افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

عملیات تروریستی در لبنان اعلان جنگ است من از ایران قدردانی می کنم

  • کد خبر : 368814
عملیات تروریستی در لبنان اعلان جنگ است من از ایران قدردانی می کنم

به گزارش بازار به نقل از المنار، «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان امروز پنجشنبه درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان سخنرانی کرد. سید حسن نصرالله در سخنانی پس از گلایه از شهادت چند تن از نیروهای مقاومت در نبرد با دشمن صهیونیستی، تاکید کرد: اول از همه دولت لبنان، مراکز درمانی، بیمارستان ها و […]

به گزارش بازار به نقل از المنار، «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان امروز پنجشنبه درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در سخنانی پس از گلایه از شهادت چند تن از نیروهای مقاومت در نبرد با دشمن صهیونیستی، تاکید کرد: اول از همه دولت لبنان، مراکز درمانی، بیمارستان ها و پزشکان به دلیل فشار برای پذیرش تعداد زیادی از صدمات به خصوص در ناحیه چشم متحمل شده است، متشکرم. شاهد بزرگترین عملیات اهدای خون در تاریخ لبنان بودیم.

ما شاهد یک حماسه بزرگ انسانی و اخلاقی در سطح ملی و انسانی بودیم.

وی گفت: از همه کسانی که خون اهدا کردند تشکر می کنم. یکی از برکات خون های ریخته شده این بود که بار دیگر در لبنان شاهد حماسه بزرگ انسانی و اخلاقی در سطح ملی و انسانی بودیم. از کشورهایی که کمک های خود را به لبنان فرستادند، به ویژه ایران و عراق، قدردانی می کنم. دشمن صهیونیستی هزاران دستگاه پیام رسان را مورد حمله قرار داد و تمامی قوانین و خطوط قرمز را زیر پا گذاشت.

دشمن قصد داشت در عرض دو دقیقه 5000 نفر را بکشد.

وی در ادامه افزود: برخی انفجارها در بیمارستان‌ها، بازارها، جاده‌های عمومی، منازل و مکان‌هایی که غیرنظامیان در آن حضور داشتند رخ داده است. ده ها نفر به شهادت رسیدند و در میان آنها کودکان نیز وجود داشت. هزاران نفر نیز مجروح شدند و آمار نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد. دشمن صهیونیستی قصد داشت با انفجارهای روز سه شنبه 4000 نفر را به همراه اطرافیان خود در یک دقیقه نابود کند. روز چهارشنبه ده ها نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند. دشمن صهیونیستی بدون هیچ ملاحظه ای قصد داشت در عرض 2 دقیقه 5 هزار نفر را به هلاکت برساند.

جنایت اخیر در بیروت اعلان جنگ بود.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: آنچه رخ داد یک عملیات تروریستی بزرگ بود و ما حوادث سه شنبه و چهارشنبه گذشته را کشتار می نامیم. این وقایع را می توان اعلان جنگ نیز نامید. برخی از پیجرها از کاربران خود دور بودند و برخی دیگر هنوز توزیع نشده بودند.

وی در ادامه افزود: کمیته‌های تحقیقات داخلی در حوزه فنی و امنیتی تشکیل داده‌ایم و در حال بررسی همه فرضیه‌ها هستیم. ما هم به نتایج نیمه قطعی رسیده ایم اما منتظر تایید این نتایج هستیم. در مدت زمان کوتاهی این نتایج مشخص خواهد شد و در آن زمان اقدامات مناسب انجام خواهد شد.

آمریکا و ناتو از دشمن صهیونیستی حمایت می کنند

نصرالله افزود: بدون شک ضربه انسانی و امنیتی بزرگی را متحمل شدیم که در تاریخ مقاومت لبنان بی سابقه بود. این نوع کشتار، حمله و حمله به افراد بدون در نظر گرفتن اطرافیان جنایتی بی سابقه در جهان است. می دانیم که پیشروی های دشمن صهیونیستی در عرصه فناوری با حمایت آمریکا و ناتو محقق شده است. ماهیت جنگ درگیری است و دو روز گذشته برای ما سخت بود، اما این ضربه سخت و گسترده ما را متوقف نکرده و هرگز نخواهد داشت.

سید حسن نصرالله اعلام کرد: برای غلبه بر همه خطرات قوی تر خواهیم شد. معاون سابق ستاد کل رژیم صهیونیستی حوادث مناطق شمالی را اولین شکست تاریخی تل آویو توصیف کرد. حملات ما به دشمن بسیار مؤثر بوده است و این سخنان آن را ثابت می کند. همه عناصری که دشمن به شمال فرستاده است تاکید کرده اند که در این جبهه با خطر واقعی روبرو هستند.

