افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

علی آبادی: ترانزیت برق با کشورهای همسایه باید افزایش یابد

  • کد خبر : 396617
علی آبادی: ترانزیت برق با کشورهای همسایه باید افزایش یابد

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی. وزارت نیرو (پاوان)، «عباس علی آبادی» با اشاره به اشتراکات تاریخی فراوان دو کشور ایران و آذربایجان، گفت: برنامه های زیادی برای ادامه و تقویت همکاری های دو کشور در دستور کار داریم. وزیر نیرو همچنین همکاری ایران و آذربایجان در خصوص سد خداآفرین را مورد […]

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی. وزارت نیرو (پاوان)، «عباس علی آبادی» با اشاره به اشتراکات تاریخی فراوان دو کشور ایران و آذربایجان، گفت: برنامه های زیادی برای ادامه و تقویت همکاری های دو کشور در دستور کار داریم.

وزیر نیرو همچنین همکاری ایران و آذربایجان در خصوص سد خداآفرین را مورد تاکید قرار داد و گفت: این سد توسط دو طرف ساخته شده است.

وی یادآور شد: برای سد قزقلاسی و اردوآباد طرح تفصیلی داریم. بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد روند اجرای این پروژه ها تسریع شود.

وی تصریح کرد: ارتباط برق ایران و آذربایجان هم اکنون برقرار است و پیش بینی می شود تا تابستان سال آینده افزایش یابد و پیشنهاد شده است در این زمینه مذاکراتی بین روسیه، آذربایجان، ایران، امارات و عربستان انجام شود. . در حال حاضر مذاکراتی با روسیه انجام شده و مقرر شد در جلسه بعدی این موضوع پیگیری شود. ایجاد این خط برق برای هر دو طرف از نظر اقتصادی بسیار مفید خواهد بود.

علی آبادی تصریح کرد: در زمینه های فنی تخصصی مذاکراتی انجام شد و بر این اساس تمایل برای بازدید از امکانات فنی دو کشور اعلام شد.

«شاهین مصطفی یوف» با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان بسیار گسترده است، تصریح کرد: از این نظر همکاری های چشمگیری بین دو طرف در زمینه آب و برق وجود دارد. از جمله می توان به پروژه های خداآفرین و قیزقلعه ای اشاره کرد.

معاون نخست وزیر و آذری رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان با اشاره به تبادل نظر در نشست مشترک با وزیر نیرو برای توسعه همکاری ها در حوزه انرژی افزود: ما نیز شاهد ایجاد همکاری بین دو کشور ایران و آذربایجان در زمینه احداث نیروگاه.

وی یادآور شد: همکاری های بسیار خوبی بین ایران و آذربایجان در زمینه آب ایجاد شده است. حدود سه سال پیش آذربایجان 50 سال همکاری با ایران در زمینه آب را جشن گرفت.

مصطفی یوف تصریح کرد: در خصوص اجرای توافقنامه مرازاد و اردوباد که در سال 1393 به امضا رسید تبادل نظر شد و مقرر شد این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: ارتباط برق ایران و آذربایجان در پنج نقطه برقرار است و قرار شد همکاری در این زمینه بررسی شود. همچنین در مورد همگام سازی برق سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه تبادل نظر شد و یک شرکت ایرانی برای ارزیابی فنی و اقتصادی این موضوع تعیین شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.