افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

عملکرد ضعیف بانک در مقایسه با کل بازار سهام

  • کد خبر : 408950
عملکرد ضعیف بانک در مقایسه با کل بازار سهام

هادی بهرامی بازار: صنعت بانکداری نقش مهمی در گردش نقدینگی ایفا می کند و یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است، بنابراین تحلیل و بررسی شاخص صنعت و اقدامات موسسات آن برای اتخاذ تصمیمات مالی صحیح حائز اهمیت است. با افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی موجود، درآمد برخی از شرکت ها به دلایل مختلف […]

هادی بهرامی بازار: صنعت بانکداری نقش مهمی در گردش نقدینگی ایفا می کند و یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است، بنابراین تحلیل و بررسی شاخص صنعت و اقدامات موسسات آن برای اتخاذ تصمیمات مالی صحیح حائز اهمیت است. با افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی موجود، درآمد برخی از شرکت ها به دلایل مختلف کاهش می یابد که در صنعت بانکداری از حساسیت بیشتری برخوردار است. زیرا مستقیماً به نقدینگی و خدمات مالی مربوط می شود. بورس و به دنبال آن گروه بانکی طی هفته گذشته با افت قابل توجهی مواجه شد و باعث افت شدید برخی نمادها شد که در نهایت منجر به نشت نقدینگی شد. شرکت های بانکی بیشترین زیان را نسبت به سایر شرکت ها داشته اند. بنابراین جلوتر از شاخص بورس حرکت کرده و کاهش شارپ باعث کاهش قابل توجه ارزش بازار شده است.

شاخص گروه بانکی در هفته گذشته با افت 4.5 درصدی مواجه بوده که دقیقاً برابر با شاخص کل بورس است و نشان می دهد که بخش بانکی بیشترین افت را نسبت به سایر صنایع داشته است. لازم به ذکر است که حجم عرضه یا فشار فروش از نوسانگر حجم هفته گذشته قابل مشاهده است و بر اساس رفتار گذشته شاخص صنعت، به نظر می رسد فشار فروش در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد. شاخص این گروه در ماه گذشته بازدهی منفی 8.5 درصدی و در 6 ماهه اخیر 15 درصد را به ثبت رسانده است که نشان دهنده عملکرد ضعیف سهام مؤسسات اعتباری در کوتاه مدت و میان مدت است.

شاخص بخش بانکی حدود یک ماه پیش با واکنش منفی نسبت به مقاومت ایستا 9200 واحدی مواجه شد و پس از آن کاهش بیشتر را پیش بینی کردیم و اکنون شاهد کاهش چشمگیر قیمت ها و شاخص هستیم. در حال حاضر حمایت استاتیکی اصلی 7600 واحدی و 7600 واحدی را آخرین ایستگاه های روند نزولی شاخص در نظر می گیریم و این پیش بینی مبتنی بر بررسی رفتار تاریخی، کشش و بی ثباتی بازار سهام است. وضعیت اقتصاد. کشور و برآورد محاسبات فراکتال. به نظر می رسد شاخص گروه بانکی طی هفته آینده با افت 3.5 درصدی مواجه شود و به پایین ترین حد قبلی خود در محدوده 7600 واحدی برسد.

شاخص گروه بانکی در هفته گذشته با افت 4.5 درصدی مواجه بوده که دقیقاً برابر با شاخص کل بورس است و نشان می دهد که بخش بانکی بیشترین افت را نسبت به سایر صنایع داشته است. سهام بانک شهر با 9.2+ درصد و سهام بانک پارسیان با 10.3- بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. به نظر می رسد شاخص گروه بانکی طی هفته آینده با افت 3.5 درصدی مواجه شود و به پایین ترین حد قبلی خود در محدوده 7600 واحدی برسد.

بخش بانکی هفتمین بخش بورس است و ارزش بازار آن با وجود کاهش 20 درصدی در یک سال به 409 همت (یک میلیارد تومان) رسیده است. ارزش کل معاملات گروه بانکی بالغ بر 117 میلیارد تومان است. این در حالی رخ می دهد که ارزش معاملات سایر صنایع شاخص ساز بزرگتر از صنعت بانکداری تقریباً کمتر از 100 میلیارد تومان است و سهام بانکی نقدشوندگی بیشتری دارد. البته به طور کلی ارزش معاملات در بازار سهام در پایین ترین سطح خود قرار دارد و ریسک انحلال سهام شرکت ها افزایش یافته است و سرمایه گذاران در بازار سهام نگران ارزش بازار سهام خود در روزهای منفی هستند.

سهام بانک ملت -8.5٪، پاسارگاد -3.3٪، شهر +9.2٪، تجارت -6، پارسیان -10.3٪، صادرات -8.9٪، اقتصاد نوین -7.5٪، خاورمیانه -2.9٪، پست بانک -4.8٪. ، سامان -4.7٪، کارآفرین -0.6٪، آینده -2٪، روز -0.7٪، گردشگری -5.5٪، سینا 5 -8٪، رسالت -7٪، ملتها -4.5٪، سرمایه -0.3٪ و ایران زمین – آنها هفته گذشته 1 درصد انصراف دادند که بیشترین افزایش قیمت سهام بانک شهر با 9.2+ درصد بود. از سوی دیگر، سهام بانک پارسیان با 10.3- درصد بیشترین افت قیمت را تجربه کرد.

سهام بانک ملت با 130 همات (یک میلیارد تومان) که تقریباً 32 درصد ارزش کل صنعت بانکی را شامل می شود، بالاترین ارزش بازار را دارد و با نسبت P/E ttm 1.3 در سال 1402 معامله می شود که ارزشی است. بزرگترین نماد سودآوری است و عموما توجیه اقتصادی دارد. اما از نظر فنی به بازده مورد انتظار سهامداران نمی رسد و اگر سود خالص (EPS) یا حداقل (DPS) به بازار این سهام تزریق شود، اهداف بالا محقق می شود!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.