افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

علیرضا شکوهی – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 212154
علیرضا شکوهی – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

حالت: گیلان حوزه انتخابیه: رشت شعار انتخاباتی: (انتخاب درست امروز شما برابر است با آرامش فردا) ستاد بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ انتخاب کارآمدی و شایستگی» تلاش می کند با فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفی کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی، گامی در جهت تصمیم گیری صحیح مردم و برگزاری […]

  • حالت: گیلان
  • حوزه انتخابیه: رشت
  • شعار انتخاباتی: (انتخاب درست امروز شما برابر است با آرامش فردا)

ستاد بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ انتخاب کارآمدی و شایستگی» تلاش می کند با فراهم آوردن بستر مناسب برای معرفی کاندیداهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی، گامی در جهت تصمیم گیری صحیح مردم و برگزاری انتخابات پرشور بردارد.

علیرضا شکوهی وی یکی از نامزدهای نمایندگی دوازدهمین دوره شورای اسلامی است. در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از وی و پاسخ‌های او به پرسش‌های مهر را در دو بخش کشوری و استانی بخوانید:

– کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه گیلان با بیش از 15 سابقه مدیریت در شهرهای مختلف

* به نظر شما مهمترین آسیب عملکردی شورای اسلامی چیست؟

عدم شفافیت نمایندگان چه مالی و چه در رای گیری و اینکه نمایندگان فراموش نکنند که نماینده مردم هستند و وظیفه احترام به تصمیماتی است که به نفع مردم است نه افراد یا گروه های خاص.

مجلس برای تقویت نقش نظارتی و قانونگذاری خود چه اقداماتی باید انجام دهد؟

صرف نظر از موانع متخلفان، باید در صورت لزوم به آنها رسیدگی کنند و در این راستا از مراجعه به مشاوران جوان و با تجربه نهراسند.

* چرا نمایندگان نباید اسیر تجمل گرایی شوند و چه تدابیری برای جلوگیری از این آسیب لازم است؟

اگر نمایندگان مردم تجمل شوند از مردم فاصله می گیرند و درد آنها را نمی فهمند و دیگر نماینده مردم نیستند. برای جلوگیری از این امر، قبل از نمایندگی و در طول دوره نمایندگی، شفافیت مالی برای آنها و وابستگان درجه یک آنها داشته باشید.

*همکاری و همکاری مجلس با سایر قوا و نهادها چه تأثیری در پیشرفت کشور می تواند داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین جلوه این همکاری چیست؟

برای پیشرفت کشور همکاری صددرصدی نیروها ضروری و الزامی است و بزرگترین جلوه این همکاری، پیشرفت کشور در عرصه های اقتصادی، علمی و نظامی است. البته این همراهی نباید به گونه ای باشد که حالت تسلیم در برابر نیروهای دیگر را برانگیزد.

* پاسخگویی به مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این اهمیت غفلت کنند چه پیامدهای منفی ایجاد می شود؟

باعث دلسردی و ناامیدی افراد می شود و ممکن است افراد به دلیل این دلسردی خود را در کاری که باید انجام دهند قرار دهند و حمایت لازم را انجام ندهند. و این برای کشور بسیار بد است. نماینده همیشه باید آگاه باشد که اگر کاری کند که مردم را دلسرد کند به انقلاب و کشور خیانت کرده است.

* اجتماعی بودن باید یکی از ویژگی های مهم هر نماینده باشد. چگونه یک نماینده می تواند این ویژگی را بدون گرفتار شدن در ورطه مردمی سازی و شعارهای غیرواقعی انجام دهد؟

شما باید توانایی دیدن آینده را داشته باشید و همیشه واقع بینانه به مسائل و مشکلات مردم نگاه کنید. و از تعصبات دوری کنید. برای این کار باید اطلاعات خود را نسبت به مشکلات کشور و منطقه خودتان افزایش دهید و کاملا به روز باشید.

* طبق قانون اساسی یک نماینده مسئول همه مردم ایران است. برای تحقق این اصل مهم و پرهیز از تفرقه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

همیشه منافع ملی را برتر از منافع منطقه ای یا جزئی بدانیم. و فقط به منافع رشته خود فکر نکنید.

  • سوالات استانی:

* برای ترویج محصولات استراتژیک گیلان از جمله برنج و زیتون چه برنامه ای دارید؟

* با توجه به ایجاد دبیرخانه اتحادیه «اوراسیا» در گیلان، برای توسعه صادرات استان چه اقداماتی باید انجام شود؟ به نظر شما چه اقداماتی برای توسعه صادرات دریایی باید انجام شود؟

به گفته صادرکنندگان، قوانین دست و پاگیر باید حذف شود و دولت مجبور شود مقررات کشور مقصد را به صادرکنندگان اعلام کند و آنها را وادار به رعایت آن کند تا محصولات عودت داده نشود. معافیت مالیاتی صادرکنندگان و حذف مقررات دست و پاگیر گمرکی

* برای حفظ اکوسیستم طبیعی گیلان از جمله تالاب انزلی و جلوگیری از گرفتار شدن این تالاب به سرنوشت دریاچه ارومیه چه باید کرد؟

در سطح کلان باید واحد مدیریت آب تشکیل شود تا این سمت بتواند در مورد سدها و آب در سطح کشور نظر دهد. مثلاً این سدهایی که ساخته می شود برای اکوسیستم مشکل ایجاد نمی کند؟ آیا ارتباط دریاچه خزر با دریای عمان برای منطقه موثر و مفید است یا خیر؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.