افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

علم الهی حضرت فاطمه معصومه (س) برگرفته از ائمه اطهار علیهم السلام – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 259354
علم الهی حضرت فاطمه معصومه (س) برگرفته از ائمه اطهار علیهم السلام – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه دین و اندیشه: فردا اول ذی القعده آغاز دهه کرامت است و این روزها بیش از هر زمان دیگری جلوه های ارادت به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را می بینیم. او می خورد. سلام بر آنان، فضائل و مناقب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را حتی قبل از […]

خبرگزاری مهر – گروه دین و اندیشه: فردا اول ذی القعده آغاز دهه کرامت است و این روزها بیش از هر زمان دیگری جلوه های ارادت به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را می بینیم. او می خورد. سلام بر آنان، فضائل و مناقب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را حتی قبل از ولادت آن حضرت ذکر کرده اند.

امام جعفر صادق (علیه السلام) در حدیثی معروف قبل از ولادت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) است. وی از تشییع پیکر مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم و در قم خبر داد. این بار فرموده بودند: «حرم خدا مکه است و… قم کوفه کوچکی است و سه در از هشت در بهشت ​​به سوی قم باز می شود، به زودی بانویی از نسب من در قم به خاک سپرده می شود و آن حضرت. نام فاطمه دختر موسی است و همه شیعیان من با شفاعت او وارد بهشت ​​می شوند.

بعد از حضور مقدس امام رضا (ع)به) در ایران، زمانی که معظم له مجبور به پذیرش سوگند ولایت شد، شاهد حضور طیف وسیعی از برادران و خواهران ایشان و دیگر نوادگان ائمه در ایران هستیم. امام رضا (به) بهترین چهره خاندان عصمت و طهارت.به) و استوانه از اهل بیت بودند، به ویژه که از نظر ظاهر، پیامبر را نفر دوم حکومت می دانستند، لذا نزدیکانشان به ایران رفتند.

حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت امام رضا (ع)به) آنها از یک مادر هستند و به ایران آمده اند تا در کنار برادر و امام زمانشان باشند. هدف حضرت از هجرت به ایران بود مارو اما وقتی به ساوه رسیدند مریض شدند و احساس کردند که از این بیماری بهبودی نمی یابند. تا زمان.

بعد از حضرت عباس سلام الله علیها حضرت معصومه تنها شخصی است که از حضرت معصومه برای ایشان زیارت نامه دارد. زیارت نامه حضرت معصومه از امام رضا نقل شده و عظمت خارق العاده حضرت معصومه را نشان می دهد. فرازها و مفاهیم ذکر شده در زیارت خاصه حضرت معصومه بیانگر مقام شامخ و شایسته آن بانوی بزرگوار در پیشگاه پروردگار و امام معصوم است.

این زیارت نیاز به دقت بیشتری دارد. بخشی دیگر از زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها بحث عواقب خیر است; «خداوندا این من از شما می پرسم که شما نتیجه می گیرید لیوارد با خوشحالی; خدایا از تو می خواهم که کارم را با خوشی تمام کنی.» سپس ادامه می دهد: “نه تو چیزی از من دزدی یو فای; خدایا آنچه را که در آن هستم از من نگیر.» حال این سؤال پیش می‌آید که زائر چه کرده است که نباید از او سلب شود؟ پاسخ این سؤال مهم را می‌توان با بررسی خود زیارتنامه دید. ، زیرا در عبارات فوق آمده است: «و که خیر او از ما می دزدد با دانستن اینکه; از خدا می خواهم که ما را از معرفت اهل بیت محروم نکند. حاصل این دو عبارت این است: بارالها علم و ولایت اهل بیت(ع)به) آن را از ما نگیرید! زیرا همین معرفت است که موجب رستگاری و سعادت مؤمن می شود.

بعد از حضرت عباس سلام الله علیها حضرت معصومه تنها شخصی است که از حضرت معصومه برای ایشان زیارت نامه دارد. زیارت نامه حضرت معصومه از امام رضا نقل شده و عظمت خارق العاده حضرت معصومه را نشان می دهد. آیات و مفاهیم در مورد زیارت بخصوص حضرت معصومه مذكور مقام شامخ و شايسته آن بانوي بزرگوار را در نزد پروردگار و امام معصوم بيان مي كند.

