استفاده از عوارض خوابیدن با موی خیس کاسته شده و مویتان وز و و بد حالت حالت است.

استفاده از روبالشی ابریشمی

یک روبالشی می‌کند اصکاک بین بالش و کمتر شده و پوست تمامتان را از دست ندهد. پارچه‌های ابریشمی مقدار آب کمتری را جذب کرده و از تجمع‌ها جلوگیری می‌کند.

استفاده از روغن های گیاهی

روغن‌های گیاهی روغن نارگیل و روغن فندق جذب توسط ها را کمتر و با کاهش جذب آب کوتیکول‌ها از میزان ایجاد شکستگی و تورم در ساقه‌های مو جلوگیری می‌کند.

نکات مهم شانه کردن و خشک کردن مو

اگر می‌خواهید مطمئنی سالم داشته باشید، این نکات را حین خشک کردن و شانه زدن موها:

  • مو‌های خ را شانه و برس نکشید و ۸۰ درصد از آن را افزایش دهید و سپس به آنها اقدام کنید.
  • برس یا شانه خود را دو تا سه بار در هفته با آب و صابون بشویید.
  • در زمان کردن موها سرتان را به سمت پایین دارید و موها را از گردن به سمت پیشانی شانه و بعد از پیشانی به سمت پشت پشت.
  • برای این که سرتان لطیف و روشن باشد در پایان موقعیتی مو از آب سرد استفاده کنید
  • سوارتان را دو تا سه بار در طول روز شانه بزنید.
  • برای خشک کردن سریع‌تر آن‌ها را به دسته‌های کوچک تقسیم کنید.
  • بعد از حمام شدن از حوله‌های لطیف یا نخی برای خشک کردن و آن‌ها را بر روی پوستتان قرار دهید تا به حالت خشکی در بیایید.
  • برای خشک کردن موها با سشوار دستگاه را روی سرعت یا دمای پایین یا متوسط ​​تنظیم کن.
  • برای این حرارت سشوار به ریشه مو صدمه آن را در نزدیکی موها بگیرید و به صورت پی جا به جا کنید.
  • قبل از استفاده از سشوار یا سایر ابزارهای حرارتی ضد حرارت برای استفاده از خود.
  • برای اینکه مو‌هایتان ضعیف یا وز نمی‌شود حول یا پارچه را با فشار و سرعت روی موهادة.
  • تا زمانی که حداقل نیمی از موها خشک شده از سشوار استفاده کنید و هیچ عنوان مو‌های کاملا خیس را در معرض باد یا حرارت سشوار قرار دهید.

معرفی محصولات نرم افزار و آبرسان مو برای مراقبت از مو

در ادامه بهترین محصولات نرم افزاری و آبرسان مو را به شما معرفی می کنیم:

ماسک آبرسان خشک مورینگامو

این ماسک‌سازی در آبرسانی به خشک شدن و می‌تواند تارهای مو را به شکلی تقویت کند که باعث افزایش لطافت و درخشندگی آن‌ها از وز و خشن‌های ساقه‌های مو جلوگیری شود.

اسپری آبرسان و تقویت کننده دو فاز باباریا

در ساختار اسپری از روغن آرگان و عصاره استفاده می‌شود که در ضمن آسیب‌های ناشی از آن به تقویت‌ها کمک می‌کند. استفاده از اسپری از استفاده از مول‌ها جلوگیری و افزایش حالت پذیری آن‌ها سرعت.

کرم آبرسان حاوی کلاژن و کراتین کمان

این محصول برای صاف کردن خشک کردن و به دلیل استفاده از کراتین کلاژن در ساختار خود به حالت دهی موها و براق شدن آن‌ها آن‌ها کمک می‌کند. از این محصول می‌توان برای رفع موخوره و افزایش شانه پذیری کار خود از گنی استفاده کرد.

نتیجه گیری

خوابیدن با خیس عوارض چشمگیری است که طولانی مدت به ایجاد آسیب‌های گوناگون موها می‌شود. برای جلوگیری از آلودگی‌های قارچی، موخوره، ریزش، سرماخوردگی و سردرد موهای لازم خود را مطابق با اصولی می‌دانند و در این مقاله می‌افزایند که خشک کرده و شانه را بزنید و سپس روی رخت خواب بزنید. محصولاتی که این مطلب را به شما معرفی می‌کنید برای آبرسانی به مو‌ها و آن‌ها کمک‌کننده هستند و می‌توانید آن‌ها را در روتین مراقبت از موی خود قرار دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.