افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

علوم انسانی نباید تحت الشعاع علوم مهندسی و پزشکی قرار گیرد

  • کد خبر : 185654
علوم انسانی نباید تحت الشعاع علوم مهندسی و پزشکی قرار گیرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزنشست دانشگاه حکمت بانیان صبح امروز سه شنبه با حضور سید ابراهیم رئیسی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه امام حسین (ع). بیشتر بخوانید: رئیسی: اجازه نمی دهیم فساد در هیچ جایگاهی ریشه دواند آیت الله رئیسی رسالت اصلی موفقیت های دانشگاه امام حسین(ع) را برشمرد و گفت: ماموریت سپاه […]

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزنشست دانشگاه حکمت بانیان صبح امروز سه شنبه با حضور سید ابراهیم رئیسی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه امام حسین (ع).

بیشتر بخوانید:

رئیسی: اجازه نمی دهیم فساد در هیچ جایگاهی ریشه دواند

آیت الله رئیسی رسالت اصلی موفقیت های دانشگاه امام حسین(ع) را برشمرد و گفت: ماموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسداری از انقلاب اسلامی است که مبتنی بر کار علمی و کاملاً بر دانش است.

وی افزود: رسالت این دانشگاه پشتوانه علمی نهضت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهضت رصد انقلاب اسلامی است. یک سری الزامات دارد.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: عمده تلاشی که عزیزان در این دانشگاه انجام داده اند این است که از مقاله محوری به مسئله محوری برسیم. آزمون علمی، نظریه پردازی و تولید علم بسیار مهم است؛ این مهارت آموزی در کنار آموزش علمی در دانشگاه ها بسیار مهم است.

رئیسی گفت: دوستان هم در علوم انسانی و هم در علوم پایه و هم در زمینه های دیگر کارهای خوبی انجام داده اند و در این زمینه مبانی بسیار خوبی داریم و در دنیا صدا داریم و می توان تمدن نوین اسلامی و تمدن را در جهان شکل داد. نام دین و ارزش های دینی

ما نیازمند نیروی انسانی کارآمد، آگاه، آموزش دیده و پرورش یافته و دلسوز دین و ارزش های انقلاب اسلامی و مردم هستیم. ما به نیروی انسانی کارآمد و دارای دانش و مهارت و از همه مهمتر پرورش یافته و دلسوز دین و ارزش های انقلاب اسلامی و به فکر مشکلات مردم نیاز داریم.

تربیت نیروی انسانی در سطح انقلاب در گرو تحول دانشگاه ها است

رئیس جمهور درباره تولید علم و دانش گفت: بسیار مهم است که بتوانیم نیروی انسانی متوازن را در دانشگاه تشکیل دهیم، علم و دانش تولید کنیم و از فناوری های نوین برای توسعه کشور استفاده کنیم و تحول دانشگاه ها به این بستگی دارد. .

رئیسی بیان کرد: دانش آموز ما وارد میدان تلاش می شود، فرمول را خوب می شناسد، می تواند در امتحان نمرات خوبی کسب کند، می تواند در مرحله علم، دانش و دانش فرمول را به دیگران منتقل کند، اما در زمینه اجرای آن. ، ممکن است موفقیت لازم را نداشته باشید. در اینجا بهبود دانش و مهارت مهم است.

وی تصریح کرد: به عنوان یک قاضی می بینیم که یکی از وکلای ما با مفاهیم اولیه حقوق آشنایی زیادی دارد اما وقتی پرونده ای برای رسیدگی در اختیار او قرار می گیرد باید از قانون مدنی، تجارت، قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات اسلامی استفاده کند. بسیاری از قوانین دیگر او در رسیدگی به پرونده یک مهندس مسئول نیروی انتظامی است و اینجا دیگر بحث کلاس و دانشگاه و تدریس نیست، بلکه بحث اجراست و آنچه در یک مورد آموخته است باید اجرا کند.

رئیس جمهور گفت: بحث علوم انسانی و پایه بسیار مهم است، ما به مهندسی و علوم پزشکی اهمیت می دهیم، اما علوم انسانی و علوم پایه نباید تحت الشعاع مهندسی و شاید علوم پزشکی قرار گیرد، آنها جایگاه خاص خود را دارند و علوم انسانی. جایگاه آنهاست و ما در علوم انسانی حرفی برای گفتن داریم. آیا مشارکت ما در علوم انسانی در دنیا به اندازه ای که باید باشد؟

آیت الله رئیسی تصریح کرد: تهدیدات و تحریم هایی علیه صنایع هسته ای و نظامی وجود داشته است، اما چرا در این صنایع پیشرفت بیشتری نسبت به خودروسازی و صنایع داخلی وجود دارد، دستوری حل نمی شود، کار با پیگیری مجدانه حل می شود. .

رئیس جمهور با اشاره به تغییر دیدگاه که به معنای تغییر شناختی و تغییر فرآیند است، گفت: روش کار در دانشگاه ها به این صورت است که دانشجو سر کلاس می آید، تحقیق می کند، نمره می گیرد و بعد فارغ التحصیل می شود، بازنگری که باید در دانشگاه انجام شود. این فرآیندها و این چشم انداز دانشگاه را متحول خواهد کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: موضوع بعدی تحول در نهاد و سازمان کار است که بتواند این تحول را در این سازوکار و این سازماندهی کار به طور کامل دنبال کند و همه اینها برای انجام تحول لازم است و اگر این کار انجام شود. ما شاهد تحول خواهیم بود در کشور Fue.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: قطعا توانمندی های زیادی داریم که دولت می تواند آن ها را اجرا کند و مشکلات مردم را حل کند. اولین نکته در این زمینه کسب دانش، فرمول های علمی، تولید علم، داشتن نظریه و نظریه پردازی است. نکته دوم شناخت جامعه و نیازهای آن است. دانشمندی که از نیازهای خود و جامعه بی خبر باشد، هر چقدر هم که دانشش افزایش یابد، در نوشتن کتاب و ارائه فرمول بسیار خوب است.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) فرمود: علم المبید و علم المصوع به معنای علم تدوین شده است و هر چه بگویم سریع جواب می دهد اما علم المبید یک است. علمی که در ذات انسان است و بسیار مهم است که بتواند دانش مفیدی تولید کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.