افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

عملیات کانتینری در چابهار به 100000 TEU رسید

  • کد خبر : 406983
عملیات کانتینری در چابهار به 100000 TEU رسید

به گزارش بازار، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تجهیز ۶ دستگاه جرثقیل سیار بندر چابهار به ابزار تخلیه و بارگیری کانتینری با استفاده از توان و دانش مهندسین کشوری خبر داد. این جرثقیل ها در چهار سال گذشته فعال نبوده اند و هم اکنون مهندسان فنی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توجه به […]

به گزارش بازار، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تجهیز ۶ دستگاه جرثقیل سیار بندر چابهار به ابزار تخلیه و بارگیری کانتینری با استفاده از توان و دانش مهندسین کشوری خبر داد.

این جرثقیل ها در چهار سال گذشته فعال نبوده اند و هم اکنون مهندسان فنی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توجه به دانش فنی بالایی که دارند، یکی از این جرثقیل ها را برای تخلیه و بارگیری کانتینر تجهیز و فعال کرده اند. بقیه در روزهای آینده فعال خواهد شد. به همین ترتیب وارد عملیات تخلیه و بارگیری خواهند شد.

از دلایل عدم استفاده از این جرثقیل ها تا کنون می توان به مشکلاتی اشاره کرد، به طوری که شرکت خارجی سازنده جرثقیل ها مجبور به تجهیز آنها به ابزارهای فوق الذکر با دریافت 80 هزار دلار هزینه نصب شد، اما به دلیل فشار تحریم های این کشور پس از ورود مهندسان ایرانی در عرض چند روز و بدون هیچ گونه هزینه ارزی و ریالی آغاز شد، جرثقیل ها به بهترین نحو تجهیز شدند تا به روند بارگیری و تخلیه کانتینرها در بندر کمک کنند. چابهار.

از جمله مزایای گنجاندن این دستگاه ها در عملیات بارگیری و تخلیه کانتینر در بندر چابهار، می توان افزایش سرعت عملیات و کاهش چشمگیر هزینه در این زمینه را در نظر گرفت، بنابراین انتظار می رود عملیات تخلیه و بارگیری از کشتی ها انجام شود. کاهش 45 درصدی نسبت به وضعیت فعلی که نوید توسعه روزافزون فعالیت ها در تنها بندر دریایی کشور را می دهد، تقریباً سه تا چهار روز زمان می برد.

گفتنی است طی 2 سال گذشته و با واگذاری توسعه بندر چابهار به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری کانتینری این بندر از صفر به حدود 70 هزار TEU کانتینر در سال 1402 افزایش یافته است. Se انتظار می رود که این رقم تا پایان سال جاری به بیش از 70 هزار TEU افزایش یابد و 100000 کانتینر باید نوسازی شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.