افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

عملیات انتقال گاز منطقه 6 پیشگام استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت بحران است

  • کد خبر : 344989
عملیات انتقال گاز منطقه 6 پیشگام استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت بحران است

رضا رفیعی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: این منطقه با 4700 کیلومتر خط لوله انتقال گاز، سه ایستگاه تقویت فشار و هفت مرکز بهره برداری از خطوط لوله، نقش حیاتی در تامین فشار باکیفیت در درب CT و درب دارد محل مصرف و همچنین در میانه 90 درصد گاز انتقالی در نیروگاه ها و […]

رضا رفیعی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: این منطقه با 4700 کیلومتر خط لوله انتقال گاز، سه ایستگاه تقویت فشار و هفت مرکز بهره برداری از خطوط لوله، نقش حیاتی در تامین فشار باکیفیت در درب CT و درب دارد محل مصرف و همچنین در میانه 90 درصد گاز انتقالی در نیروگاه ها و صنایع بزرگ کشور مصرف می شود.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد منطقه 6، عبور خط لوله از بستر دریا به جزیره قشم و استفاده از فناوری های نوین مانند «بسته آستین کامپوزیت» برای تعمیر خطوط لوله را برشمرد. همچنین بر اساس مصوبات اخیر وزارت نفت، استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت بحران، تحلیل داده های بزرگ و کنترل خوردگی خطوط لوله در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

رفیعی با اشاره به اهمیت استان های هرمزگان و کرمان به دلیل استقرار بزرگترین صنایع و نیروگاه های کشور در این مناطق، تاکید کرد: در فصل تابستان با گرمای شدید، گازرسانی به این نیروگاه ها برای تولید برق و تامین برق مردم انجام می شود. آسایش یکی از اولویت های اصلی منطقه است. علاوه بر این در فصل زمستان تامین به موقع گاز خانگی و حفظ پایداری حمل و نقل گاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر عملیات انتقال گاز منطقه 6 افزود: سال گذشته بیش از 22 میلیارد مترمکعب گاز از این منطقه منتقل شد و با توسعه 4720 کیلومتر خط لوله از زمان تشکیل منطقه در سال 1381، شبکه انتقال گاز تاکنون افزایش یافت. بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان ملی

وی تعامل منطقه با شرکت های دانش بنیان داخلی را نیز برشمرد و گفت: با استفاده از توانمندی جوانان ایرانی تعمیر استارت توربین گازی و شیر توپی ساخت خارجی برای اولین بار در داخل کشور انجام شده است که منجر به بیش از 14 میلیارد تومان پس انداز ارزی.

این مسئول از انعقاد دو تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی و دانشگاه هرمزگان برای حمایت از طرح های تحقیقاتی خبر داد و اظهار داشت: این اقدامات در راستای افزایش پایداری و تاب آوری شبکه حمل و نقل گاز به ویژه در سرمای ایستگاهی سال انجام شده است.

رفیعی در پایان تاکید کرد: منطقه 6 عملیات انتقال گاز با بهره گیری از فناوری های روز و بهره گیری از هوش مصنوعی برای تامین پایدار و موثر برق کشور در حال افزایش راندمان و کاهش ریسک های عملیاتی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=344989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.