نماینده و فقیه رضوی در خراسان گفت: پذیرش دستورات پیامبر رکن اساسی تحقق ایمان به خداست.
به گزارش «اناخاب»، احمد علمهادی در پنجمین جلسه تفسیر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان سال جاری که در حسینیه دفتر نماینده فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت. استان: یکی دیگر از آیات تامل برانگیز قرآن، آیه 65 سوره نساء است. خداوند در این باره می فرماید: ای پیامبر، کسانی که به تو اتکاء می کنند، ایمان نمی آورند تا اینکه تو را در اختلافات و امور مختلف زندگی داوری کنند و از حکومت تو ناراحتی و باری احساس نکنند و تسلیم شوند. حکومت. حکومت.” بودن”.
به گزارش مهر، نماینده و فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ایمان به خدا شامل سه چیز است: اعتقاد به احکام الهی، اعتقاد به وحی الهی و دستورات پیامبر و در نهایت اعتقاد به معاد است. : برخی از افراد با اتفاقاتی که در زندگی برایشان پیش می آید مواجه می شوند، فکر می کنند اگر شرایط زندگی متفاوت بود برایشان بهتر بود. در واقع این رفتار نشان دهنده ناقص بودن اعتقاد و ایمان آنها به خداست.
وی شبهه مذکور را نفی یقین به حکمت خداوند دانست و گفت: اگر انسان به حوادث و گذر زندگی خود بنگرد متوجه می شود که بیشتر خواسته های محقق نشده اش به نفع خود و دیگران بوده است. که محقق شده اند. تعارف به نفع است و منافع زیادی برای انسان به همراه نداشته است. در نتیجه به راحتی و حکمت خداوند در زندگی پی می برد.
علم الهادی با بیان اینکه در برخورد با احکام دین نیز همین شبهه در گروهی وجود دارد، ادامه داد: برخی همه کارها و دستورات خداوند را قبول ندارند، یک قسمت را دوست دارند و قسمت دیگر را پیدا کن سنگین است. در حالی که مؤمن واقعی کسی است که تمام دستورات پیامبر (ص) را اطاعت کند و حتی اگر یکی از آنها را نپذیرد، کافر محسوب می شود.
نماینده و فقیه در خراسان رضوی در ادامه این مطلب را تشریح کرد و افزود: خداوند در آیه 150 سوره نساء این معنا را روشن کرده و می فرماید: «کسانی که به خدا و رسولانش ایمان ندارند و می خواهند بین خدا جدایی بیاندازند. و پیامبرانش و گفتند ما به برخی (پیامبران) ایمان داریم و به بعضی دیگر ایمان نداریم و میخواهند بین کفر و ایمان راهی انتخاب کنند.
وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «فقه همان صلاحیت رسول الله است»، تصریح کرد: مردم ایران متدین هستند، یعنی معتقدند نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بر اساس دین شکل گرفته است، پس اگر دین از بین برود، هیچکس به این انقلاب و این نظام وابسته نیست؛ بنابراین ما باید همان موضعی را داشته باشیم که مسلمانان از اول اسلام نسبت به دستورات پیامبر داشتند. (ص).
علم الهادی با بیان اینکه انتقاد از مقام معظم رهبری با اطاعت از ایشان متفاوت است، تاکید کرد: حتی زمانی که از مرجع دیگری تقلید می کنیم، بر همه مراجع تقلید احکامی که ایشان در امور اجتماعی وضع می کنند واجب است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به شبهات مطرح شده از سوی برخی افراد درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: بنابراین نمایندگان منتخب مورد تایید و پذیرش اکثریت نیستند و کاری که این افراد در برنامه ریزی کشور انجام می دهند خلاف میل و نظر اکثریت جامعه است.
وی در پاسخ به این شبهه، تفاوت ملاک اکثریت در اندیشه سیاسی اسلام و اندیشه لیبرال دموکراسی را مورد بحث قرار داد و گفت: در اسلام اکثریت به خودی خود پذیرفته نیست و تنها زمانی که اولویت شهودی نباشد، است. روشن یا در مورد موضوعی در مورد تشخیص اولویت مثبت مطمئن نیستید.به اکثریت اشاره دارد. در ضمن مراد از اکثریت، اکثریت متقی و مطیع است، نه اکثریت فاسق و نافرمان; بنابراین جایی برای اکثریتی که برخلاف ترجیح اقلیت به دستور و فرمان رهبری مبنی بر شرکت در انتخابات عمل نکردند، وجود ندارد.
علم الهادی همچنین به عدم فتوای برخی مراجع تقلید در خصوص حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی می گویند برخی از مراجع تقلید از مقام معظم رهبری و مراجعی که اعلام کردند شرکت در انتخابات را تقلید کردند، نبودند. اجباری بود ، بنابراین در انتخابات شرکت نکردند. پاسخ این است که با توجه به اینکه هیچ مرجعی فتوا به عدم شرکت در انتخابات نداده است، در این شرایط مسلمان و مؤمن باید به مرجعی که فتوا و نظر داده است و نیز سایر مقررات مراجعه کند. شریعت. . زیرا مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام یک واجب است. حال اگر کسی به وظیفه خود عمل نکند در واقع حق خود را ضایع کرده است.