عاقبت خیر آن چیزی است که با علم و راهنمایی اهل بیت(ع)به) برو از این دنیا در نتیجه معنای رستگاری و سعادت حاصل در زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها همان ولایت اهل بیت است.به) و فاطمه معصومه واسطه نجات مؤمن است.

البته هر چند طبق منابع اسلامی خداوند متعال اهل بیت را دوست دارد.به) در دل همه شیعیان نهاده است، اما رستگاری که حاصل شناخت اهل بیت است.به) تلاش و کوشش بسیار می طلبد و یکی از واسطه های این رستگاری که راه انسانیت را هموار می کند حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها از آنجاست که در زیارت بعد از سلام بر چهارده معصوم پرسیدیم: «اللَّهُ عَلَمْ». در بین ما و بین شما قیمت عزیز; خداوند بین ما و شما در بهشت ​​علم و شناخت قرار دهد.» سپس از فاطمه معصومه سلام الله علیها می خواهیم که واسطه چنین فیض ما باشد: فاطمه شفاعت کن لیوارد قیمت عزیز؛ آه تو فاطمه معصومه، مرا در بهشت ​​شفاعت کن. زیرا شما در پیشگاه خداوند مقام والایی دارید. پس فاطمه معصومه سلام الله علیها واسطه این فیض بزرگ است; یعنی رستگاری و سعادت مؤمن و این سود. ممنوع این بستگی به یافتن دانش در مورد موقعیت شما دارد. چون امام دعا می کندبه) گفتند: مرد زرها. دانش در سمت راست شما بنابراین او دارد عزیز; هر کس فاطمه معصومه(س) را با علم به او زیارت کند، بهشت ​​بر او واجب می شود.

علم الهی حضرت معصومه (س)س)

در مورد فضیلت علم الهی حضرت معصومه سلام الله علیها آمده است: روزی عده ای از شیعیان به زیارت امام کاظم آمدند.به) وارد مدینه شدند. قصدشان در این جلسه بیان سؤالاتی بود که پاسخ آنها را نمی دانستند و می خواستند از حضرت راهنمایی و راهنمایی بگیرند. وقتی به در خانه موسی بن جعفر رسیدبه) وقتی رسیدند به آنها خبر دادند که امام به مسافرت رفته است. اما فاطمه معصومه سلام الله علیها. سوالات شما کتبا پاسخ دادند و به او رساندند.

پس از خروج از مدینه، چون امام از سفر بازگشت، به حضور مبارک موسی بن جعفر بازگشتند.به) مورد تجلیل قرار گرفتند. وقتی امام (به) خبر حضور او را در مدینه شنیدند و سؤالات آن جمعیت و پاسخ های فاطمه معصومه سلام الله علیها را مشاهده کردند و سه بار گفتند: «قربان». پدر اویعنی: پدرش فدای او شود. علم الهی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگرفته از محضر ائمه اطهار(ع)به) زیرا در غیر این صورت کسی در آن سن کم نمی تواند به سؤالات علما و دانشمندان پاسخ دهد.

حسن بن محمد قمی در کتاب تاریخ شهر قم می نویسد: «در سال 200 هجری قمری. مامون خلیفه عباسی، امام علی بن موسی رضایت (به) از مدینه به مارو خواهرش در سال 201 برای ملاقات برادر و امام راهی خواست. مارو تبدیل شود. گفته می شود پس از دریافت نامه از برادر بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آماده سفر شد.

او با کاروانی از برادران و بستگانش راهی ایران شد. وقتی به ساوه رسیدند با دشمنان اهل بیت جنگ سختی داشتند.به) و همه برادران و برادرزاده هایش شهید شدند. فاطمه معصومه (سلام الله علیها) پس از دیدن اجساد غرق شد از خون عزیزانش بیمار شد. پس از این واقعه، حضرت به غلام خود دستور داد تا او را به قم ببرد. پس از این حادثه تلخ، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) عازم قم شد و پس از روزهای سخت، در حالی که در سوگ شهادت عزیزانش غمگین بود، در قم چشم از جهان فروبست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=259354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.