افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
8

عمل اسلیو معده چیست؟ (همه ناگفته هایی که هیچکس به شما نمی گوید!)

  • کد خبر : 19490
عمل اسلیو معده چیست؟  (همه ناگفته هایی که هیچکس به شما نمی گوید!)

بسیاری از افرادی که از اضافه وزن و راه هایی مانند رژیم غذایی و فعالیت بدنی رنج می برند، برای آنها موثر نبوده و یا بیماری خاصی دارند. برای داشتن اندامی سالم باید از روش دیگری استفاده کنند. روشی که آزمون خود را پس داده و مورد تایید علم پزشکی است. یکی از این روش […]

بسیاری از افرادی که از اضافه وزن و راه هایی مانند رژیم غذایی و فعالیت بدنی رنج می برند، برای آنها موثر نبوده و یا بیماری خاصی دارند. برای داشتن اندامی سالم باید از روش دیگری استفاده کنند. روشی که آزمون خود را پس داده و مورد تایید علم پزشکی است. یکی از این روش ها عمل اسلیو معده است که سال هاست بیماران را از اضافه وزن نجات داده است. با توجه به آنچه گفته شد، در این مقاله همه چیزهایی که در مورد جراحی و جراحی گفته نشده است را به شما خواهیم گفت عملیات آستین ما در مورد معده صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

جراحی اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده که به نام اسلیو گاسترکتومی نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی چاقی است که در آن قسمت بزرگی از معده شما برداشته می شود و یک “آستین” باریک باقی می ماند. در واقع، کوچک کردن معده به کاهش کالری و علائم گرسنگی کمک می کند. این جراحی برای کمک به کاهش وزن افراد چاق بسیار موثر است. جراحی اسلیو معده به دلیل روش لاپاراسکوپی و عدم استفاده از جراحی باز دوره نقاهت کوتاهی دارد و می توانید مدت کوتاهی پس از جراحی فعالیت خود را از سر بگیرید.

بعد از 24 ساعت جراحی می توانید ترخیص شوید و به خانه بروید و بعد از 2 هفته می توانید فعالیت های روزانه مانند کارهای اداری و دانشگاهی را انجام دهید.

برای شروع فعالیت های سنگین و همچنین فعالیت های بدنی مانند ورزش باید 4 هفته از عمل جراحی بگذرد.

البته لازم به ذکر است که در 10 تا 14 روز اول پس از جراحی، به دلیل کاهش کالری مصرفی نسبت به گذشته، ممکن است کمی احساس خستگی و ضعف کنید تا زمانی که شرایط بدن شما به حالت پایدار جدیدی برسد و بهبود یابد. . اگر به کالری دریافتی جدید عادت کرده اید، این طبیعی است و با گذشت زمان بهبود می یابد.

اسلیو معده دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

کاهش اندازه معده یک راه آسان برای محدود کردن مقدار غذایی است که می توانید در یک وعده غذایی بخورید و باعث می شود سریعتر احساس سیری کنید. علاوه بر این، این روش هدف دیگری نیز دارد، میزان هورمون های گرسنگی را کاهش می دهد که معده شما می تواند تولید کند، که اشتها و هوس را کاهش می دهد و می تواند به جلوگیری از هوس هایی که باعث می شود افراد دوباره وزن از دست داده را به دست آورند، کمک کند.

جراحی اسلیو معده چقدر رایج است؟

اسلیو معده رایج ترین جراحی کاهش وزن است. به طوری که بیش از نیمی از عمل های کاهش وزن که هر سال انجام می شود، اسلیو معده است. تعداد کل عمل های اسلیو معده که هر ساله انجام می شود تقریباً 150000 در ایالات متحده و 380000 در سراسر جهان است.

