افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

عملکرد ضعیف مدیران راه و شهرسازی دولت سیزدهم در تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 321778
عملکرد ضعیف مدیران راه و شهرسازی دولت سیزدهم در تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن

اطلاع رسانی کند صبح مجلس.به حبیب قاسمی وی در رابطه با اقدامات وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه مسکن گفت: پس از تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید مسکن در سال 1400، اقدامات خوبی در حوزه مسکن انجام شد. ماده . ساخت و ساز مسکن در سراسر کشور منجر به بهبود طول شاخص […]

اطلاع رسانی کند صبح مجلس.به حبیب قاسمی وی در رابطه با اقدامات وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه مسکن گفت: پس از تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید مسکن در سال 1400، اقدامات خوبی در حوزه مسکن انجام شد. ماده . ساخت و ساز مسکن در سراسر کشور منجر به بهبود طول شاخص مالکیت مسکن تا دهک های پایین جامعه شده است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به عدم تحقق اهداف ساخت و ساز مسکن در دولت سیزدهم، ادامه داد: بخش زیادی از ناکامی ها در اجرای قانون جهش تولید مسکن به عملکرد مسئولان وزارتخانه مربوط می شود. راه و شهرسازی زیرا بر اساس این قانون، وزارت راه موظف است سازوکار مناسبی برای رشد تولید و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و خانه دار شدن مردم ایجاد کند.

وی با اشاره به اجرای ساخت بیش از 2.5 میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور با میانگین پیشرفت فیزیکی 40 درصد گفت: در برخی مناطق واحدهای مسکونی تا 80 درصد پیشرفت داشته و در برخی دیگر پروژه ها در حال انجام است. مراحل واگذاری زمین، عقد قرارداد با پیمانکار و… اما در مجموع با همه تلاش های صورت گرفته، روند ساخت مسکن در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم چندان موفق نبوده است.

بیشتر بخوانید:اولویت های کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه هفتم توسعه بررسی شد

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: یکی از دلایل کندی روند ساخت مسکن مربوط به روند الحاق اراضی خارج از محدوده شهر است که بر اساس قوانین شورای عالی شهرسازی یا شهرداری ها باید بدون تاخیر انجام شود و سپس فرآیند تغییر کاربری در کمیسیون ماده 5 که اختیار تصمیم گیری در مورد تغییر کاربری مربوط به شورای عالی شهرسازی در مراکز استان های تحت مدیریت است. استاندار یا معاون عمرانی استانداری، اما متاسفانه مشکلاتی در این زمینه وجود داشته که نشان از کم توجهی مسئولان و یا بی اطلاعی کافی از مسائل دارد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مسئولان وزارت راه برای اخذ سند رسمی برای اراضی دولتی که از چند سال گذشته در اختیار این وزارتخانه بوده اقدام عاجل انجام نداده اند. در سال های اخیر و همین امر باعث شده است که برخی از زمین ها دچار اختلاف شده و مشکلاتی پیش بیاید و روند خانه سازی و اجرای پروژه های نهضت ملی با تاخیر و کندی پیش برود. این نیز منشأ خود را در کوتاهی یا عدم انجام وظایف مدیران کل وزارت راه و شهرسازی استان ها و شهرستان ها دارد./انتهای پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17659

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=321778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.