افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

عملیات امداد در معدن در حال انجام است.

  • کد خبر : 371627
عملیات امداد در معدن در حال انجام است.

به گزارش صبح مجلس؛ محمد نصیری نماینده طبس در شورای اسلامیگفت: از سخنگوی محترم شورای اسلامی برای پیگیری موضوع معدن معدنچی ممنون آنها اول صبح با من تماس گرفتند و ماجرا را پیگیری کردند. با وزرای مربوطه هم تماس گرفتند. وزرا نیز پیگیر این ماجرا بودند. وی افزود: تونل سازی یکی از سخت ترین و […]

به گزارش صبح مجلس؛ محمد نصیری نماینده طبس در شورای اسلامیگفت: از سخنگوی محترم شورای اسلامی برای پیگیری موضوع معدن معدنچی ممنون آنها اول صبح با من تماس گرفتند و ماجرا را پیگیری کردند. با وزرای مربوطه هم تماس گرفتند. وزرا نیز پیگیر این ماجرا بودند.

وی افزود: تونل سازی یکی از سخت ترین و زیان آورترین مشاغل در معادن زغال سنگ است. بلوک های سقوط کرده تونل های عمیق هستند. زغال سنگ باید در سطح ملی بررسی شود. با همه این مشکلات بیشتر زغال سنگ کشور وارداتی است.

نماینده طبس گفت: نگاه ملی ایجاب می کند که در خصوص امنیت و تجهیزات تدابیری اتخاذ شود. در نهایت از این مشکلات و حوادث جلوگیری می شود. مجلس باید توجه ویژه ای به کارگران زغال سنگ در حوزه قانون گذاری داشته باشد.

نصیری گفت: در تامین اجتماعی و مشاغل زیان آور باید به این کارگران توجه ویژه داشته باشند. پیشنهاد من این است که در مناطق صعب العبور و زیان آور، اگر یک سال در معادن روباز در نظر گرفته شود، 2 سال در مناطق معدنی تونلی و زیرزمینی در نظر گرفته شود.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که معادن ما کاملا مکانیزه شود تا دچار حادثه نشویم. دولت باید تجهیزات لازم را فراهم کند. معادن باید به نیم سکه مجهز شوند.

نماینده کادر پزشکی تصریح کرد: تمامی دستگاه های امدادی بسیج شده اند. مشکل خاصی در حوزه کمک نداریم. با این حال، گاز مونوکسید کربن باید از معدنی که کارگران در آن محبوس شده اند خارج شود تا امدادگران بتوانند به کمک رسانی ادامه دهند. اگر گاز رها نشود، امدادگران نیز ممکن است مجروح شوند. گفته می شود 21 کارگر در این بلوک گرفتار شده و 30 نفر نیز تاکنون جان باخته اند.

نصیری در پایان گفت: جلسه بحران بعد از ظهر در طبس با حضور وزرای مربوطه برگزار می شود تا برنامه ریزی های لازم انجام شود. من هم در این جلسه حضور خواهم داشت./انتهای پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19698

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.