جراحی اسلیو معده به درمان چه بیماری هایی کمک می کند؟

این درمان فقط برای افراد واجد شرایطی که شرایط پزشکی جدی مرتبط با چاقی خود دارند ارائه می شود. به طور کلی عمل اسلیو معده می تواند برخی از بیماری ها را کنترل و بعضاً از بین ببرد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

  • دیابت نوع 2
  • فشار خون
  • کلسترول بالا
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی
  • آپنه انسدادی خواب
  • آرتریت و درد مفاصل

عملیات آستین

آیا جراحی اسلیو معده یک روش بی خطر است؟

خطرات جراحی اسلیو معده بسیار کمتر از خطرات چاقی و بیماری های مرتبط با آن است. همچنین نسبت به سایر روش های رایج، مانند برداشتن کیسه صفرا و تعویض مفصل ران، عوارض کمتری دارد. زیرا اکثر روش های اسلیو معده با استفاده از روش های جراحی کم تهاجمی انجام می شود که به معنای درد کمتر ناشی از برش ها و بهبودی سریع تر است.

چه کسانی واجد شرایط جراحی اسلیو معده هستند؟

برای انجام عمل اسلیو معده افراد باید شرایط کلی خاصی داشته باشند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

  • افراد مبتلا به چاقی شدید که BMI 40 یا بیشتر و یک بیماری دارند.
  • افرادی که قبل از جراحی اسلیو معده سعی در کاهش وزن داشتند. اما موفق نشده اند.
  • افرادی که از نظر جسمی و روحی برای جراحی اسلیو معده و روند بهبودی آمادگی دارند.

قبل از جراحی اسلیو معده چه باید کرد؟

اگر امتحان سلامتی خود را گذرانده اید و واجد شرایط جراحی اسلیو معده هستید، مرحله بعدی یک رژیم غذایی مایع دو هفته ای است. جراح دستورالعمل های خاصی را به شما می دهد که باید دنبال کنید. هدف این است که مقداری از چربی های شکم و کبد برداشته شود تا جراحی با خیال راحت تر انجام شود. در مرحله بعدی، از شما خواسته می شود تا 12 ساعت قبل از عمل چیزی نخورید یا ننوشید. این برای اطمینان از خالی بودن معده در طول عمل است. غذا یا مایع باقی مانده در معده در حین جراحی می تواند عوارض جانبی ناخوشایند یا حتی خطرناکی ایجاد کند.

جراحی اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

اغلب اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. یعنی به جای ایجاد یک برش بزرگ برای باز کردن حفره شکم و دسترسی به اندام های شما، جراح شما این کار را از طریق برش های کوچک انجام می دهد. این روش روند بازیابی را آسان تر می کند. اما برخی از افراد بسته به شرایطشان ممکن است با جراحی باز خدمات بهتری دریافت کنند.

مراحل جراحی اسلیو معده چیست؟

در حین عمل اسلیو معده، جراح مراحلی را برای انجام عمل خود انجام می دهد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  1. جراح به شما بیهوشی عمومی می دهد، بنابراین در طول عمل خواب خواهید بود.
  2. جراح یک برش کوچک در شکم شما ایجاد می کند و یک پورت را به بدن شما وارد می کند. در واقع، آنها گاز دی اکسید کربن را از طریق درگاه پمپ می کنند تا شکم شما بزرگتر شود.
  3. سپس یک دوربین فیلمبرداری کوچک با نور (لاپاراسکوپ) از طریق پورت وارد بدنه می شود. دوربین فضای داخلی را روی یک صفحه نمایش به شما نشان می دهد.
  4. از طریق یک تا سه برش اضافی، جراح پورت‌های اضافی را وارد می‌کند و با استفاده از ابزارهای باریک و بلند، عمل را تکمیل می‌کند.
  5. تیم جراحی آستین معده را اندازه گیری می کند و سپس از یک استپلر جراحی برای تقسیم و جداسازی بقیه معده استفاده می کند.
  6. جراح بقیه معده شما را برمی دارد و سپس زخم های شما را می بندد.

عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده چقدر طول می کشد؟

در مقایسه با سایر جراحی های کاهش وزن، اسلیو معده یک روش نسبتا کوتاه و ساده است. بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد. البته ممکن است جراح از شما بخواهد که یک یا دو روز بعد از عمل در بیمارستان بمانید. برای کمک به کنترل درد و عوارض جانبی موقت جراحی مانند حالت تهوع.

بعد از جراحی اسلیو معده چه اتفاقی می افتد؟

در هفته‌ها و ماه‌های بعد، معاینات مکرر با تیم جراحی خود خواهید داشت. آنها پیشرفت کاهش وزن، شرایط سلامت مرتبط و هر گونه عوارض جانبی جراحی را زیر نظر خواهند داشت. آنها همچنین می خواهند بدانند که آیا شما به خوبی از خود مراقبت می کنید و از دستورالعمل های سبک زندگی لازم برای حفظ سلامتی و کاهش وزن پیروی می کنید.

آیا بعد از جراحی اسلیو معده رعایت رژیم غذایی ضروری است؟

در کوتاه‌مدت، باید دستورالعمل‌های رژیم غذایی سخت‌گیرانه‌ای را دنبال کنید تا مطمئن شوید که معده‌تان به‌درستی بهبود می‌یابد. پس از چند ماه، ممکن است رژیم غذایی معمولی تری داشته باشید، اما همچنان باید عاقلانه غذاهای خود را انتخاب کنید. از آنجایی که نمی توانید به اندازه قبل غذا بخورید، باید مطمئن شوید که آنچه می خورید به اندازه کافی مغذی است تا نیازهای انرژی شما را برآورده کند. شما مدت کوتاهی پس از جراحی شروع به مصرف ویتامین ها خواهید کرد و باید مصرف آنها را به طور مداوم ادامه دهید.

فواید اسلیو معده چیست؟

در مقایسه با سایر جراحی های چاقی، اسلیو معده ساده تر، سریع تر و ایمن تر است. افراد مبتلا به شرایطی که ممکن است واجد شرایط یک روش طولانی تر نباشند، اغلب می توانند جراحی اسلیو معده را تحمل کنند.

خطرات جراحی اسلیو معده چیست؟

همه جراحی ها دارای برخی خطرات و عوارض هستند. خطرات جراحی اسلیو معده عبارتند از:

  • خون ریزی
  • عفونت
  • واکنش به بیهوشی
  • نشتی خط اصلی

با اسلیو معده چقدر وزن کم خواهید کرد؟

میانگین کاهش وزن 25 تا 30 درصد وزن بدن شما در یک تا دو سال اول است. یعنی اگر قبل از عمل 300 کیلو وزن داشتید 100 کیلو وزن کم می کنید. البته، بسته به عادات سبک زندگی که بعد از جراحی کاهش وزن اتخاذ می کنید، ممکن است کم و بیش وزن کم کنید. اما میانگین کلی کاهش وزن بین 25 تا 30 درصد وزن بدن شما است.

نتیجه

اسلیو معده روشی ساده و بی خطر است که می تواند نتایج بسیار خوبی برای کاهش وزن داشته باشد. علاوه بر این، این روش باعث ایجاد یک تغییر غیرقابل برگشت در معده شما می شود که شما را مجبور به پیروی از اصول یک سبک زندگی جدید می کند. امروزه اضافه وزن یکی از مهم ترین دغدغه های هر فردی است، به همین دلیل جراحی های کاهش وزن به ویژه جراحی اسلیو معده طرفداران زیادی دارد، اما مراقب باشید که انتخاب پزشک مناسب رکن اصلی در انجام این روش است. دکتر باید باتجربه باشه و تجربه در این زمینه هنگام بررسی سایت دکتر زندی می توانید به آدرس مراجعه کنید dr-zandi.com می توانید با خیال راحت به وزن ایده آل خود برسید.

The post عمل اسلیو معده چیست؟ (همه ناگفته هایی که هیچکس به تو نمی گوید!) اولین بار در اسمارتک نیوز پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.