افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

عمویی: پیشبرد روابط راهبردی با آفریقا در اولویت ایران است

  • کد خبر : 31348
عمویی: پیشبرد روابط راهبردی با آفریقا در اولویت ایران است

یکی از اعضای کمیته اجرایی اتحادیه شوراهای اسلامی کشور در دیدار با نایب رئیس مجلس سنای عاج گفت: پیشبرد روابط راهبردی در حوزه سیاست خارجی با قاره آفریقا به عنوان شرکای اقتصادی و تجاری در اولویت قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران». به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و […]

یکی از اعضای کمیته اجرایی اتحادیه شوراهای اسلامی کشور در دیدار با نایب رئیس مجلس سنای عاج گفت: پیشبرد روابط راهبردی در حوزه سیاست خارجی با قاره آفریقا به عنوان شرکای اقتصادی و تجاری در اولویت قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران».

به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان و اعضای کمیته اجرایی اتحادیه اسلامی بین شوراها برای شرکت در چهل و نهمین نشست این کمیته به ابیجان سفر کرد و با خانم فانی شانتال نایب رئیس مجلس سنای ساحل عاج دیدار و در خصوص روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو و تبادل نظر کرد. .

عمویی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام قالیباف سخنگوی شورای اسلامی به سخنگوی مجلس سنای عاج بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط دوجانبه با این کشور تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس یازدهم، اراده دولت و مجلس ایران را توسعه و گسترش روابط با قاره آفریقا دانست. در حوزه سیاست خارجی، آفریقا در اولویت جمهوری اسلامی است. ایران به عنوان شرکای اقتصادی و تجاری

وی در همین زمینه تصریح کرد: ساحل عاج در غرب آفریقا از جمله کشورهای دارای ظرفیت بالا برای توسعه روابط اقتصادی محسوب می شود و دو کشور باید بر اعزام هیئت های تجاری و آشنایی بیشتر با ظرفیت های اقتصادی و تجاری فیمابین تمرکز کنند.

عمویی در بخشی دیگر از سخنان خود نمایش رسانه ها از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تحت تحریم را غیرواقعی خواند و خاطرنشان کرد: ایران در سال گذشته بیش از 130 میلیارد دلار تجارت داشته که 100 میلیارد دلار آن محصول بوده است. تجارت غیر نفتی

شانتال: ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط بین دو کشور وجود دارد

در ادامه این دیدار، شانتال نایب رئیس مجلس سنای عاج ضمن عرض سلام و ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی کشورمان در ابیجان و شرکت در جلسه کمیته اجرایی اتحادیه شوراهای اسلامی کشور ، تمایل ساحل عاج برای ارتقای سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه های اقتصادی، صنعتی، بهداشتی، کشاورزی و … وجود دارد. علمی و فناوری که باید مورد توجه قرار گیرد.

شانتال با اعلام این خبر مبنی بر تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به زودی در مجلس سنای عاج، ابراز امیدواری کرد که این اقدام بتواند در تقویت روابط سیاسی-اقتصادی دو کشور موثر باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.