اعتراف به شکست صهیونیست ها در جبهه شمالی

وی ادامه داد: تل آویو به شکست در جبهه شمالی اعتراف کرده است و همین موضوع باعث شده نتانیاهو و گالانت برای حل مشکل خود در این جبهه تلاش کنند. نبرد ما با دشمن صهیونیستی یکی از مهمترین اهرم هایی است که نیروهای مقاومت فلسطین برای مذاکره با آنها و توقف جنگ علیه غزه در دست دارند. دشمن قوانین درگیری را در نتیجه توازن قدرت بازدارندگی رعایت کرد. تل آویو تلاش می کرد با کشتار و ویرانی، دولت لبنان و مقاومت این کشور را تحت فشار قرار دهد و جلوی این جبهه را بگیرد.

ما از حمایت از غزه دست برنخواهیم داشت

وی همچنین افزود: روز سه شنبه از کانال های رسمی و غیررسمی پیام هایی مبنی بر توقف حمایت از غزه و توقف عملیات نیروهای لبنانی از جنوب دریافت کردیم. ما را تهدید کردند که اگر عملیات خود را متوقف نکنیم ضربات بیشتری متحمل خواهیم شد، اما باید بگویم که تسلیم این تهدیدات نخواهیم شد و از حمایت از غزه دست برنخواهیم داشت. ما به کابینه دشمن و ارتش رژیم صهیونیستی می گوییم که جبهه لبنان هرگز از آتش بس در غزه کوتاه نخواهد آمد.

هدف دشمن از ایجاد هرج و مرج در صفوف مقاومت محقق نشد

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: پایبندی مقاومت به همه اصول و مواضع خود به معنای آن است که دشمن صهیونیستی نتوانسته است به اهداف خود دست یابد. تل آویو رهبران مقاومت را برای حمله و تضعیف مقاومت از طریق بمباران های گسترده تحت فشار قرار داد. همه مجروحان در بیمارستان ها و رزمندگان مجروح روحیه بسیار بالایی دارند و بر ادامه ماموریت خود اصرار دارند.

وی تاکید کرد: شرمنده خانواده شهدا و مجروحان و صبر آنها هستیم. این پاسخ مقاومت و کشور ما به دشمن صهیونیستی است. هدف دشمن از بین بردن ساختار رهبری مقاومت و ایجاد سردرگمی در بین نیروهای مقاومت بود که لحظه ای محقق نشد. ما برای هر سناریویی آماده بودیم و جبهه نبرد ما تزلزل نکرده است. بنیان ساختاری مقاومت مستحکم است و دشمن باید بداند که انفجارهای دو روز اخیر هیچ خللی در ساختار رهبری مقاومت و حضور نیروها در جبهه‌های نبرد ایجاد نکرده است.

آوارگان صهیونیست به شمال بازنخواهند گشت

وی همچنین افزود: به نتانیاهو می گویم; آیا می توانید پناهندگان را به مناطق شمالی بازگردانید؟ شما هرگز نمی توانید این کار را انجام دهید. آنچه را که می خواهید انجام دهید. تنها راه بازگشت آنها توقف حملات به غزه و کرانه باختری است. تل آویو درباره ایجاد کمربند امنیتی در لبنان صحبت می کند و ما امیدواریم که این کار را انجام دهد. هرگونه ورود به خاک لبنان فرصتی تاریخی برای ما برای حمله به دشمن است که تأثیرات گسترده ای در جبهه نبرد خواهد داشت. این پیشنهاد فرمانده منطقه شمال رژیم صهیونیستی احمقانه است.

با چراغ قوه به دنبال تانک های آنها می گردیم و اگر آنها را پیدا کردیم به آنها سلام می کنیم. مقاومت 1978 و همه گروه های مقاومت 1982 بر آزادسازی نوار مرزی متمرکز شدند. اگر دشمن این کمربند امنیتی را ایجاد کند باید بداند که به تله و کمین تبدیل می شود و دشمن صهیونیستی با حساب سختی مواجه خواهد شد.

جنایت اخیر با قصاص منصفانه پاسخ داده خواهد شد

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اتفاقات دو روز گذشته با قصاص منصفانه و حسابرسی سخت مواجه می شود و هیچ وقت از زمان و مکان صحبت نمی کنم. خبر چیزی است که شما خواهید دید و نه چیزی که خواهید شنید، زیرا ما در دقیق ترین، حساس ترین و عمیق ترین قسمت نبرد هستیم. امیدواریم ملت لبنان از این روحیه مثبت به دور از تلاش برخی افراد برای تحریف صحنه های ایجاد شده در این کشور محافظت کند. نتانیاهو و گالانت احمق و خودشیفته رژیم صهیونیستی را به دره ای عمیق می راند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.